Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

RevoZport i „tjunirani“ e-Golf

Da…dobro ste pročitali naslov… Počelo je, počelo.

RevoZport i njihov natjecateljski Golf na struju.
RevoZport i njihov natjecateljski Golf na struju.
foto: RevoZport

Volkswagen – sveta krava tržišta automobila u našim krajevima i njihov vječni model Golf – automobil koji u našim krajevima izaziva nevjerojatne ispade emocija.
Volkswagen Golf za mnoge je ideal automobila i nešto što definira ne samo klasu u kojoj se na tržištu nalazi, već i stil života, polje afiniteta i predivnu sadašnjost s naznakom svijetle budućnosti. Samim time je Golf u našim krajevima moguće nazvati Thompsonom na četiri kotača – automobil koji oduševljava svojim tvrdoglavim postojanjem i koji je generacijama vozača pokazao kako izgleda automobil koji se voli i s kojim se živi u srcu.
A s time se malo koji drugi automobil može pohvaliti, zar ne?!

Volkswagen Golf broj sedam također je redizajniran.
Volkswagen Golf broj sedam također je redizajniran.
foto: Volkswagen

Aktualni Golf zbog svoje brojčane dezignacije „7,5“ na papiru zvuči poput međusmjene radnika u nekoj državnoj instituciji – i dalje je to onaj Golf koji je VW predstavio prije nekoliko godina, ali s nekim promjenama koje će samo upućenima nešto značiti, te koji predstavlja rješenje do momenta dok ga ne zamjeni novi model. No to nipošto ne znači da se radi o lošem automobilu. Dapače, Golf je unutar svake generacije pronašao svoje kupce i štovatelje, te mu je slava iz generacije u generaciju samo rasla, pa ni ovaj „polovični“ ne treba gledati drugačije. Uostalom, prisutan je, sve je napredniji i to je sasvim dovoljno.

RevoZport nudi i plavi Golf na struju...
RevoZport nudi i plavi Golf na struju…
foto: RevoZport

Prije nekih godinu dana Golf 7,5 još je bio u povojima, odnosno tek ideja oko nečega što tek treba doći. No zato je tada aktualna „sedmica“ bila i više nego aktualna na tržištu, te se prodavala u ogromnim količinama neovisno o aferi „Dieselgate“. Kao novitet u sklopu tada aktualne generacije Volkswagenove pokretne definicije klase u kojoj se nalazi predstavljen je i e-Golf – električna varijacija na temu gradskog kompakta iz Wolfsburga.
Time je Volkswagen zakoračio na malčice nepoznato tlo, ali je tržište jako brzo reagiralo i pokazalo da je izbacivanje električnog Golfa bila odlična ideja.
A kao kruna cijele priče oko ovog automobila pokrenuta je i posebna trkaća serija u sklopu koje su električni Golfovi bili suprotstavljeni jedni drugima – i to šesnaest puta.

...a imaju i crni.
…a imaju i crni.
foto: RevoZport

Pripremu svih ovih bešumnih i ekološki-svjesnih Golfova potpisuje tvrtka RevoZport. Dotična je tvrtka e-Golfu dodala sufiks Razor 7E i proizvela je ukupno 16 primjeraka koji sada već drugu godinu pokreću kotačiće serije utrka nazvane-Touring Car Challenge, čije je premijerno izdanje održano prošle godine u Hong Kongu.
Doduše, staza na kojoj je ova utrka u trajanju od dvadeset minuta održana svojom je namjenom bila orijentirana prema seriji utrka pod nazivom Formula E, ali s obzirom na struju u ulozi pogonskog goriva, ovim je Golfovima dozvoljeno da održe svoj nastup i pokušaju zainteresirati pokojeg sponzora viška.

Ovaj "tjunirani" e-Golf ima dodatke na prednjem braniku...
Ovaj “tjunirani” e-Golf ima dodatke na prednjem braniku…
foto: RevoZport

Razlike u snazi između „običnog“ e-Golfa i ovog koji za utrke priprema tvrtka RevoZport zapravo i nema. Dakle u prijevodu, riječ je i dalje o automobilima koji iz električnog motora izvlače ukupno 136 konja, te do stotke ubrzavaju tek nešto ispod deset sekundi. Sve se to tijekom utrke događa bešumno i apsolutno podređeno sudaranju molekula u mezosferi, stratosferi, ionosferi i još pokojoj od njih, te utrkivanju bez dodatnog ispuštanja zločestih čestica CO2 u ovo malo zraka što imamo na raspolaganju. Samim time i eko-mentalisti u ovoj utrci bez problema i pogovora uživaju, trava i dalje raste i ptičice cvrkuću oko staze po kojoj jure e-Golfovi.
Dapače, ptičice su barem dvadeset puta glasije od automobila na stazi, što je jedan sasvim novi izričaj za jednu seriju kompaktnih trkaćih automobila koji se iz kruga u krug na stazi bore za prevlast, a to je pak presedan u svijetu utrkivanja.
Zvuči uzbudljivo, zar ne?!

