Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Niko Poznat 11.10.2024

Zakonodavne promjene za robotaksije: Što donose nova ograničenja?

Izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje je vlada sa sjednice u četvrtak uputila u saborsku proceduru, regulira se definicija automatiziranog vozila i dodaje se definicija vezana uz automatiziranu vožnju i potpuno automatizirana vozila.

“Budući da važeći Zakon o sigurnosti prometa na cestama ne sadrži uvjete za razvijanje sustava automatiziranih vozila niti propisuje uvjete pod kojima ta vozila mogu sudjelovati u prometu, potrebno ga je dopuniti novim odredbama koje će omogućiti sigurno i nesmetano sudjelovanje u prometu automatiziranih vozila“, rekla je državna tajnica u MUP-u Irena Vuksanović Petrijevčanin.

Kako prenosi N1, izmjenama se tako hrvatsko zakonodavstvo usklađuje s EU propisima te se njima propisuju uvjeti za sudjelovanje potpuno automatiziranih vozila u prometu na cestama, kao i za vrijeme testiranja sustava za automatiziranu vožnju u realnim uvjetima u prometu na cestama, a regulira se i postupak njihovog ispitivanja i homologacije.

Izmjenama se među ostalim uređuje pitanje odgovornosti u slučaju nesreće ili prometnog prekršaja, ovisno o tome je li ih počinio proizvođač, vlasnik vozila, operator u vozilu odnosno operator intervencije na daljinu ili ostali sudionici u prometu, kao i odgovornih osoba poput proizvođača, uvoznika i sl.

Strogo propisani uvjeti

“Automatizirana vozila moći će prometovati isključivo na ograničenom, odobrenom testnom području, pod propisanim uvjetima kako ne bi predstavljala povećanu opasnost za druge sudionike u prometu”, istaknula je državna tajnica.

Propisuju se i uloga operatora u vozilu i operatora intervencije na daljinu, njihove dužnosti i obveze, odgovornost za počinitelje prekršaja, obveza dostave podataka nadležnim tijelima i druge obveze svih dionika iz zakona.

Među ostalim, potpuno automatizirano vozilo morati će biti vidljivo obilježeno natpisima da se radi o potpuno automatiziranom vozilu.

Propisuje se i koje podatke (koje je vozilo zabilježilo) i do kojeg roka je obavezan čuvati vlasnik potpuno automatiziranog vozila, obavezu dostave tih podataka na zahtjev nadležnih tijela, tko ima pravo pristupa podacima prikupljenim putem videonadzora, kao i situacije i uvjete pod kojima se navedeni podaci moraju pohraniti.

Uređuje se i obveza proizvođača da u slučaju prometne nezgode nadležnim tijelima dostavi podatke koje je vozilo snimilo za vrijeme vožnje.

Podijeli s frendovima!

Niko Poznat
Tajanstveni vanjski suradnik o kojem ne znamo ništa, samo nam ponekad pošalje tekst. Sumnjamo na to da mu ovo nije pravo ime. Tko se pobogu zove Niko?
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Nakon pola stoljeća pod zemljom: Chevy Vega i Kawasaki ponovno na svjetlu dana

Piše: Niko Poznat

EUROPSKO RALLY PRVENSTVO STIŽE U HRVATSKU POČETKOM LISTOPADA – automobilistički spektakl u Zagrebu uvod u povratak WRC-a 2026.

Piše: Niko Poznat

Fiat predstavio prvi automobil s dijelovima od reciklirane ambalaže za piće

Piše: Niko Poznat

Više prometnih nesreća s toplijim vremenom: Stručnjaci otkrivaju najrizičnije mjesece na hrvatskim cestama

Piše: Niko Poznat

Savjeti za putovanja u ljetnim mjesecima

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana