Gradovi ne smiju isključiti Euro 6 aute s visokim vrijednostima NOx
Najviši sud europske unije odbacio je tužbe koje su gradovi Brisel, Madrid i Pariz podnijeli protiv Europske komisije optužujući je da je postavila previsoke granice za emisije dušičnih oksida iz automobila čime se, kažu, podrivaju njihovi napori za smanjenje zagađenja zraka.
Sud pravde Europske unije (CJEU) time je preinačio raniju presudu koja je išla u korist navedenih gradova, koju je donio Opći sud, drugi najviši sudski organ EU, a na koju su žalbe uložili Njemačka, Mađarska i Europska komisija, prenosi Reuters. Slučaj se vrti oko odluke Komisije, nakon skandala Dieselgate iz 2015.
Tada je odlučeno o uvođenju testiranja stvarnih emisija ispušnih plinova u vožnji kako bi se dopunile laboratorijske procedure, i utvrdila ograničenja emisije dušikovih oksida (NOx) za putnička i laka komercijalna vozila. Gradovi, koji inače vode veliku borbu sa zagađenjem su se žalili da su granice veće od onih standarda Euro 6.
Aktualni eko standard se primjenjuje na mala vozila registrirana od 2015. Kao takva, tvrdili su, viša granica za emisije iz ispuha potkopava njihove sposobnosti reguliranja cirkulacije vozila, kako bi se smanjilo onečišćenje zraka. Opći sud je podržao njihov stav, ali je Sud pravde poništio presudu uz obrazloženje da se direktiva Komisije odnosi samo na registraciju i prodaju vozila, a ne na njihov promet na putovima ili na gradove.
Sud je još i naglasio da se ne smije ograničiti promet Euro 6 automobilima s visokim vrijednostima NOx, a u sudskom rješenju se dodaje da gradovi i dalje mogu ograničavati promet vozila kako bi zaštitili životnu sredinu, bez kršenja zakona EU.