...ima i bolje felge...
…ima i bolje felge…
foto: RevoZport

Ove je godine u planu da e-Golfovi u režiji RevoZporta ponovno u tišini odrade svoju bitku, ali se ekipa iz tvrtke RevoZport dosjetila i korisnicima izvan staze ponuditi izgled trkaćeg automobila.
Dakle, ukoliko imate e-Golf u svom vlasništvu i niste zadovoljni izgledom svog automobila, eto ideje za preslagivanje i dorađivanje pojedinih dijelova, ne bi li vaš automobil na struju dobio na atraktivnosti.

...i krovni spojler...
…i krovni spojler…
foto: RevoZport

Riječ je o nekolicini optičkih, odnosno aerodinamičkih dodataka čijom bi montažom vaš e-Golf trebao biti ljepši i atraktivniji od susjedovog „dizla“, a neke od prerada (ili bolje rečeno dorada) sežu i unutar interijera.
Dotičnom je za početak dodan trkaći (i homologiran) zaštitni kavez, odnosno „roll-bar“, trkaća sjedala, te sigurnosni dodaci poput pojasa sa šest točaka i aparata za gašenje požara. Sve je to ugurano u e-Golf kako bi se dobio što uvjerljiviji osjećaj upravljanja trkaćim automobilom, ali ako ste mislili da je tu priči kraj, prevarili ste se, jer je tvrtka RevoZport poradila i na ovjesu, te na kočionom sustavu.

...i prednji splitter - i to od karbona.
…i prednji splitter – i to od karbona.
foto: RevoZport

Izvana je pak priča još kompletnija, jer se u sklopu karoserije našlo preko nekoliko optičkih dodataka koji usmjeravaju zrak tamo gdje treba i potpomažu aerodinamičkim svojstvima automobila.
Uglavnom, riječ je o dijelovima (naravno) izrađenim od karbonskih vlakana, koji izuzev tih aero-poboljšanja i olakšavaju e-Golf za nekoliko kilograma, što je pak već samo po sebi super.
Redom je riječ o prednjem splitteru i usisima za zrak na prednjem braniku, zatim o pragovima unikatnog dizajna, a onda sve završava na stražnjem dijelu e-Golfa u obliku difuzora i krovnog spojlera koji stvarno izgleda dobro. Uglavnom, nije riječ o nikakvoj revoluciji, ali da ovako uređen e-Golf izgleda bolje nego onaj tvornički, to je definitivno istina.

Interijer ovog e-Golfa ima i onu mrežicu koja se skida.
Interijer ovog e-Golfa ima i onu mrežicu koja se skida.
foto: RevoZport

Naravno, kako to obično biva u „tjunerskim“ krugovima, o cijenama ovih dodataka nitko ništa ne priča, pa je moguće tek pretpostaviti o kojim se ciframa radi. No kako se zbog one stare narodne koja kaže „pretpostavka je majka svih z***ba“ ne bavim takvim stvarima, koga zanima, neka posjeti službene stranice tvrtke RevoZport i neka priupita za cjenik.
S obzirom na to da električni automobili i dalje više djeluju poput problema nego kao rješenje, naravno da ne bih ulazio u dubioze oko ovog pokušaja uljepšavanja. No isplatilo se osvrnuti na ovaj projekt i trkaću seriju, jer kako sada stvari stoje, uskoro bi ih moglo biti još.
Nekima će se takve ideje izuzetno dopasti, a neki će pak samo odmahnuti rukom i posvetiti se praćenju nekog od oktanskih sportova kakve poznajemo i volimo. Ali to nije ni predmet rasprave, jer u krajnjoj liniji svijet automobila konstantno i nezaustavljivo dolazi s novim idejama koje će dio publike fascinirati, a onaj drugi bacati u očaj.
Zato se jedino isplati odabrati stranu, dok je sve ostalo tek uzaludno trošenje sivih stanica.
Slažete li se?

Zanimljiv automobil u svakom slučaju.
Zanimljiv automobil u svakom slučaju.
foto: RevoZport