Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Mislav Trusić 26.10.2016

Obljetnica za Volvo C70 – jedan od najljepših Coupé-modela modernog doba

Ideja je započela početkom 90-ih, a realizirana je 30. rujna 1996. godine na pariškom salonu automobila. Tog dana svijetu je predstavljen Volvo C70. Prvi pravi coupé iz Volva još od modela P1800.

Linije koje i danas nenametljivo upadaju u oči.
Linije koje i danas nenametljivo upadaju u oči.
foto: Volvo

Priča počinje s tim da je Volvo htio što prije izbaciti završni proizvod pa se obratio ni više ni manje nego TWR-u. Razlog je taj što je TWR već bio povezan s trkaćim timom Volva u BTCC natjecanju. Jedan od prvih koraka za projektnu grupu koja je radila na novom modelu je bio da otkažu svoje praznike na jugu Francuske te da iznajme i detaljno prouče modele koji su smatrani najvećom konkurencijom za budući Volvo C70.

Automobili iz Volva su uglavnom bili kockasti i svima su izgledali kao kutije na kotačima. TWR je odlučio promijeniti dizajn, a Volvo je i dalje bio zadužen da automobil ima njihovu osnovnu tehničku strukturu. Kad je Ian Callum, poznati dizajner automobila koji je tad radio u TWR-u, pokazao prve skice s krovom koji ima blago oblikovane linije, bez da je grub i kockast, svi su bili oduševljeni pa je oblik automobila ostao gotovo nepromijenjen do proizvodnje. Sav posao se uglavnom obavljao u TWR-u, blizu Oxforda u Engleskoj. C70 je otvarao novo poglavlje u važnom periodu za Volvo.

C70 u kabrio izvedbi. Svi su odjednom zaboravili kutijasti dizajn...
C70 u kabrio izvedbi. Svi su odjednom zaboravili kutijasti dizajn…
foto: Volvo

S novim izgledom, istom dužinom i međuosovinskim razmakom kao model 850, C70 je trebao svoju pojavu uskladiti sa snagom i brzinom. Tako su u njega smjestili pet-cilindrični turbo motor, od kojih je najjači bio 2,3 litreni motor  i njegovih 240 KS iz modela 850R. Također se nudio i 2,5 litreni i 193 KS. Mekše 2,0 litrene varijante su raspolagale s brojkom od 180 KS i 225 KS te su se nudile na tržištima gdje je volumen cilindra određivao razine oporezivanja.

Najavljen u isto vrijeme kad je predstavljen coupe, C70 u kabrio verziji je otkriven godinu dana kasnije i bio je prvi moderni model bez krova iz Volva. Zapravo, probio je led jer su Šveđani bili vrlo skeptični oko kabrioleta zbog sigurnosnih razloga kad su u pitanju nesreće. Volvo, pojam sigurnosti, smislio je rješenje i predstavio tzv. “ROPS.” Sastojao se od dva zaštitna okvira iza stražnjeg sjedala koji su se aktivirali u slučaju prevrtanja. Okvir vjetrobrana je ojačan te napravljen od čelika visoke čvrstoće.

Volvo C70 Kabrio druge generacije.
Volvo C70 Kabriolet druge generacije.
foto: Volvo

Prva generacija na tržištu je bila skroz do 2002. godine, a kabriolet se proizvodio još tri godine. Od te generacije prodano je 27,014 u coupe verziji i 49,795 u kabrio verziji. Druga generacija C70 Kabrioleta je predstavljena na sajmu automobila u Parizu 2005. godine. Izradio ga je Pininfarina, a krov je tvrdi sklopivi u tri dijela. Prvi put u povijesti Pininfarina je proizvodio izvan Italije. C70 druge generacije prodan je u 89, 074 primjeraka, a 2013. godine je prestao silaziti s proizvodnih traka u Uddevalli, Švedskoj.

U Švedskoj čak postoji posebni klub za vlasnike C70 (Swedish Volvo C70 club). Povodom dvadesete godišnjice organiziraju paradu od tvornice u Uddevalli do Volvo muzeja u Gothenburgu. Idejni prospekt za C70 je bio vrlo skromnog sadržaja. Sastojao se od elegantnih slika, nekoliko tehničkih činjenica i tri linije citata Peter Horburyja: “Pokušao sam stvoriti automobil kojeg će ljudi željeti, ne automobil koji ljudi trebaju.”

C70 je imao jedan od najboljih audio sustava tog vremena. Prestižna danska marka Dynaudio, Dolby Surround i pojačalo do 4×100 vata.
foto: Volvo

Val Kilmer u filmu The Saint (1997. god.) vozi garnet crveni Volvo C70. Film je sniman prije nego što je C70 predstavljen javnosti, što znači da se vodilo puno brige o njegovoj tajnosti. Vlasnik TWR-a, Tom Walkinshaw je bio iskusni vozač utrka s tri naslova touring automobila i dvije pobjede na Daytoni i 24h Le Mans-a. Moglo se izabrati čak 17 boja eksterijera, a razvijene su od strane dizajnera Jose Diaza de la Vege.

1998. godine C70 je odabran kao najbolji Volvo u J.D. Power anketi istraživanja zadovoljstva kupaca, dok je peti bio u ukupnom poretku. Finska tvrtka Valmet napravila je prijedlog za C70 Kabriolet s limenim krovom. To nije uspjelo, ali 2005. druga generacija je dobila krov ovog tipa.

Jedan od razloga zašto voljeti Volvo.
Jedan od razloga zašto voljeti Volvo.
foto: Volvo

Podijeli s frendovima!

Mislav Trusić
U vožnji i automobilima pronalazi neiscrpan izvor inspiracije i užitka. Određene automobile smatra umjetničkim djelima. Od malih nogu se pronalazi u svijetu oktana.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana