Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Top 5 najluđih „tunera“ iz osamdesetih

Eto još jednog (tj. pet) dokaza da su upravo osamdesete bile najbolja i najspaljenija era koju je čovječanstvo imalo prilike doživjeti.

Koenig Specials Evolution Competition kao Testarossa s 1000 konja.
Koenig Specials Evolution Competition kao Testarossa s 1000 konja.

Osamdesete – to divno desetljeće koje je zauvijek definirano hladnim ratom, pop-glazbom i pretjerivanjem u apsolutno svim segmentima kojih se prosječan čovjek mogao sjetiti.
Bilo je to vrijeme izobilja za neke i vrijeme velike bijede za neke druge, no usprkos dobrim i lošim vijestima su nas sve uveseljavale zvijezde iz tog vremena, što pak ne uključuje samo medije poput televizije i glazbe, već i politike, industrije i svih ostalih segmenata čovječanstva i naših života.

Vjerovali ili ne, ovo je Madonna.
Vjerovali ili ne, ovo je Madonna.

Auto-industrija je po mnogima tijekom osamdesetih pomalo zastranila, te su neki od automobila iz dog desetljeća proglašeni najgorima svih vremena. No s druge strane, te iste osamdesete označile su revoluciju za Ferrari, jedan sasvim novi smjer tehnologije za Porsche i od BMW-a napravile marku koja i dan-danas oko sebe skuplja obožavatelje.
Bilo je to vrijeme u kojem je Audi revolucionarizirao Rally, pojedini japanski proizvođači automobila svoje su modele ubacili među one najpoželjnije na svijetu, a Amerikanci su konačno shvatili da ogromna zapremina motora i „macho“ naziv modela nisu jedini atributi koje automobil treba imati.
No poseban dio fascinacije u sklopu svijeta na četiri kotača u osamdesetima su donijeli „tuneri“, tj. tvrtke koje su eru kiča i gramzljivosti uspjele još više istaknuti kao takvu.
Dakle krenimo s listom…

Autocostruzione - tvrtka koja je uspjela uništiti Rolls-Royce Silver Spirit.
Autocostruzione – tvrtka koja je uspjela uništiti Rolls-Royce Silver Spirit.

05.  Autocostruzione
Talijanski dizajn, nekad glavna faca tvornice Bizzarini, vrhunski strojevi i oveća količina novaca „iz dijaspore“ (čitaj: iz UAE-a) ovako „na prvu“ zvuče kao kombinacija osuđena na uspjeh. No tvrtka Autocostruzione je ispala pravim ubojicom ne samo automobila, već i ukusa i zdravog razuma.
Naime, sredinom osamdesetih je netko od osnivača tvrtke očito uzeo previše kokaina i odlučio je uzeti Rolls-Royce Silver Spirit (kao najskuplju limuzinu tog vremena) i otpiliti mu krov.
Zatim je netko od kolega s još većom količinom kokaina u organizmu odlučio dodatno istaknuti tu preinaku, te je dotični Silver Spur polakiran u kričavo žutu boju.
Nakon toga je u prostorije tvrtke svratila oveća hrpa ljudi obogaćenih kokainom, koji su i interijer ove katastrofe ujednačili s karoserijom, te je na kraju dobiven ogroman žuti automobil s četiri žuta sjedala, te bez ikakve strukturalne čvrstoće.
Samim time bi čovjek pomislio da će dan nakon izlaska kokaina iz sustava ovih individua ovaj automobil biti skriven ili spaljen na lomači, no isti je ponuđen nekolicini ultra-bogatih ljudi tog vremena, te je prodano nekoliko primjeraka, nakon čega je tvrtka skoro preko noći zatvorila svoja vrata i pala u zaborav.