Volkswagen se još ne namjerava odreći dizelskog motora
Iako u elektromobilnost ulažu silne milijarde, u koncernu Volkswagen na budućnost mobilnosti ne gledaju isključivo kao na električnu. To su potvrdili i objavom kako je njihova posljednja generacija četverocilindarskih dizel motora odobrena za korištenje na parafinska goriva.
Upotreba ovih biodizelskih goriva trebala bi omogućiti značajno smanjenje emisije CO2 – oko 70 do 95 posto manje nego kod konvencionalnog dizela. U priopćenju se potvrđuje da su svi VW modeli s četverocilindričnim dizel motorima koji su isporučeni od kraja lipnja ove godine odobreni za rad s parafinskim dizelskim gorivima.
To je u skladu s europskom normom EN 15940 i kod Volkswagena uključuje važne volumenske modele kao što su Tiguan i Golf, također i u GTD varijanti. Što su zapravo parafinska goriva?
Ona se izrađuju od bioloških ostataka i otpadnih materijala poput biljnog ulja te se pretvaraju u ugljikovodike reakcijom s vodikom i miješaju s dizel gorivom u bilo kojem omjeru. Čak se mogu 100 posto koristiti kao gorivo, bez miješanja s dizelom. Za proizvodnju se, na primjer, može koristiti i repičino ulje.
Ipak, maksimalni utjecaj na okoliš postiže se samo kada se koriste biološki ostaci i otpadni materijali poput rabljenog jestivog ulja ili piljevine. Ova su biogoriva već na tržištu i njihov bi se udio u Europi vjerojatno mogao povećati na 20 do 30 posto energetskog tržišta cestovnog prometa u sljedećih deset godina.