Predstavljamo VW Passat koji nije dosadan
Ovaj Passat ne samo da nije dosadan, već u svijetu auto-sporta predstavlja apsolutan unikat.
Pojam globalizacije različiti ljudi doživljavaju na različite načine. Oni optimističnijih svjetonazora u protoku ljudi, roba i ideja bez ikakve kontrole vide nešto pozitivno, dok oni drugi uporište svog pesimizma u tom kontekstu gledaju kroz prizmu ovisnosti „malih“ ljudi i država o onim većima, koje su u tom momentu postavljene u dominantan položaj.
Za mene je istina negdje na sredini, te se nekako ne vidim kao poklonik jedne ili druge strane, jer globalizacija je ljudima donijela hrpetinu problema, no istovremeno i nekolicinu stvari bez kojih je današnji život nezamisliv.
Uglavnom, ako se usmjerimo u segment auto-industrije, vrlo je jednostavno objasniti neke globalne fenomene koji su danas aktualni, jer je upravo globalizacijom tržišta danas moguće u svim kutevima planete voziti automobile iz pojedinih zemalja poput Njemačke, Japana ili Amerike, za što je jedan od ponajboljih primjera proizvođač automobila pod nazivom Volkswagen.
Tvrtka Volkswagen je tijekom svog postojanja imala itekako burnu povijest. Od drugog svjetskog rata, kada je Hitler između ostalog tresao i Njemačkom auto-industrijom, te kada su danas ekskluzivni i od strane mnogih voljeni proizvođači automobila poput Audija, BMW-a i Mercedesa tijekom tih vremena (doslovce) kao radnu snagu imali roblje, Volkswagen je u stopu pratio nacističku ideologiju. No tu činjenicu treba gledati prvenstveno kao odraz vremena, a ne osnovnu ideju.
Unutar tog vremena je u sklopu auto-industrije nastala prva revolucija, jer upravo iz Volkswagena na scenu stupa KD-Wagen, odnosno automobil koji velika većina današnje populacije poznaje pod nadimkom „Buba“.
Bio je to jeftin automobil koji se u početku kupovao na bonove, te je za svrhu svog postojanja imao osiguravanje jeftinog i brzog osobnog prijevoza za Nijemce, te istovremeno potpomaganje industrije i ratne mašinerije u Njemačkoj. No ono na što u to vrijeme nitko nije računao svodi se na to da je upravo „Buba“ postala apsolutnom legendom koju su tijekom više od šest desetljeća obožavali mnogi, te je time Volkswagen jedna od rijetkih tvrtki u svijetu automobila koja i dan-danas zbog „Bube“ i još nekolicine svojih modela uživa poseban status usprkos masovnoj produkciji automobila.
Danas kada svijet automobila nudi doista svega i svačega, taj je status za Volkswagen itekako bitan, jer bez njega legende o „Bubi“ i Golfu ne bi potrajale i ne bi oko sebe i dan-danas okupljao ogromnu količinu auto-entuzijasta diljem svijeta, koji se kunu u tu marku, kao i modele koje dotična potpisuje.
No Volkswagen je realno gledano puno više od dva modela koji tijekom svoje povijesti bilježe rekordnu prodaju. Dapače, Volkswagen danas na tržište nudi doista sve i svašta, te se u sklopu svoje ponude modela gura u ama baš svaki segment auto-industrije – od malih gradskih automobila, preko limuzina i luksuznih SUV-modela, pa sve do dostavnih vozila. Samim time je Volkswagen jedan od proizvođača kojima niti jedan segment tržišta nije stran, a u kombinaciji s bogatim povijesnim značajem ove tvrtke VW jako dobro kotira na svakome od njih.
Doduše, modeli koje u današnje vrijeme Volkswagen nudi na tržište često su pomalo bezlični i dosadni, no s druge strane „ziherašima“ znače sigurnu luku i automobile koje će uvijek rado kupiti.
…pa kad smo već kod dosadnih Volkswagena, jedan od modela je jednostavno nemoguće zaobići…a taj se naziva prema vjetru, odnosno Passat.
Volkswagen Passat jedan je od modela koje Volkswagen još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća nudi na tržište, te koji je od 1973. godine do danas prisutan u ukupno osam generacija.
Doduše niti jedna nije ni približno usporediva s bilo kakvim vjetrom, jer povijesno gledano Passat nikada nije bio pretjerano brz ni aerodinamičan automobil, a i pojam vjetra znači nešto čisto, dok velika većina Passata na tržište dolazi u obliku Diesela, što se nekako zbog gustog crnog dima iz ispušnog sustava kosi s nazivom.
No usprkos svemu tome, Volkswagen Passat u današnje vrijeme slovi kao savršena alternativa za ljude kojima svojevrsna bezličnost ne smeta, već prvenstveno žele udoban i prostran automobil koji uz sebe veže relativno niske troškove održavanja. Među kupcima koji tako razmišljaju Passat se u smislu prodaje snalazi sasvim solidno, pa stoga ne čudi da Volkswagen nema nikakvih planova oko micanja tog modela s tržišta.
Dapače, ako je suditi prema automobilu koji bih ukratko predstavio u sklopu sljedećih nekoliko redaka, Volkswagen za taj model ima još veće planove.
Naime, prije nekoliko dana je Tanner Foust kao svjetski poznato ime u domeni auto-sporta u kolaboraciji sa svojim glavnim sponzorom pod nazivom Rockstar energy i u partnerstvu s Volkswagenom, predstavio svijetu svoj najnoviji automobil za utrke.
Ukratko se radi o Passatu, no nemojte ni na trenutak pomisliti kako je riječ o još jednoj varijaciji na temu ovog pomalo dosadnog i bezličnog modela, jer za početak ovaj na scenu stupa s oko 900 konjskih snaga.
Da, dobro ste pročitali – devet stotina konja.
Razlozi svoj toj snazi zapravo su jako jednostavni, s obzirom na činjenicu da će Tanner svoj Passat voziti u sklopu američkog prvenstva u Driftu nazvanom Formula D.
U planu je „odraditi“ samo jedan dio sezone, tj. ukupno tri utrke u sklopu kalendara natjecanja, što uključuje premijerno prikazivanje na stazi na inauguralnoj etapi prvenstva, koja će se uskoro održati u Long Beachu. Samim time se Tanner zapravo ne vraća u potpunosti u domenu Formula D serije natjecanja, već očito ima drugačijih planova koji podrazumijevaju nastavak nastupanja na globalnoj Rally-Cross sceni (gdje također sjedi za volanom Volkswagena).
No vratimo se još malo na automobil…
Dakle, za razliku od najjače tvorničke izvedenice Passata koja ima 3,2-litreni V6 motor koji je u mogućnosti na cestu prenijeti ukupno 280 konjskih snaga, ovaj se može pohvaliti sa 7,4-litarskim V8 motorom koji sam po sebi razvija preko 700 konja.
Kako snage u domeni drifta očito nikad nije dovoljno, tom se ogromnom motoru dodao i sustav direktnog ubrizgavanja plina za smijanje s oznakom N2O, te sav taj dodatni smijeh rezultira s gore spomenutom brojkom od 900 konjskih snaga.
U domenu performansi uopće ne vidim smisla zadirati, jer je ovako pripremljen i usmjeren Passat u stanju bez većih problema vozaču uzrokovati blaži oblik mentalne retardacije u kombinaciji s određenim probavnim smetnjama i poremećajima u domeni seksualnosti, pa stoga radije ni neću nabrajati ogromnu količinu brojki i suhoparno nabrajati komponente i tvrtke koje su ih proizvele.
Dapače, jednostavno ću zaključiti kako je ovaj Passat jedan od „onih“ automobila koji su „drugačiji“ na apsolutno pravi način, jer kao što u moru BMW-a koji se voze u konkurenciji domaće serije natjecanja u driftu, tako je u Americi prisutan velik broj Nissana i Fordova, pa je jedan atipičan model poput Passata u stanju plijeniti ogromnu pozornost publike i medija.
Samim time je za Volkswagen ovakav razvoj situacije jednostavno pun pogodak, jer prodaja Passata kao jednog od VW-ovih modela na američkom tržištu tijekom posljednjih godina pomalo u padu, pa je pretpostavka da bi s jednim ovakvim potezom u kombinaciji sa slavnim imenom vozača ta ista prodaja mogla ponovno narasti i u Volkswagenove salone dovući „novu krv“.
Ima smisla, zar ne?!
Uglavnom, ovakav je potez od strane Volkswagena iznenadio mnoge, a što se mene tiče tom bih iznenađenju dodao prefiks „ugodno“, jer na Passat kao model oduvijek gledam kao „zlatnu sredinu“ koja me nekako uvijek ostavlja ravnodušnim.
Zato mi se itekako dopada ova doza „strasti“ koju gurui iz odjela Volkswagenovog odjela marketinga pokušavaju vezati uz ovaj model i to je sve što je potrebno reći vezano uz ovaj automobil u ovom izdanju.
Nadam se samo da s obzirom na sklonosti prema vožnji u čudnovatim stanjima svijesti, kao i zbog činjenice da se u poglavarstvu grada Zagreba nalazi službeni Passat R36 crne boje s hrpetinom dodataka iz domene tuninga (što je i dalje upitno s obzirom na zakone), naš bivši-sadašnji-bivši-sadašnji gradonačelnik Zagreba neće vidjeti što se sve s Passatom može napraviti.
U protivnom ode još nekoliko milijuna kuna na „trošak vezan uz službeni automobil“, za volanom kojeg nitko od nas koji bi ga platili zasigurno neće nikada dobiti „đir“.
…no to je već jedna sasvim druga priča…