Vozili smo Volvo Plug-in hibride XC40 i XC60 Recharge
Već danas kupci automobila Volvo moraju odgovoriti na jedno temeljno pitanje: žele li svoj novi automobil s kabelom ili bez njega? Na tom tragu je linija priključnih hibrida u prema potpuno novom konceptu osmišljenoj automobilskoj liniji Recharge, a u kojoj se već nalazi i potpuno električni XC40.
Volvo Cars se pred nešto vremena obvezao da će svake godine lansirati po jedan potpuno električni automobil, kako bi oni do 2025. činili 50 posto globalne prodaje, dok će ostalo biti hibridi. Kako bi ispunili očekivani rast potražnje, još su pred dvije godine udvostručili proizvodne kapacitete za elektrificirane automobile, a očekivanja da im već u 2020. plug-in hibridi čine 20 posto ukupne prodaje su i premašena. Recharge je opći naziv za sve Volvo modele s potpuno električnim i plug-in hibridnim pogonom, a to je trenutno jedini proizvođač automobila čiji svaki model u ponudi uključuje opciju plug-in hibrida, od malog SUV-a XC40 i budućeg modela C40, preko limuzina i karavana serija 60 i 90, pa sve do vodećeg vozila tvrtke, velikog SUV-a XC90.
Od početka 2020. godine kupce koji ulaze na web-lokaciju Volvo Cars prvo se pitalo žele li automobil Volvo Recharge ili ne, a danas im se oni prvo nude. Kako bi se dodatno potaknulo električnu mobilnost, ovisno o tržištu, svaki Volvo plug-in hibridni model Recharge na raspolaganju ima besplatnu električnu energiju za godinu dana. Håkan Samuelsson, predsjednik i izvršni direktor Volvo Cars je više puta u posljednjih nekoliko godina naglasio kako je za njegovu tvrtku budućnost električna. Na dobroj staroj Ličkoj magistrali, cesti D1, smo isprobali dva najzanimljivija i najtraženija priključna hibrida iz ponude Volva, XC40 i XC60 Recharge.
Oba modela, kao i čitava automobilska linija Recharge su stoga opipljive točke u ambicioznom akcijskom planu tvrtke, koji predstavlja konkretne akcije u skladu s pariškim klimatskim sporazumom i podupire im ambiciju da postanu klimatsko neutralni do 2040.Plug-in, odnosno priključni hibrid odlično je rješenje za svakodnevnu uporabu u gradskoj i prigradskoj vožnji, kao i za one koji moraju biti mobilni u danas sve zatvorenijim centrima velikih gradova. Zahvaljujući pretprogramiranim načinima vožnje, možete birati kako ćete ga koristiti; samo na struju ili uključiti hibridni mod, tako da i dalje ima obilje snage, uz skromnu potrošnju.
Isprobali smo snažnije verzije oba Volvo SUV-a. Manji model, XC40, postavljen na platformu Volvo/Geely CMA, ima na izbor dvije verzije, obje pokretane 1,5 litreni 3-cilindričnim turbobenzinskim motorom kojem se, na stražnjoj osovini, pridružio elektromotor s 82 KS i 160 Nm. Mjenjač je 7-stupanski, automatski s dvostrukim kvačilom. Slabija verzija, T4, tako razvija sistemskih 211 KS i 405 Nm (benzinac je ovdje sa 129 KS), dok u jačem izdanju, T5, benzinski motor od 180 KS zajedno s elektromotorom razvija sistemskih 262 KS i 425 Nm.
Oba imaju Litij-ionsku bateriju od 17,6 kWh s kojom je deklarirana električna autonomija 46 km. Deklarirana potrošnja je 2,1 l/100 km prema WLTP-u, ali pošto smo mi išli ipak malo dalje, izabrali smo hibridni način rada, u kojem nam je na 300-tinjak prijeđenih kilometara prosjek potrošnje bio ispod pet litara. Odlično za tu snagu. Obje verzije nude se uz raskošni paket opreme Inscription Expression, dok se snažniji može dobiti i sportski paket, R-Design. Tako T4 do registracije stoji 321.224 kune, snažniji model T5 328874 kune, a T5 R-Design 351.824 kune.
Veći model, XC60, vozi na većoj platformi SPA i također je kao priključni hibrid dostupan u dvije verzije, koje za bazu imaju četverocilindarski 2,0-litreni turbobenzinac potpomognut elektromotorom na stražnoj osovini od 88 KS i 240 Nm. Ovdje je mjenjač automatski s osam stupnjeva. Litij-ionska baterija je u većem modelu nešto manja jer je postavljena u tunel kardana i kapaciteta je 11,6 kWh. Tako slabiji model T6 s ICE motorom od 253 KS uz elektromotor razvija sistemskih 340 KS i 590 Nm, što mu omogućuje ubrzanje do stoke za samo 5,9 sekundi. Jači, T8, ima i dodatni kompresor i razvija benzinska 303 „konja“. No, sistemska snaga je 390 KS i kamionskih 640 Nm. To će vas do stotke lansirati za 5,5 sekundi, uz međuubrzanja kao da su vas ispalili iz praćke.
Pritom je prema WLTP standardu potrošnja 2,4 l/100 km. Ako ga ne napunite već koristite kao klasičan hibrid, potrošnja je između pet i šest litara benzina. Cijene se kreću od 481.874 kn koliko stoji model T6 Recharge Inscription Expression. Pored toga, za ograničenu količinu vozila s isporukom do kraja 2021. godine, ponuda uključuje pametnu stanicu za punjenje i instalaciju za 1 kn, te za tri godine produženo jamstvo. Brzog punjena kod većine plug-in hibrida nema, pa tako ni kod Volva, ono je jednofazno, od 3.7 kW. Kod oba modela, XC40 i XC60, infotainment sustav Android-info u potpunosti je integriran s digitalnom platformom usluga Volvo On Call.
Putem nje, između ostaloga, vozači plug-in hibridnih modela mogu, ako ne pune kod kuće, pronaći najbliži punjač, pratiti koliko vremena troše na vožnju električnom energijom, upravljati punjenjem baterije i još dosta toga. Google Assistant omogućuje glasovnu kontrolu bez upotrebe ruku, kao i upravljanje iz vozila kompatibilnim pametnim kućnim uređajima. Pristup aplikacijama omogućuje Google Play, a Infotainment podržava sustave povezivanja s pametnim telefonima AndroidAuto i Apple CarPlay.
I za kraj, Volvo naglašava kako se zalaže se za etičnu i odgovornu izradu baterija, pošto još uvijek dobar dio litija nije izvađen i transferiran po sustavu „fair tradea“. Prvi koriste tehnologiju blockchaina nadgledanje i praćenje rijetkih i vrijednih sirovina unutar baterija kroz čitav opskrbni lanac, što bitno povećava transparentnost i sljedivost čitavog procesa. Od izrade baterija, preko punjenja strujom, pa do njihove reparature ili reciklaže na kraju životnog vijeka automobila.