Zaslužuje li ovo jedan Mercedes-Benz G-klase?
Jedan od malobrojnih stvarnih terenaca nikada ne bi trebao proći ovako grozomoran tretman. Točka.
Za osamdesete godine prošlog stoljeća mnogi uporno tvrde da su obilježene megalomanijom i kičem. No u usporedbi s ovim modernim i „civiliziranim“ vremenima nekako mi se čini da u osamdesetima ljudi nisu bili dovoljno pohlepni i da je ukusa bilo kudikamo više nego što je to danas slučaj.
Takvo bih razmišljanje mogao potvrditi kroz milijun i jedan primjer, no u krajnjoj liniji vrijedi reći da je usprkos „uniseks“ estradnjacima iz tadašnjih vremena i pojedinih narko-boseva koji su glumili predsjednike i dobrotvore, danas je situacija još gora.
To se naravno jako dobro vidi i kroz svijet automobila.
Za razliku od osamdesetih, u današnje vrijeme je isticanje krivih vrijednosti u sklopu auto-industrije apsolutna potreba i često ispada kao da pojedini proizvođači automobila praktički ne bi imali kupce, da na tržište ne nude pretenciozne strojeve za isto takve ljude. No ta je „tvornička“ priča u usporedbi s onom „tjunerskom“ praktički nezamjetna, jer se naknadno stiliziranje i ojačavanje metalnih ljubimaca u pojedinim segmentima tržišta pretvorilo u apsolutnu megalomaniju kojoj se izuzev ukusa ne nazire ni kraj.
Uglavnom, unutar takvog smiješnog, nepotrebnog i apsolutno megalomanskog konteksta moguće je opisati o ovu G-klasu.
Dotična je G-klasa iz Mercedesove tvornice izašla u onom opće poznatom i legendarnom izdanju – oblikom nalik pravokutniku, a detaljima vozilu iz drugog svjetskog rata. Naravno da se oko toga nitko normalan ne buni, jer je u kontekstu G-klase riječ o pravom terenskom automobilu koji u današnje vrijeme nezasluženo trpi klasifikaciju unutar segmenta SUV-vozila.
Samim time ovoj G-klasi u startu ama baš ništa nije nedostajalo i mnogi bi (zajedno sa mnom) bili itekako sretni i zadovoljni da ovaj legendarni terenac u svom „najobičnijem“ tvorničkom obliku imaju u svom posjedu, odnosno u garaži. No ekipi iz njemačke tvrtke DMC to očito nije bilo dovoljno, jer su se opako potrudili oko karoserije, interijera, motora i ostalih dodataka, te su na kraju krajeva sastavili nešto…hm…katastrofalno?
Za početak tu je karoserija – proširena, izvedena od karbona i s optičkim dodacima kakvima bi se ponosili pojedini autori nekog Anime-serijala crtića za odrasle.
Gazda firme je sve to lijepo objasnio u sklopu video-prezentacije i unutar iste izjavio kako su se dizajneri opako potrudili oko „mrkog“ izgleda prednjeg kraja, kao i oko ostatka vizualnih dodataka na ovoj G-klasi. No ako se mene pita, automobil je jednostavno upropašten i dotičnim bi dizajnerima bilo bolje da su umjesto rada na ovom projektu sjedili u obližnjem baru i ubijali sive stanice alkoholom.
Uostalom samo pogledajte fotografije ove bijelo-crne karbonske nakarade i potom se zapitajte kome treba G-klasa mrkog pogleda s 24-inčnim kotačima i hrpetinom dijelova izrađenih od karbonskih vlakana.
Prema navodima iz tvrtke DMC, u bazi je riječ o G-klasi s oznakom G55 AMG, što bi u prijevodu značilo hrpetinu konja već u tvorničkom izdanju. No nekome je unutar zidova tvrtke palo napamet da tvornički motor jednostavno nije dovoljno jak. Stoga se upogonila sva sila laptopa, tableta i pametnih telefona, ne bi li se dobio hvale vrijedan sufiks konja i time dodatno fascinirali „odabrani“ kupci ovog seta dodataka za Mercedesov vječni terenac.
Uglavnom, rezultatno stanje ovog automobila broji ukupno 880 konja – reklo bi se sasvim dovoljno za probijanje zvučnog zida ili uzrokovanje neke katastrofe globalnih razmjera u slučaju pritiskanja papučice gasa do poda. Performanse nisu poznate, ali za pretpostaviti je da u sklopu ovog automobila ubrzanje možemo usporediti barem s nekim od sportski-orijentiranih Mercedes-Benz-AMG modela.
Dakle i opet megalomanija.
Što se interijera tiče, ne zna se puno detalja, no global govori o kožnim presvlakama koje će zbog svog sastava ekologe i ljubitelje životinja natjerati da počnu brusiti noževe. Razlog? Jednostavan do bola – pogotovo za nojeve koji su zbog implementacije pojedinih dijelova ovog automobila doslovce izgubili vlastitu kožu.
Izuzev nojeve kože (najozbiljnije) tu je i hrpetina opcija koje između ostalog podrazumijevaju karbon, aluminij, Alcantaru, kožu raznoraznih drugih životinjskih vrsta, a spominje se i zlato u kombinaciji s kristalom. E sad…je li riječ o šampanjcu ili nečem manje tekućem, iskreno ne bih znao, ali pretpostavka je da će svaki interijera ukupno deset planiranih primjeraka izgledati poput liste omiljenih pjesama prosječne hrvatske starlete – dakle katastrofalno i bez ikakve naznake ukusa.
I da…najavljeno je ukupno deset primjeraka ovih oskvrnutih G-klasa, te bi svaka trebala barem nazivno biti drugačija od bilo koje druge, tj. ne bi trebalo biti dva identična primjerka. To je ukratko osnovna poanta „Zeusa“ (kako se ovaj set dodataka za G-klasu zapravo naziva, te zbog kojeg vladar neba i grmljavine i vladar Olimpa umire od srama).
Ponuda vrijedi za apsolutno sve varijacije na temu G-klase od 1979. godine nadalje, a u smislu motora i injekcije snage cijela je priča ograničena na AMG-ove varijacije na temu s oznakama G55, G63 i G65.
To će zasigurno itekako rastužiti pobornike diesel-motora u G-klasama, ali tu pomoći nema.
Uglavnom, kada skupim hrabrosti i snage ponovno pogledati fotografije ovog karbonskog čudovišta s dodatkom noja, pretpostavljam da ću pronaći još sto i jedan kičast i nepotreban detalj. No čak i bez toga mogu reći kako ovakvi „projekti“ doista nemaju nikakvog smisla i izuzev liječenja kompleksa pojedinaca s previše novaca na računu doslovce ne vidim nikog normalnog (ili bolje rečeno legalno zaposlenog) za volanom ovako nečega.
Dapače, čini mi se da će se odaje tvrtke DMC uskoro popuniti s ekipom u Adidasovim trenirkama i sjajnim cipelama, koja će svoje primjerke pokušavati prilagoditi debelim zlatnim lančugama oko vrata i tako sebi sastaviti ultimativni „pimp-mobile“ ili neku drugačije nazvanu demonstraciju sile i uspjeha na četiri kotača.
…a za one normalne ljude koji G-klasu vide pravim očima originalno izdanje ionako nikada neće moći biti unaprijeđeno, pa se (pretpostavljam) neće ni truditi.