Automobili o kojima više nitko ne priča: Ford Escort RS2000
Počeli smo u revijalnom tonu i do sada odlazili iz Italije u Švedsku. A sada je na redu još jedan dio Europe iz koje nam stiže jedan gradski nabrijanac s Fordovim potpisom…
Ford Escort RS2000
Prva je generacija Escorta s RS-oznakom fascinirala generacije i generacije vozača i štovatelja svijeta automobilizma. Zatim je druga generacija modela s tom oznakom nastavila priču tamo gdje je prva stala. Ali i preselila u neka nova lovišta u kojima se Escort RS2000 pokazao kao opaki konkurent puno većim, jačim, skupljim i razvikanijim automobilima tog vremena.
A onda su stigle i treća generacija Escorta i taj model u kombinaciji s oznakama RS i XR3-i dovele do statusa legende koja u nekim dijelovima svijeta u punom jeku traje i dan-danas.
Ford je imao ideju nastaviti s tom RS-pričom i u sklopu daljnjih generacija modela. Ali onda je devedesetih godina prošlog stoljeća priča o legendi jednostavno počela kaskati. I nikome realno nije jasno zašto. Sve je počelo s petom generacijom Escorta za koju su se mnogi očitovali negativno. Jer ovjes, kvaliteta izrade i dizajn jednostavno nisu bili na nivou prijašnjih generacija. A šesta je generacija zbog svog dizajna za mnoge instantno pokopala sve ono što je Ford s modelom Escort desetljećima pokušavao postići.
Možda je nevjerojatno, ali je istina da jedan od glavnih problema za Escort RS2000 četvrte generacije nije dolazio od strane konkurencije, već od strane matične tvrtke. Jer četvrta je generacija izrodila prema mnogima najslavniji i najpoželjniji Escort svih vremena. A taj se nazivao RS-Cosworth. Pravi, punokrvni i homologirani Rally-automobil koji je s bilo kojom drugom verzijom modela Escort dijelio samo krov.
Zbog tog je uličnog huligana verzija RS2000 odjednom postala nekako “običnom” i mnogi su se upravo iz tog razloga orijentirali prema “zanimljivijoj” konkurenciji.
No usprkos tome je RS2000 kao izvedenica modela među “hard-core” štovateljima marke i modela ipak opstao.
Istini za volju, peta i šesta generacija Escorta RS2000 usprkos hrpetine pozitivnih strana jednostavno nisu imale „ono nešto“. I dobrim su dijelom nalikovale na ružnjikave i obične verzije Escorta kakve su krajem devedesetih taksisti kupovali u Mađarskoj. No usprkos tome zbog svog veselog motora i konstantnog usavršavanja ovjesa na posljednje dvije generacije ovog Fordovog legendarnog modela oba Escorta jednostavno nisu zaslužili tretman kakav su na kraju krajeva imali.
Iako 150 konja u devedesetima nije predstavljalo ni približno vrtoglavu brojku, ta je snaga bila sasvim dovoljna da se prosječni vozač Escorta RS2000 postavi na bilo kojeg vozača nekog drugog sportski-orijentiranog gradskog nabrijanca. I vjerovali ili ne, mnogi su Golfovi GTI krećući s istog semafora u gradu pali za domovinu.
Ali Ford s ovom verzijom Escorta ipak nije osvojio srce i dušu tržišta na kojem su prijašnje generacije praktički harale bez neke važnije i jače konkurencije.
Bilo kako bilo, ne treba zaboraviti da kao nastavak tradicije u među-fazi između Coswortha i Focusa s oznakom RS, ove dvije generacije svojim voznim svojstvima itekako imaju svoje mjesto u Fordovoj ergeli uličnih trkača. Ali je u cijeloj priči žalosno da ih se zapravo nitko izuzev najžešćih štovatelja marke i modela nitko ne sjeti baš pretjerano često.