Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 24.09.2018

Upoznajte Mini iz pakla

Evo dokaza da um 22-godišnjaka stvarno može biti fascinantno mjesto…

Mini Morris iz 1959.
Mini Morris iz 1959.
foto: Autocar

Originalni Mini (koji je stvarno bio mini) nastao je 1959. godine i od tog je momenta do danas uspio oko sebe skupiti kult obožavatelja. I to svi znamo – pogotovo ako se pogledaju cijene čak i najlošijih primjeraka koji vape za restauracijom.Uglavnom, da po tko zna koji puta ne recikliramo povijest, recimo samo kako se u originalu pod poklopcem motora nalazilo 0,85 litara zapremine u kombinaciji s ne baš uhranjenih 34 konja. Stoga vrijedi reći kako ovaj konkretni primjerak sa snagom pomnoženom s 10 u odnosu na original definitivno ima ogromne ambicije. Ali to je tek početak priče koju potpisuje jedan 22-godišnjak iz Velike Britanije.

1.6L VTEC motor iz Honde (konkretno radi se o Hondinom B16 motoru).
1.6L VTEC motor iz Honde (konkretno radi se o Hondinom B16 motoru).
foto: Prostreetonline

Za početak je sićušni motor zamijenio B16-transplantat iz Honde. Naravno s VTEC-sustavom koji snagu pretvara u crvotočinu koja se umjesto zrakom hrani zvijezdama i galaksijama. Dakle, zapremina je narasla na 1,6 litara, što ni u kojoj religiji nije puno, jer svi znamo da u današnje vrijeme čak ni 16 litara nije pretjerivanje. Ali uz spomenuti motor i njegovu zapreminu tu je i GT3076-R Turbo punjač koji je toliko velik da u njemu bez problema može prespavati obitelj Pigmejaca. Uglavnom, nakon montiranja Turbo-puhalice u obliku respiratornog pomagala, snaga motora iznosi ukupno 360 konja, odnosno deset puta više nego u originalu iz 1959. godine.

Garrett GT3076R-56T turbina
Garrett GT3076R-56T turbo punjač
foto: GCG

E sad, prije nego li se lampica s natpisom „megalomanija“ upali u vašim cijenjenim glavama, te iz usta ispali zaključak tipa „meh…pa to nije puno konja“, možda bi trebalo podsjetiti na gabarite originalnog Minija, koji u kombinaciji s nekih 600 kilograma i prednjim pogonskim kotačima 1959. nije bio kompliciran za upravljanje. No ovdje govorimo o istim gabaritima, istim pogonskim kotačima i istoj količini kilograma u kombinaciji s deset puta više snage. I to je praktički definicija jednog jako brzog i efektivnog samoubojstva – na kojem god jeziku se oko toga izrazili. Uostalom, zamislite to ovako: kupili ste tenisice koje su u stanju juriti same od sebe kao da sutra ne postoji. Biste li se u njima osjećali kao da ste u kontroli?
Naravno da ne…

MINI "iz pakla" s Hondinim B16 motorom
MINI “iz pakla” s Hondinim B16 motorom
foto: Carbuzz

Iako smo tijekom posljednjih godina svjedoci raznoraznih Honda-VTEC-power-Minija svih oblika, boja i modulacija, ovaj je primjerak i dalje apsolutno vrijedan spomena. A razlog je jednostavan i svodi se na apsolutno usmjerenje prema sumanutim brzinama i držanju ceste. No tu je i činjenica koja kaže da ovaj Mini nije samo jedan od „onih“ projekata koji zabljesnu i nestanu, već se radi o pomno osmišljenoj priči koja podrazumijeva evoluciju.

Mladi vlasnik ima daljnje planove koji podrazumijevaju preko 500 konja i pogon na sva četiri kotača, a to se zove usmjerenje prema nesvakidašnjim performansama. I to je uvijek super. Doduše, ovaj Mini već sada pršti s tehnologijom i nesvakidašnjim rješenjima, ali je istovremeno spreman i na još koji korak dalje u ludilu koje u njega ugrađuje vlasnik. I ne samo da je riječ o hrpi razvikanih imena iz svijeta tuninga, već je priča o ovom Miniju puno opsežnija, jer praktički da i ne postoji dio koji nije pomno odabran i ugrađen.

Od motora, preko kočionog sustava marke Wilwood, pa sve do sustava ubrizgavanja goriva, sustava hlađenja i mjenjačkog sklopa… Sve je podređeno bjesomučnoj jurnjavi uz zamjetan stupanj kontrole. Tome svjedoči i ovjes, kotači i na apsolutno funkcionalan način proširena karoserija zbog koje ovaj Mini djeluje poremećeno i bolesno, ali i dalje klasično i simpatično – baš kao i krajem pedesetih godina prošlog stoljeća kada je izašao na tržište.

foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">
foto: Carbuzz">

Priča o interijeru također je posebna i opsežna, jer ovaj Mini s onim originalnim ima veze poput Severine s javnim moralom. Izmjena ima na tone i sežu od sjedala, armature, panela na vratima i krovu, preko volana, pedala i mjernih instrumenata, pa sve do mjenjačkog sklopa koji čak i u vizualnom smislu djeluje složeno i apsolutno mehanički. Analogno, reklo bi se… Stoga je ovaj Mini jedan od rijetkih koji sa svih strana i kuteva, te u popisu opreme i prerada ima apsolutno usmjerenje i karakter koji se vidi čak i dok stoji.

I zato je fenomenalan. Slažete li se?

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana