Predstavljena je limitirana edicija Toyote GT86
…i kako to obično biva, dotična je namijenjena striktno za japansko tržište.
Odmah na početku ove objave moram biti iskren i reći kako sam zapravo dvojio bih li uopće objavljivao vijest oko ove specijalne edicije Toyote GT86.
Za takvo razmišljanje postoje dva razloga, od kojih je prvi sveden na činjenicu kako GT86 u sklopu ove edicije 86-ice ne donosi skoro nikakav suvišak snage, već su se inženjeri samo malčice poigrali s usisom zraka, uz što takvo pomalo optimizirano izdanje motora ove Toyote i dalje ne prelazi 200 konjskih snaga.
No drugi je razlog takvog načina razmišljanja puno jači, a sveden je na činjenicu da se japanski proizvođači automobila prečesto odlučuju nagrađivati tek vlastite kupce, dok ostatak svijeta o nekim „limitiranim“ ili „specijalnim“ verzijama pojedinih modela može samo sanjati.
Tako posloženu priču oko prodaje pojedinih modela zapravo mogu shvatiti i jasan mi je efekt koji takvi automobili imaju na zaljubljenike u pojedinu marku, no i dalje takve poteze smatram glupima, jer tjerati priču o ekskluzivnosti za jedan ovakav automobil nikako nema opravdanja ni povoda.
Takvi potezi od japanskih proizvođača automobila doduše nisu nimalo čudni. Dapače, tijekom proteklih je godina iste takve ideje vezane uz pojedine modele imao Subaru, koji je „ekskluzivno“ i „limitirano“ najčešće predstavljao Imprezu – prvo za japansko, a onda i za tržište Velike Britanije. Zatim je sličnu priču napravio Mitsubishi s modelom Lancer Evolution, a i Mazda je imala takvih eskapada ne samo s varijacijama na temu pojedinih modela, već i s cijelim serijama modela koji iz Japana nisu imali namjeru izaći u prodaju.
Nissan je također dio te priče, no s obzirom na to da npr. model Skyline GT-R isto tako nije bilo moguće kupiti izvan granica Japana, možda je bolje da ni ne spominjem detalje, jer se s njihove strane svako toliko događa neka takva eskapada.
Samim time ispada da Japanci neke od svojih ponajboljih automobila jednostavno ne nude na tržište, izuzev ako niste kosih očiju i s adresom u Japanu, što je pak jedna od nebuloza koje stižu iz „zemlje izlazećeg sunca“.
No kad sam se već odlučio objaviti priču oko specijalne izvedbe Toyote GT86, eto i malo detalja…
Već spomenuti Boxer-motor koji Toyota GT86 14R60 (kako se ova verzija modela zapravo naziva) dijeli s modelom BRZ koji potpisuje Subaru i dalje je ostao ispod granice od 200 konjskih snaga i bez umjetnog disanja, tj. Turbo-punjača.
Samim time se u smislu performansi nije promijenilo baš ništa.
No ova varijacija na temu 86-ice ima nekolicinu razloga zbog kojih se ipak isplati postati vlasnikom jednog od stotinu primjeraka koji će se prodavati u Japanu.
Naime, iako je većina novinara i test-vozača na svijetu izjavila kako je Toyota GT86 jedan od najboljih automobila koje novac može kupiti, svejedno ih je nekolicina imala problema pri mijenjanju brzina.
U Toyoti su to primili na znanje, te su u sklopu ove verzije modela GT86 premijerno ponudili dorađenu verziju tog za neke problematičnog mjenjačkog sklopa.
Tako se u ovoj verziji modela nalaze „Quick-Throw“ mjenjač, olakšani zamašnjak i kvačilo visokih performansi, što bi trebalo riješiti sve probleme čak i za one najpedantnije korisnike ovog automobila.
Kao jedan od detalja posvećenih estetici i performansama treba spomenuti i nešto veće felge i zamjetno šire gume od onih koji u originalu dolaze donirani s Toyote Prius, te kako bi cijela priča oko kotača izgledala kompletno, ispod krakova felgi moguće je primijetiti i veći promjer diskova.
Zapravo moram priznati kako sam dojma da su se inženjeri u Toyoti oko nekih detalja krivo dogovorili, jer je GT86 u originalu osmišljen za dovoljno dobro držanje ceste u smisli prianjanja pri manjim brzinama, odnosno trenutni gubitak trakcije čim bi se vozač odlučio malo divljati oko kružnog toka, što ova specijalna verzija sudeći po širini kotača s raspoloživih 197 konjskih snaga to baš i nije u mogućnosti.
No s obzirom na ostatak detalja vezanih uz ovaj automobil, čini se kako GT86 14R60 ima zadatak izgledati ozbiljno i uvjerljivo na cesti, te se na neki način odmaknuti od Driftera, kojima je u jako kratkom vremenu upravo ovaj automobil postao jedan od najdražih.
Zašto je to tako i je li uopće, doista ne znam, no dojam je tu i postojan je poput frizure one plave tete s televizije.
Vezano uz optičke dodatke na karoseriji i oko nje, moram priznati da me u tom me segmentu ova 86-ica skoro natjerala da zaslinim tipkovnicu, jer dotični iz već ionako zanimljivog i atraktivnog automobila čine opaku malu jurilicu.
Dotični set inspiraciju vuče od konceptnog automobila nazvanog „Griffon“, te se sastoji od redizajniranih branika, proširenja na bokovima automobila, te novog dizajna pragova.
Prednjem je braniku dodan spojler u kombinaciji s krilcima sa strane, što prema riječima tvoraca „poboljšava koeficijent aerodinamike i time popravlja vozna svojstva“, dok je stražnji branik uz novu poziciju ispušnih cijevi dobio i difuzor.
Cijeloj je priči oko optičkih i aerodinamičkih dodataka dodano još i ponešto karbonskih ploha, pa je tako za početak na stražnjem kraju automobila niknuo oveće karbonsko krilo, a i krov je (zajedno s antenom) presvučen u karbon.
Interijerom GT86-ice sa sufiksom sličnim tvorničkim izdanju guma za Toyotu Yaris, prevladavaju sportski detalji poput duboko-profiliranih sjedala i volana presvučenog Alcantarom, dok ostatak interijera cijelu tu „trkaću“ priču samo pokušava pratiti.
Tako se izuzev sjedala i volana u sklopu interijera nalazi još i oveća hrpa detalja izrađenih od karbonskih vlakana, te interijer sam po sebi u usporedbi s onim kakav smo inače navikli vidjeti u sklopu ovog automobila djeluje pomalo „spartanski“.
To je naravno i savršeno u redu, jer Toyota je od ove verzije modela očito odlučila svijetu prikazati jedan od onih automobila namijenjen guštanju po zavojitim cestama, kakvih u posljednje vrijeme pomalo nedostaje u katalozima ponude pojedinih proizvođača automobila.
Samim time i dalje mislim da je jako glupo ponuditi potencijalno iznimno zabavan automobil u ovako malo primjeraka i striktno na domicilnom tržištu, jer vjerujem da bi se masa auto-entuzijasta izvan granica Japana odlučila na kupnju ovakve igračke.