Australci žele autonomni automobil za pijanu vožnju, ali ne i za djecu
Ako je suditi po zadnjem ispitivanju provedenom u Australiji, ljudi tamo su shvatili neke stvari. Autonomni automobil nije bauk, nego ga žele za ono najbolje što on može pružiti.
Pisali smo već desetke puta o autonomnim automobilima i vrlo vjerojatno dosadili i bogu i ljudima s temom koja kod nas još uvijek zvuči egzotično i daleko. Ali to je tako, o trendovima se moramo informirati, pogotovo ako znače nekakve prekretnice. Sljedeća tema nam se svidjela, jer pokazuje da su ljudi „down under“ shvatili kako stvari funkcioniraju. Ako samovozeći ili autonomni automobil već dolazi, Australac bi ga upotrijebio kad je pijan, umoran ili u tijeku monotone zamorne vožnje. Bravo imaginarni Australče, high five! Bez puno histerije, objektivno prihvaćanje stvarnosti koja dolazi i iskorištavanje iste za ono najbolje što može ponuditi.
Australian Driverless Vehicle Initiative (za koju ni mi nismo čuli, bez brige) je provela jedno zanimljivo opsežno istraživanje. U pitanju je bilo 5 tisuća ispitanika starijih od 18 u Australiji i trebali su reći što misle o autonomiji auta. Istini za volju, cjelokupni rezultati će biti poznati tek za koji mjesec, ali Michael Regan, glavni i odgovorni za nadgledanje istraživanja, već ima preliminarne rezultate za ponuditi znatiželjnoj javnosti. Iz njih se mogu izvući neki zaključci.
Zaboravite na ono što poručuju razne kompanije i Elon Musk. Malom čovjeku nije na pameti autonomija zbog smanjenje prometnih gužvi i očuvanje okoliša. A pogotovo ne zbog postupnog dokidanja privatnog vlasništva automobila zbog više novca u kućanstvu. Većina ispitanih Australaca želi posjedovati autonomni automobil i da ga ima koristila bi ga: nakon konzumiranja alkohola, u stanju umora i u tijeku monotone duge vožnje.
Tim mudrim Australcima se ne sviđa pretjerano pomisao na robotsko vozilo bez volana. Ne vole baš ni pomisao da dopuste autu da sam odlazi po djecu (njih svega 25 % bi to dopustilo). Otprilike toliko (točnije, 28 %) bi se prepustilo spavanju usred takve vožnje, dok bi većina provedeno vrijeme dok ne voze potrošila na razgledavanje krajolika, interakciju sa suputnicima i odmaranje.
Većina misli da je najveći problem autonomne vožnje sigurnost. Što ona osnovna tjelesna, što ona podatkovna koja se može hakirati. Nadalje, gotovo 40% njih ne bi imalo problem s plaćanjem više novca da dobiju autonomno vozilo. Svejedno, 83% ispitanih želi manualno voziti taj isti auto s vremena na vrijeme. Toliko o ljubavi prema odbacivanju volana. Michael Regan potvrđuje da to šalje bitnu poruku proizvođačima da malo pričekaju s potpunim robotiziranjem, jer ljudima se omilio volan još neko vrijeme.