Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 27.03.2024

Alfa 156 i nekoliko sitnica koje o njoj (najvjerojatnije) niste znali

Ajmo Alfisti. Priznajte da za neke od ovih navoda niste imali pojma…

Alfa Romeo 156 – ljepotica s četverim vratima.
Foto: Alfa Romeo

1. Dobar dio komponenata na Alfi 156 napravljen je od magnezija.
Dapače, rekordan dio komponenata jednog naizgled sasvim običnog automobila podrazumijevao je magnezij kao komponentu. A to je tih godina bio presedan s kakvim se nisu poslužili ni puno veći i jači proizvođači automobila čija je financijska i tehnološka moć bila na puno jačem nivou.
Glavni nosač armature, upravljački stup, okviri prednjih sjedala i još nekolicina komponenata napravljeni su od magnezija. Zbog toga je Alfa 156 bila poprilično lagan i lepršav automobil koji je mnoge očarao svojim voznim svojstvima i upravljivošću.

Bezvremenska linija…
Foto: Alfa Romeo

2. Alfa 156 nije dobila naziv Giulietta.
A trebala je.
Umjesto toga su se oci tvrtke odlučili Giuliettu zadržati za neka buduća vremena i odraditi još pokoji model s brojevima umjesto naziva. Time je s jedne strane Alfa zadržala neku svoju tradiciju iz prošlosti, dok je s druge strane planirani gradski kompakt u klasi Golfa imao spreman naziv. I uz to još i povratak tradiciji iz najboljih vremena marke.

BMW se tih dana navikao gledati u Alfino dupe.
Foto: Mad4Wheels

3. Alfa 156 je 4 puta osvajala naslov prvaka u konkurenciji ETCC-a.
I to u konkurenciji s puno većim, jačim i razvikanijim markama i modelima. Uostalom ako samo spomenemo BMW serije 3 koji je generacijama suvereno vladao stazama unutar domene utrkivanja tzv. “turističkih” automobila, sve je manje-više jasno. A kada cijeloj priči pridodamo i Volvo te Seat koji je tih godina financiran od strane Volkswagena u domeni utrkivanja imao ogroman apetit, postaje jasno zašto je Alfa 156 u svemu tome itekako vrijedna spomena. Pogotovo ako se uzme u obzir da financijsko stanje za Alfu nije baš bilo pretjerano bajno, pa se štedjelo na svemu i svačemu.
…a sad zamislite da je Alfa imala budžet jednog BMW-a ili Seata…

Ovako je iznutra izgledala verzija GTA.
Foto: Alfa Romeo

4. Interijer Alfe 156 inspiriran je šezdesetim i sedamdesetim godinama prošlog stoljeća.
I ne samo to, već su kao dokaz ispravnosti takve inspiracije likovi iz Alfa Romea svratili do likova iz Fiata i dovezli im jednu Juniorku.
Uglavnom, kada su likovi iz Fiata napravili par krugova oko kvarta za volanom Juniorke, shvatili su da ekipa u Alfi zna što radi. I zašto je inspiraciju nekim minulim vremenima bilo važno promaknuti u današnje vrijeme.

Alfa Romeo 156 GTA. Sve je rečeno.
Foto: Alfa Romeo

5. Alfa 156 direktno je razvijana od strane ljudi zaposlenih unutar tvrtke pod nazivom N-Technology.
Odnosno onog tima inženjera koji su zaslužni za sve natjecateljske uspjehe ovog modela.
Dakle, Alfa 156 je zapravo razvojem prolazila obrnuti put od onog s kakvim drugi proizvođači automobila razvijaju svoje modele. Jer Alfa 156 nije automobil koji je stigao s ceste na stazu, već je priča upravo dijametralno suprotna od toga. A to je pak u sklopu moderne auto-industrije svojevrstan presedan.

Alfa Romeo 156 GTAm. Priča koja nikada nije zaživjela.
Foto: Ultimate Car Page

6. Alfa 156 postojala je u verziji GTAm.
I ta je verzija pod poklopcem motora imala V6 “Busso” s 3,5 litara zapremine koji je bez ikakvih pretjerivanja i problema razvijao 300 konja.
Cijela je priča oko ove verzije trebala biti svojevrsna potvrda nadmoći na stazi koju je 156-ica itekako zorno prikazala konkurenciji stjeravši je u kut. No zbog problema u odjelu financija, ova verzija 156-ice nažalost nikada nije doživjela zeleno svjetlo i zaposjela proizvodne trake u Milanu.

I dan-danas krasan automobil. Zar ne?!
Foto: Alfa Romeo

7. Proizvedeno je skoro 700.000 primjeraka 156-ice.
I to unutar pune dekade, odnosno punih 10 godina proizvodnje. Pa iako nitko ne zna jesu li sve  prodane i kome točno, to zapravo i nije pretjerano bitno. Jer tijekom tih 10 godina proizvodnje je manji dio proizveden u Italiji, a onaj veći u Tajvanu. No usprkos tome je i dalje riječ o automobilu za koji nitko nije očekivao toliku “nakladu”.

Još uvijek lijepo i utegnuto dupe…
Foto: Alfa Romeo

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Rekordan broj prijava za 15. Rally Show Santa Domenica

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana