Vozili smo najzanimljiviju Kiju novijeg doba, električni EV6
Kijin novi električni crossover nudi hrabar i moderan dizajn koji privlači poglede, uz prostranu i dobro opremljenu kabinu. Pored toga, vozaču i putnicima pruža dobro i svestrano iskustvo vožnje, verzije sa standardnim i dugim dometom te superbrzo punjenje baterije.
Nedugo nakon svjetske i europske premijere, Kijin obiteljski EV je stigao i na Hrvatsko tržište. Riječ je o potpuno novom modelu koji će se na tržištu izravno uhvatiti u klinč s modelima poput Nissana Ariya, Škode Enyaq, Ford Mustanga Mach-e i Volkswagena ID.4.
U ponudi je smješten iznad drugog Kijinog električnog SUV-a, e-Niro. Od nje košta dosta više, ali plijeni pozornost smjelim izgledom, većim dimenzijama i najsuvremenijom tehnologijom. Ako želite biti zamijećeni, EV6 je dobar način da to postignete. Njegovo osebujno lice, široki bokovi i kosi krov daju mu originalnost, dok ga zakrivljena svjetlosna traka oko stražnjeg kraja čini vrlo sličnim Aston Martinu DBX.
Međutim, za razliku od Astona, cijena Kije se kreće od nešto više od 42.000 €. Ako izgled EV6 nije za vas, onda bi njen bliski rođak Hyundai Ioniq 5 mogao privući više pozornosti svojom retro cool izvedbom. A što Kiju čini tako pametnom da to čitavo vrijeme naglašavaju?
Pa, postoje dvije stvari koje ga ističu pored alternativa slične cijene. Prvi je njegova impresivna maksimalna brzina punjenja od 350 kW. Ako možete pronaći punjač koji to može isporučiti, to znači da može dodati domet od 100 kilometara za svega nešto više od četiri minute. To se već zove brzina i upotrebljivost.
Druga pametna značajka je ono što se naziva sustav vehicle-to-load (V2L). Jednostavno rečeno, to znači da automobil može napajati kućanske potrepštine, kao što su kuhalo za vodu ili mikrovalna pećnica, ili iz svog priključka za punjenje čak puniti drugi EV. To će biti jako korisno u slučaju nestanka struje, ili na vikendici.
Interijer nije toliko dramatičan za sjedenje kao što je eksterijer za gledanje, ali je moderan i uredno dizajniran. Dvostruki 12,3-inčni zasloni dominiraju nadzornom pločom, izgledaju otmjeno, ali su i prilično jednostavni za upravljanje.
Sama ploča također ima lijepe teksture i ambijentalno osvjetljenje, dok uredan dizajn središnje konzole čini ovaj izgled i osjećaj zanimljivijim od unutrašnjosti većine konkurenata. Paketi opreme su Air, Water i GT-Line. Interijer je prostran – sprijeda ima puno mjesta, dok putnici straga imaju dovoljno prostora za noge, a pod je potpuno ravan, tako da odrasla osoba može koristiti srednje sjedalo bez previše prigovora.
Zbog nagnute linije krova prostor za glavu bi mogao biti malo tijesan za visoke odrasle osobe. Prtljažnik s 520 litara nije velik kao kod Škode Enyaq, ali ne može se reći niti da je skučen. Kao i Tesla, ima i sprijeda mali prtljažnik, od 52 litre, odnosno 20 l kod AWD verzije.
Kod pogona se nudi nekoliko električnih konfiguracija, kao i baterije standardnog (58,0 kWh) i dugog dometa (77,4 kWh). Uz obje baterije je dostupan i pogon na stražnje ili sva četiri kotača, odnosno s jednim ili dva elektromotora. Dakle, kad je ispod podnice baterija od 58,0 kWh verzija sa stražnjim pogonom razvija 175 KS i 350 Nm, uz doseg do 394 km.
Jači model ima na raspolaganju 235 KS i 605 Nm, te može prijeći 371 km s jednim punjenjem baterije. Uz bateriju od 77,4 kWh dolazi više snage, ali i jednaki moment; 2WD razvija 229 KS i 350 Nm, a 4WD 325 KS i 605 Nm. Doseg im je 528, odnosno 480 kilometara.
Prava električna poslastica tek će uslijediti. EV6 GT će doći isključivo uz snažniju bateriju, a s 585 KS i 740 nm; do stotke ubrza za 3,5 sekundi i pojuri od brzine od 260 km/h. Dodatni sportski elementi verzije GT, između ostalih, bit će 21-inčni aluminijski naplatci, profilirana sportska sjedala i prilagodljivi ovjes.
Verzije sa slabijom baterijom mogu koristiti brze punjače do 180 kW, s jačom standardno imaju punjenje od 400/800 volti s kojim na brzim punjačima od 350 kW dobiju 100 km dosega za samo 4,5 minute. Za 10-80% napunjenosti treba 18 minuta. Tu je i rekuperacija energije i mogućnost određivanja jačine, putem polugica na upravljaču.
U vožnji, bez obzira na snagu, treba imati u vidu da je automobil s dva putnika težak oko dvije tone. Unatoč tome nudi snažne performanse, zajedno sa pristojno izravnim upravljanjem. Karoserije je dosta stabilna u zavojima, pa vožnja nije tako meka kao kod nekih drugih električnih konkurenata. To i nije loše ako imate putnike kojima treba Dramina prije svake vožnje.