Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše D.P. 08.06.2022

14 stvari koje možda niste znali o Hondi

Brojni ljubitelji japanskog proizvođača automobila Honda prijašnjih su godina bili razočarani većinom vijesti koje dolaze iz njihovog sjedišta i imali osjećaj da je tvrtka u potpunosti skrenula s nekada prilično jasnog puta popločenog sportskim imidžom.

Unatoč tome, optimistični smo jer novi Civic Type R, NSX, pa čak i maleni S660 najavljuju neka bolja vremena. U nadi da smo u pravu, danas se želimo podsjetiti 14 stvari o Hondi koje neki možda nisu znali.

Type R oznaka na novoj Hondi znači i korak u dobrom smjeru
Type R oznaka na novoj Hondi znači i korak u dobrom smjeru
foto: AutoWP

14. Honda proizvodi najprodavanije vozilo u povijesti

Zaboravite Ford Model T, Volkswagen Beetle i Toyotu Corollu, jer je vozilo s fotografije prodano u više primjeraka nego svi navedeni automobili zajedno. Radi se o motociklu Honda Cub čija je proizvodnja započela 1958. godine, a do danas je prodano više od 87 milijuna primjeraka u 160 zemalja svijeta. više od 5 milijuna ovih motocikala nađe svog kupca na godišnjoj bazi, a proizvodnja se nastavlja dalje uz nove, električne verzije.

Honda Super Cub
Honda Super Cub
foto: Retro Thing

13. Osnivač Soichiro Honda bio je pomalo lud… na dobar način

Soichiro Honda neumorno je i neustrašivo slijedio svoj san da od male tvrtke koja je u šupi ugrađivala motore na bicikle stvori industrijskog diva kakav je Honda danas. Jedan je od prvih poslovnjaka u Japanu koji je zaposlenike promicao prema zaslugama umjesto prema godinama, kakva je bila uobičajena praksa ondje. Kao jedan od razloga zašto je odlučio proizvoditi automobile naveo je prvi susret s Fordom T, kada je kao dječak trčao za njime i osjetio miris ulja koji mu se jako svidio.

Soichiro Honda
Soichiro Honda
foto: Arina's Self Help Blog

12. Honda je već 50 godina najveći proizvođač motocikala

Ubrzo nakon što je završio Drugi svjetski rat Soichiro Honda došao je na ideju da na bicikle koje je proizvodio počne ugrađivati male motore obujma 50 cm3, koji su trebali služiti kao generatori za prenosive radio uređaje. Prototip te prve Honde može se pronaći u tvrtkinom sjedištu u Tokiju. Sljedeći model bio je opremljen novim motorom koji je razvila i izradila Honda, a 1964. godine tvrtka dobiva priznanje za najvećeg svjetskog proizvođača motocikala. Istim se Honda može pohvaliti i danas.

Honda RC213V-S
Honda RC213V-S
foto: MotoUSA

11. Ovako su izgledali prvi Hondini automobili

Automobili su bili sljedeći logičan korak nakon osvajanja svijeta motocikala, a prvi modeli predstavljeni su 1962. godine pod nazivom S360, S500 (sportski roadsteri) i T360 (mali radni kamion). Svi su redom bili pokretani motorom iz motocikala, a snaga se prema stražnjim kotačima prenosila putem lanca.

Honda S500 i T360 - prvi automobili proizvođača
Honda S500 i T360 – prvi automobili proizvođača
foto: Turbo

10. Postoji surf rock bend nazvan po Hondi

Inspirirani popularnošću malog Hondinog motocikla u 1960-ima, grupa od četiri muškarca iz Los Angelesa osnovala je surf rock bend pod nazivom The Hondells. Njihovu pjesmu Little Honda napisali su Brian Wilson i Mike Love iz grupe The Beach Boys, a dospjela je na deveto mjesto američke ljestvice pop singlova.

9. Honda je prvi japanski tim koji se ušao u Formulu 1

S ciljem da poboljša svoje proizvode kroz rad na trkaćem programu, Honda je samo jednu godinu nakon predstavljanja prvih automobila odlučila ući u Formulu 1, okupiranu europskim i ponekim američkim timovima. Nakon propalog pokušaja sklapanja partnerstva s Lotusom, Honda je odlučila samostalno izraditi šasiju i motor za svoj bolid i tako je nastao RA271. Njegov nasljednik RA272 odnio je pobjedu na meksičkom Grand Prixu 1965. godine, a za upravljačem se nalazio Ritchie Ginther.

Honda RA271
Honda RA271
foto: Wikipedia

8. Honda 1300 Coupe 9 dizajniran je po uzoru na američke muscle automobile

Soichiro Honda bio je veliki ljubitelj američkih muscle automobila i njegovo je prijevozno sredstvo od kuće do posla neko vrijeme bio Pontiac Firebird. Stoga, ne čudi previše da je na prve nacrte novog modela 1300 odmahnuo rukom i rekao kako su previše „mlaki“. Dizajnerski tim počeo je posao nanovo sa šefovim automobilom na umu.

Honda 1300 Coupe
Honda 1300 Coupe
foto: Honda 1300 Coupe

7. Honda je najveći proizvođač motora s unutarnjim izgaranjem na svijetu

Honda proizvodi čak 14 milijuna motora s unutarnjim izgaranjem godišnje, a oni se ne ugrađuju samo u automobile već i u brodove, motocikle, skutere, kosilice, vodene pumpe i niz drugih proizvoda.

6. Honda je promijenila svijet s VTEC-om

Automobil u kojem je debitirala VTEC (Variable Valve Timing and Electronic Lift Control) tehnologija bila je Honda Integra XSi 1989. godine, a bitna je zato što omogućuje ekonomičnu vožnju pri niskim okretajima i dobre performanse pri visokim okretajima. U osnovi radi se o tome da je otvaranje i zatvaranje usisnih i ispušnih ventila ovisno o broju okretaja motora.

5. Honda je napravila NSX kako bi posramila njemačke i talijanske sportske automobile

Honda NSX razvijena je s ciljem da tvrtka pokaže što je u stanju napraviti, a pokazalo se da je u stanju pomesti konkurente kao što su Ferrari 348 i Porsche 911 i istovremeno ponuditi pouzdanost karakterističnu za marku. NSX je predstavljen 1990. godine i bio je prvi serijski automobil na svijetu s laganom aluminijskom karoserijom, dok je za snagu od 270 KS bio zadužen VTEC motor V6 konfiguracije.

Honda NSX
Honda NSX
foto: AutoWP

4. Honda je predstavila prvi automobil s vodikovim gorivim ćelijama

Honda FCX Clarity prvi je automobil u kojem se električna struja dobiva putem vodikovih gorivih ćelija, a da je bio dostupan stvarnim kupcima u stvarnom svijetu, doduše samo u zakup budući da je navodno cijena svakog proizvedenog primjerka bila 1 milijun dolara. Ovaj prilično zanimljiv koncept poslužio je Hondi za testiranje alternativnog goriva u realnim uvjetima, a nastavak priče očekuje se 2018. godine s novim modelom. Glasine kažu da bi mogao doći u prodaju s vlastitom solarnom stanicom za punjenje.

Honda FCX Clarity s vodikovim ćelijama
Honda FCX Clarity s vodikovim ćelijama
foto: AutoWP

3. Bolidi s Hondinim motorima bili su pobjednici svake Indy 500 sezone između 2004. i 2014.

Istina, između 2006. i 2011. godine Honda je zapravo bila jedina zadužena za opskrbljivanje bolida motorima, no to ne umanjuje činjenicu da iza sebe ima rekord za najveći broj uzastopnih pobjeda na natjecanju Indy 500 od svih proizvođača motora. Osim toga, između te dvije godine nije zabilježen nijedan kvar na motorima.

Dugo vremena Honda je bila jedini dobavljač motora za Indy 500 bolide
Dugo vremena Honda je bila jedini dobavljač motora za Indy 500 bolide
foto: Motorsport

2. Najbrže Hondino vozilo skuplje je i brže od Bugatti Veyrona

S cijenom od 3,65 milijuna dolara, HA-420 HondaJet skuplji je od Bugatti Veyrona, a može se pohvaliti i maksimalnom brzinom od 777 km/h i autonomijom od 2185 kilometara. Riječ je o privatnom zrakoplovu za osobne potrebe bogatih individualaca, a japanski inženjeri i ovdje su pokazali inovativnost smjestivši motore iznad krila radi bolje aerodinamike i više prostora u kabini. Također, ovaj je zrakoplov izrađen od kompozita i stoga ima manju masu od aluminijskih rivala.

HA-420 HondaJet
HA-420 HondaJet
foto: Barrie Aircraft Museum

1. Honda proizvodi čovjekolike robote

Čovjekoliki robot ASIMO (Advanced Step in Innovative MObility) može trčati, skakati, kretati se stepenicama i donositi stvari. I dok nas zabavlja svojim plesačkim sposobnostima, ispod njegove simpatične vanjštine kriju se iznimno napredni algoritmi koji približavaju umjetnu inteligenciju stvarnosti i tako stvaraju potencijal da ovaj robot postane itekako koristan pomoćnik nepokretnim ili starijim osobama.

Podijeli s frendovima!

D.P.
D.P.
U jednakoj mjeri zainteresiran za McLaren F1 i Teslu Model X, dvije krajnosti koje auto-industriju čine nepresušnim izvorom zanimljivosti.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Filmski automobili koje smo obožavali – 1. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Filmski automobili koje smo obožavali – 2. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Filmski automobili koje smo obožavali – 4. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Filmski automobili koje smo obožavali – 3. dio

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Mato Pavličević

Volkswagen ID. Aero: Globalna EV limuzina s dometom od 620 km

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Novi čavao u lijesu za vožnju kakvu poznajemo

Piše: Mato Pavličević

Moderan i vrlo praktičan: Testirali smo novi Citroen C3 Aircross

Piše: Mato Pavličević

Automobili koji nisu nikad ugledali svjetlo dana: BMW 530iX Enduro Touring (1993.)

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najava eventa: Swagger Crew – po treći puta u vašem gradu

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Bentley Bentayga “Feroza Edition” kao dokaz da tvrtka Mansory ponovno jaše


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2022. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana