Ne, ovo nije Volvo
Stvarno. Za istač. Bez zezancije. Vjerovali ili ne, ovo nije Volvo.
Ovo je BMW M3.
Najstvarnije.
Budimo realni – kombiniranje dva automobila u jedan predstavlja težak postupak koji se rijetko isplati.
Da bi se takvog što izvelo, za početak donor mora biti barem koliko-toliko kompatibilan s primateljem. Zatim je potrebno imati živce barem debele poput kože Zdravka Mamića, a onda je uz sve to potrebno i znati stvarčicu-dvije o automobilima i mehanici.
Mnogi misle da znaju, ali s vremenom shvate da se u biti dave u moru vlastitog precjenjivanja. I zato najveći dio takvih projekata završi neslavno, dok njihovi tvorci i inicijalni pokretači još češće imaju itekako zamjetne rupe na tekućim računima.
Ali u ovom slučaju rezultat je u najmanju ruku fascinantan.
A ako je za vjerovati vlasniku, projekt je u detalje napravljen kako treba…
Automobil koji vidite na fotografijama nalazi se u Finskoj i svoj je život na cesti otpočeo kao BMW M3 (E36).
No negdje po putu se za Ramija Rantanena, odnosno vlasnika očito izgubila fascinacija BMW-ovog dizajna „u rukavicama“. I zato se dotični vlasnik odlučio riješiti BMW-ove karoserije te umjesto toga cijeli automobil preodjenuti u oblik s kojim inače na cestu stupa Volvo 162.
Dakle, bilo da se radi o hrabrosti ili gluposti i neukusu, dovoljno je reći da Nordijci na neke stvari uvijek gledaju drugačije. Stoga već samim time ovakve ideje nikoga ne bi trebale pretjerano čuditi. Pa, ako već ništa drugo, onda ova Volvo-BMW kombinacija stvarno ne izgleda kao neka „tjunirana“ i sklepana grozota, već kao sasvim pristojan automobil.
…a to je tek početak…
Naime, ovaj je „Volvo“ osmišljen u detalje, a tako je i izveden u garaži. Ništa nije prepušteno slučaju i sve funkcionira savršeno.
To pak u prijevodu znači da izuzev 320 konjskih snaga i svih onih ostalih detalja s kojima BMW-ov E36 M3 oduvijek raspolaže, za ovaj automobil nema upitnika iznad glave ni kada se spomenu pojmovi poput trajnosti, kvalitete izrade, te performansi.
Jer iako ju pravilu nije riječ o „tuning-projektu“ u punom smislu takvog opisa, svejedno se radi o dobroj ideji i savršenoj izvedbi.
A takvih „projekata“ baš i nema pretjerano puno.
Pogotovo ne u našim krajevima, gdje je budžet i dalje primarna stavka po kojoj se sve ostalo treba prilagođavati.
Dakle, izvana je riječ o karoseriji doniranoj s Volva 162. No usprkos tome je bez problema moguće uočiti neke dijelove s kojima se dotični Volvo nije mogao pohvaliti.
Npr. tu je linija krova koja će vječno ostati povezana s E36-icom, te koja u kombinaciji s ostatkom ovog automobila čini jednu još elegantniju i zanimljiviju siluetu od one s kojima su u tvorničkim izdanjima na scenu dolazili dotični Volvo i BMW.
Pa iako interijer dolazi u identičnom stanju s kakvim „klasična“ M3-ka služi svrsi svojim vlasnicima, taj dio priče možda i nije toliko bitan.
Uostalom, transplantirati interijer s Volva 162 ionako nikome normalnom ne bi moglo biti na listi prioriteta i ideja, jer je u krajnjoj liniji BMW-ov u originalu stoput bolji, udobniji i opremljeniji.
Motor je također ostao u netaknutom izdanju. No ako ćemo realno, kome treba više od 320 konjskih snaga – pogotovo za upotrebu na dnevnoj bazi.
Neki će zbog toga cijeli ovaj projekt definirati kao nešto glupo, nedovršeno i nepotrebno. No ako se nas pita, istina ne može biti dalje od toga, jer ovaj automobil ne djeluje sklepano ni u kojem dijelu. Zapravo izgleda super, a i sigurni smo da ide dovoljno dobro, te da je u vožnji itekako u stanju preko lica svog vlasnika (ili bolje rečeno tvorca) razvući osmijeh od uha do uha.
Dapače, sklon sam vjerovati kako se radi o osmjehu koji je potrebno micati kirurškim zahvatom.
Ako se nekome od vas cijenjenih čitatelja možda učini kako cijela priča nije uzela hrpetinu vremena i novaca, možda je najbolje da zavirite u galerije u kojima je prikazano što se i kako sve na ovom automobilu radilo.
A za sve one koji će pak nakon toga sav trud i vrijeme komentirati s izjavama poput „glupo“, „uzaludno“ ili nešto u tom stilu, vrijedi reći tek…
Hm… Zapravo i ne znam što konkretno.
Možda da svoje vrijeme usmjere prema medijima koji se tematikom bave zaprašivanjem komaraca ili pak stvaranjem paškog sira.
Stvarno nemam ideju što konkretno predložiti, pa onda jednostavno ostanimo na tome.
Ugodan dan vam želim.