Volkswagen Golf kao Kylo Ren u negativu
Tvorci ovog seta aerodinamičkih dodataka spominju „inspiraciju GTI-ikonografijom“. Ali nama ovdje ovaj Volkswagen Golf aktualne generacije djeluje poput najsmješnijeg negativca iz „Star Wars“ franšize.

Nije da sam ikada tražio poveznicu između najpoznatijeg Volkswagenovog modela i danas već globalno poznatog negativca iz aktualiziranog nastavka franšize „Ratova zvijezda“.
Ali s obzirom na fotografije najnovijeg Golfa, tj. aerodinamičkih i „stiliziranih“ dodataka za „osmicu“ koje su na adresu redakcije stigle iz tvrtke JMS, usporedba se nekako nametnula sama po sebi.
Jer „Barracuda“ kao tretman uljepšavanja aktualne generacije Golfa djeluje poput kombinacije kacige Kylo Rena i legendarnih „Stormtroopera“ iz filma koji je odgojio mnoge generacije.

S jedne strane nikoga ne bi trebalo pretjerano čuditi da aktualni Golf već sada dobiva pozornost „tjunerskog“ mikro-svemira, jer je u krajnjoj liniji riječ o automobilu koji poput „Star Wars“ serijala ima ogromnu vojsku pratitelja i zaljubljenika u lik i djelo ovog automobila.
Čak i usprkos „Dieselgate“ skandalu koji je na globalnom planu za Volkswagen skoro označio bankrot, kupci su brzo zaboravili laži, prijevare i eksperimente nalik onima s kakvima je u svom Curriculumu živio Dr. Josef Mengele. Stoga se dolazak osme iteracije Golfa i opet od strane kupaca i onih koji se takvima smatraju proslavio kao nešto posebno.
Iako to zapravo i nije slučaj unutar službenih krugova, jer Golf usprkos prodavanju magle od strane VW-ovog odjela marketinga na neki način bježi od tradicije.
To je vidljivo u mnogim dijelovima ove najnovije verzije tog slavnog modela. Ali je možda najbolje vidljivo u dijelu koji podrazumijeva taktiziranje s GTI-verzijom i gubitkom verzije s trojim vratima.
Jer GTI je upravo tako počeo, a danas Volkswagen zajedno sa svojim kupcima od tog dijela tradicije bježi poput Maminja pred slovom zakona.
No sve to ispada nebitnim, jer zapravo nije prošlo pretjerano puno vremena od premijere do prvih „tjunerskih“ i „stajlerskih“ projekata koji u svojoj bazi podrazumijevaju primjerke ove najnovije generacije Golfa.

Iako tvrtka JMS nema nikakvih brojki za ponuditi, tj. na polju motora i performansi nitko unutar zidova tvrtke nije učinio baš ništa posebno, optički ovaj Golf djeluje dorađenije, zrelije i atraktivnije, nego što je to slučaj u tvorničkom izdanju modela.
Doduše, kako je u bazi ipak riječ o jednoj od ružnijih generacija Golfa, cijela me ta priča i nije baš ostavila van pameti.
Ali kako su ukusi ipak različiti, nekome će se detalji na ovom automobilu itekako dopasti.

S prednje strane izuzev neoprostivo čudnih (da se ne izrazim gore od toga) farova i još čudnijeg poklopca motora, tvrtka JMS u sklopu projekta „Barracuda“ odlučila je ukrasiti rešetke crvenim detaljima. I time kompletan prednji dio Golfa „osmice“ učiniti što je više moguće nalik „sedmici“ s oznakom GTI TCR. Odnosno trkaćem automobilu s kojim se Volkswagen već neko vrijeme natječe na stazama diljem svijeta.
Usprkos tome što je prednji dio automobila nakon tog estetskog zahvata postao nalik gore spomenutom negativcu iz „Ratova zvijezda“, škiljeći na jedno oko čak mogu reći da cijela priča oko prednjeg dijela Golfa izgleda solidno.
U biti izgleda možda čak i dobro. Ali i dalje nimalo skladno, kao što je to npr. slučaj s prednjim dijelom najljepšeg Golfa do sada. Odnosno „četvorke“ s oznakom R32.
No trud je vidljiv iz aviona. Pa ako već ništa drugo, nije bilo previše pretjerivanja s detaljima, kao što je to slučaj kod mnogih drugih tvrtki i njihovih varijacija na temu Golfa.

S boka je pak priča nešto jadnija, jer se prednji spojler svojim donjim dijelom, odnosno crnom bojom rasteže preko boka.
A to je u najmanju ruku blesavo, s obzirom na to da se ipak radi o automobilu s pet vrata koji u bazi ne odaje apsolutno nikakav sportski karakter.
Ali ekipa iz JMS-a odlučila je priči pristupiti u monokromatskoj maniri, pa pragovi namjerno prate linije koje propagira prednji dio automobila.
Šteta što se cijela priča oko tog crnog donjeg dijela ispod vrata ne nastavlja i na kompletan stražnji branik, jer bi time ovaj Golf barem nazivno bio zaokružen.
Ovako djeluje malčice nedorečeno, jer crni ukrasi stražnjeg branika (odnosno „difuzor“) ne idu „od-do“, već ostavljaju bijelu rupu na krajevima branika kod kotača, pa time zapravo i nije do kraja jasno „što je pjesnik htio reći“.
Ali i opet, ako pogledamo škiljeći na jedno oko, recimo da „Barracuda“ izgleda solidno.

Cijeloj priči potpomaže vidno snižena karoserija te nekolicina sitnih detalja poput crvenih matica montiranih na 19-inčne kotače poprilično unikatnog dizajna. Ali usprkos tome gledajući fotografije nekako osjećam nostalgiju prema puno manje kontroverznim generacijama Golfa i svime što su dotične donosile u smislu estetike.
Jer usprkos raznoraznim laprdanjima u obliku slogana i tome sličnih gluposti, Golf već odavno nije lider klase, već tek pratitelj trendova koje zacrtavaju Ford, Renault, pa čak i Hyundai.
A to je zapravo otužna priča kojoj naizgled nema kraja.
Pametniji od mene kažu kako je svaki tuning/styling projekt dobar tek onoliko koliko je dobra i zahvalna njegova baza. A u ovom slučaju baza nije ništa više od pomalo jadnog pokušaja dopadanja svima i svemu, odnosno dodvoravanja kupcima.
Stoga kao opći dojam ne mogu reći da bi na nekom natjecanju ljepote ovaj Golf čak i u ovakvom izdanju dobio ocjenu veću od 3,5 od 5.
Odnosno riječima naše legendarne Fani, „Ic Okej“.
Šteta.
Jer usprkos četiri generacije i par desetljeća razlike, ali i ovakvim tuning-idejama, „četvorka“ R32 i dalje ispada dopadljivijim i karakterno zrelijim automobilom.
Ali to je već jedna sasvim druga priča…