Jedan od ova tri modificirana BMW-a i8 potpuno je lud!
BMW-ovu liniju modela koji se kriju iza slova „i“, a podrazumijevaju električni gradski i3 i plug-in hibrid i8, razmatramo kao nešto u potpunosti odvojeno od glavnine onoga što tvrtka proizvodi. Ono što ih distancira ugrađena je tehnologija, ali i dizajnerski jezik koji kroz futuristične elemente priča jedinstvenu priču ne samo za BMW-ov brand nego i za automobilski svijet općenito.
Stavimo sada i3 sa strane i fokusirajmo se na BMW i8, za koji se pogodilo da su u zadnje vrijeme tri prilično različite tvrtke koje modificiraju automobile provele neko vrijeme u radionici. Prvi dolazi iz male japanske tuning kuće Energy Motor Sport, a čim spomenemo riječi japanske i tuning u istoj rečenici, znate da ne možete očekivati nešto suptilno. Dodajte k tome njihovu izjavu da je glavni cilj bio napraviti nešto nalik svemirskom brodu i lagano počinjete stvarati sliku u glavi. Ovaj je i8 omotan mat krom folijom, a glavne izmjene na eksterijeru uključuju novi prednji i stražnji branik i blatobrane, što je dio osnovnog Evo paketa, dok dodatan keš donosi i stražnje krilo od polimera ojačanog ugljičnim vlaknima. Sve što se krije ispod površine ostalo je standardno, što znači 362 KS kao rezultat suradnje 1,5-litrenog trocilindričnog benzinskog motora i elektromotora.
Ako su performanse ono što tražite, odnosno nije vam dovoljno impresivno ubrzanje do stotke serijskog i8 za 4,4 sekunde i maksimalna brzina od 250 km/h, možda biste trebali baciti oko na primjerak koji su pripremili Nijemci. Naime, stručnjaci iz tvrtke Gabura Racing Technologies izvadili su prema njima smiješno mali motor za ovakvu vrstu vozila i stavili nešto što smatraju mnogo prikladnijim – 4,4-litreni V8 motor iz aktualne generacije M6, modificiran tako da sada razvija blizu 800 KS u jačem izdanju, odnosno 700 KS u slabijem. Za razliku od standardne izvedbe kod koje je motor smješten u sredini, ovdje je on postavljen sprijeda, dok je automatsku mjenjačku kutiju zamijenio sekvencijalni mjenjač sa šest stupnjeva. U skladu s primarnim djelatnostima ovog tunera, koje su inženjerstvo i izrada automobila za utrke, na ovaj i8 nisu montirani nikakvi ludi body-kitovi i nepotrebni dodaci, ali je zato zbog tehničkih razloga nešto proširen.
Međutim, oba navedena automobila ništa su u usporedbi s onim što je pripremio Rinspeed. Sjećate se te švicarske tvrtke koja proizvodi nešto nalik na automobile? Ovoga puta nadmašili su sami sebe novim projektom Etos, prezentiranim u videu zbog kojeg smo morali provjeriti kalendar da vidimo je li već došao početak travnja. Uglavnom, Rinspeed Etos vizija je budućnosti čiji su temelji potekli od BMW-a i8, a nastoji prikazati kako će automobilska industrija i iskustvo posjedovanja automobila izgledati za nekoliko godina. Spomenimo samo dron koji se nalazi na platformi na stražnjem dijelu automobila i koji je spreman poletjeti u svakom trenutku i mnogo toga bit će jasnije. Ako smo dobro shvatili, njegov je glavni zadatak podsjetiti vas da je Valentinovo i nabaviti buket cvijeća za vašu ljepšu polovicu. Iritantno, zar ne? Gotovo kao klišeizirani zaljubljeni par iz promidžbenog videa. Da skratimo, video prikazuje sve značajke ovog čuda tehnologije, koje uključuju autonomni mod u kojem kontrolu nad upravljanjem preuzimaju računala, dok se interijer pritom transformira kako biste vi mogli bezbrižno nastaviti s beskrajnim „scrollanjem kroz news feedove“ društvenih mreža (zar više nitko na ovome svijetu ne uživa u vožnji?) na jednom od dva 21,5-inčna Ultra HD ekrana. Ovo je dobar način za upropastiti i8, ali i nama cijeli dan.