Mitsubishi – Colt ili Bazooka?
Oni koji prate svijet tuninga i ovaj naš mali kutak Interneta posvećen automobilima i svemu vezano uz njih možda će se sjetiti najluđeg Golfa „dvojke“ na svijetu koji potpisuje pomalo gerilska radionica pod nazivom Boba Motoring. Pa eto, nakon Golfa slijedi još jedan suludi projekt, no ovog puta porijeklom iz zemlje izlazećeg sunca.
Prije nekih šest mjeseci tvrtka “Boba Motoring” pojavila se kao jedna od onih neizbježnih tvrtki na mapi svijeta tuninga, te kao jedna od najluđih i najsposobnijih na svijetu.
Automobil koji je predstavio tvrtku i svijetu pokazao koliko je Matthias Boldt kao suludi genije iza naziva same tvrtke sposoban fascinirati čak i one najzagriženije protivnike „pimplanja“ po automobilima u smislu pojačanja snage i dobivanja ekstra-performansi. No „16Vampir“ (kako se kao projekt naziva dotični dorađeni Golf druge generacije) svim je skepticima začepio usta.
Razlozi tome stoje prvenstveno u činjenici da je „16Vampir“ ručni rad i plod upornosti i tvrdoglavosti svog tvorca, a zatim i u činjenici da je sa svojih 920 konjskih snaga i 4Motion pogonom na sva četiri kotača ovaj Golf u mogućnosti od stanja kompletne statike do stotinu kilometara na sat stići za 2,3 sekunde, te nastaviti ubrzavati do nekih 300 km/h.
Naravno da su i među-ubrzanja nešto apsolutno vrijedno spomena, jer postići dvjesto kilometara na sat od nule za 5,4 sekunde i četvrt milje prijeći za tek nešto više od devet sekundi doista nije mala stvar – pogotovo ne na gumama atestiranim za upotrebu na cesti.
No ni tu fascinaciji nije kraj…
Naime, ne samo da je snaga ovog automobila izvučena iz Golfovog 1,8-litarskog KR-16V motora, već je isti tijekom prošle godine evoluirao na preko 1,000 konjskih snaga, što je za tako malu zapreminu motora jedna od najvećih brojki ikad „izvučenih“ u smislu snage ovog motora.
Samim time je „16Vampir“ trenutno najbrža Golf „dvojka“ na planeti.
Uz projekt „16Vampir“ tvrtka se proslavila i s nekoliko 2-litarskih 16V motora inicijalno proizvedenih u Volkswagenu. Jedan od njih stavljen je u Golfa „jedinicu“ sa 736 konjskih snaga, dok se drugi nalazi pod „haubom“ još jedne „dvojke“ sa 1,150 konja. Uglavnom, već sad izgleda da Matthias ne zna proizvesti ništa što bi se dalo opisati ijednim epitetom izuzev onog „nenormalan“.
U toj se maniri prije nekoliko dana od strane Matthiasa i njegove tvrtke pojavio i jedan mali japanski automobil kojeg krasi isti opis.
Riječ je o Mitsubishi Coltu iz 1991. godine koji je život započeo kao sasvim obično gradsko prometalo, no kada se Matthias dočepao dotičnog primjerka ovog malog i u tvorničkom izdanju relativno bezveznog modela, započet je jedan novi projekt koji ne fascinira ništa manje od ovih nekoliko gore navedenih u obliku Golfa.
Kada bih se išao izražavati u kodovima i brojkama, navodi bi izgledali ovako:
• 4G63 I4, 2-litarski motor sa 16 ventila „posuđen“ iz Lancera Evolution
• FP3794R HTA Turbo punjač
• pritisak od 3,4 bara pri 9,000 okretaja u minuti
• 978 konjskih snaga i 871 Nm pri 8,800 okretaja u minuti
• 1,120 kilograma ukupne mase praznog automobila
• pogon na sva četiri kotača
• Toyo R888 gume s DOT-oznakom
No kako se ne bi baš zadržao samo na navodima kakvima su vični „forumaši“, recimo da u prijevodu na onaj malo zemaljskiji jezik ovaj konkretan Mitsubishi Colt čak i s pogonom na sva četiri kotača proklizava kao sumanut, no svejedno ostvaruje zavidne brojke u smislu performansi.
Iako se 315 km/h u obliku maksimalne brzine ovog malog japanskog automobila i ravno tri sekunde od nule do stotice na brzinomjeru možda ne čine kao nešto revolucionarno, a među-ubrzanje od 100-200 km/h u sklopu 3,7 sekundi možda je viđeno već nekoliko puta, sjetite se da automobile takvih performansi u pravilu potpisuju Lamborghini, Ferrari i Porsche, dok je ovo automobil koji je nastao iz baze „maminog“ auta sa sedamdesetak konjskih snaga, pogonom na prednje kotače i da u originalu nije ni u bunilu stvoren za ovakve performanse.
No u tome je ljepota tuninga, a kako iz priloženog vidim, tvrtka Boba Motoring u svoj toj ljepoti ima jedan poseban sjaj, jer proizvoditi obične automobile s ovolikim performansama ne može baš svatko. Zato sam naučio ovu tvrtku cijeniti kudikamo više od nekih puno razvikanijih i veselim se svakom novom projektu s njihovim potpisom, jer već unaprijed znam da se ni približno neće raditi o ičem normalnom.
Svaka čast.