Jaguar XJ6 kao moderan prikaz vječne elegancije
Da…salon automobila u Ženevi izuzev sto i jedne tehnološke novotarije tu i tamo donese i nešto stvarno posebno. A među onim najposebnijim bio bi i ovaj Jaguar.
Jaguar XJ6 ovih dana slavi pola stoljeća. Tih je pedeset godina upravo ovaj automobil označavao sam vrh elegancije, luksuza i stava s kakvim tek malobrojni proizvođači i modeli dolaze na tržište. I time je XJ6 zajedno s Jaguarom usprkos nekim teškim vremenima i nekim lošim serijama postao instantno-prepoznatljiv automobil koji entuzijasti diljem svijeta obožavaju i dan-danas. Uostalom, kako ne bismo voljeli čiste linije, nisku i široku siluetu, te sve one prave stvari u smislu luksuza i performansi s kojima je XJ6 oduvijek dolazio na tržište…
U današnje je vrijeme Jaguar XJ6 za neke tek mrtvo slovo na papiru arhiviranom u ropotarnicu povijesti. Time je za mase ovaj automobil poprilično nebitan i tek će ga se malobrojni sjetiti u izdanju iz osamdesetih. No srećom, za neke ljude fascinacija ovim automobilom nikada nije splasnula, pa je upravo zbog toga Jaguar Classic odlučio ovim spojem legendarnog i modernog podsjetiti na sve ono čime XJ-serija fascinira već punih pedeset godina.
Primjerak koji gledate na fotografijama datira iz 1984. godine. No za razliku od Orwellove distopije tog vremena, ovaj je Jaguar tih dana nudio hedonizam i luksuz. I upravo to je prepoznao vlasnik ovog konkretnog primjerka, pa ih je tijekom svoje bogate karijere dotični u garaži imao čak tri.
Naime, Nicko McBrain kao vlasnik ovog konkretnog automobila za život zarađuje udarajući po bubnjevima. I to za jedan od najlegendarnijih bendova svih vremena – onaj pod nazivom Iron Maiden. Dakle, već je „na prvu“ jasno o kakvoj se vrsti estradne zvijezde radi.
Kako je ovo treći po redu XJ u njegovom vlasništvu, ovaj je Jaguar dobio nadimak „Johnny 3“, a potpisan je zajednički od te Heavy metal legende, dizajnera pod imenom Wayne Burgess i Jaguar Land Rover Classic-odjela, čiji su djelatnici uložili više od 3,500 radnih sati, kako bi „Johnny 3“ ispao ovakvim kakav jest, tj. ukratko predivnim.
Prema riječima iz Jaguara, od originalnog XJ-a ostala je samo baza, tj. karoserija, dok su u sve ostale dijelove ovog Jaguara inkorporirane stavke iz nekih modernijih vremena. Stoga na prvi pogled ovaj Jaguar djeluje klasično i „retro“, dok na onaj drugi nije moguće pobjeći od detalja koji pričaju uvelike drugačiju priču.
Boja nema veze s paletom koja je u sklopu popisa za XJ6 ponuđena 1984. godine. Isto vrijedi i za branike, poklopce rezervoara, retrovizore, kvake i sve ostale kromirane dijelove koji se na ovom automobilu nalaze. Sve je novo ili u najmanju ruku redizajnirano, kako bi ovaj primjerak XJ6-ice ispao modernim retro-klasikom, pa nije ni čudo da se Jaguar odlučio svoj izlagački prostor na salonu automobila u Ženevi oplemeniti upravo s ovim automobilom, jer su sve odrađene stavke i detalji stvorili doista savršen automobil i „resto-mod“ projekt kakav se baš i ne viđa svaki dan.
Ovjes je nov i podesiv po visini i tvrdoći. Felge su na 18 inča povećane verzije klasičnog dizajna, a na njima se nalaze Pirelli P-Zero gume koje itekako osiguravaju držanje ceste. Karoserija je proširena i oplemenjena tonom detalja s kojima 1984. godine, odnosno u originalnom izdanju Jaguar XJ6 nije raspolagao. B-most je također osvježen i pomaknut prema naprijed, kako bi s boka ovaj XJ6 djelovao poput elegantne predsjedničke limuzine, dok je boja posebno osmišljena od strane dizajnera i vlasnika. Isto tako su reviziju i modernizaciju doživjela i rasvjetna tijela, pa se na ovom Jaguaru nalazi nekolicina LED-žaruljica i HID-prednji farovi koji izgledom vraćaju u osamdesete, dok funkcionalnošću ostaju u 2018. godini. Dakle, radi se o unikatnom automobilu koji uz sebe veže itekako puno pomno razrađenih i promišljenih detalja, te već na prvi pogled izgleda fenomenalno.
Što se motora tiče, pod poklopcem se nalazi klasični 4,2-litreni „šestak“, koji u kombinaciji s originalnim rasplinjačima doniranih s modela E-Type donosi dodatni sufiks snage. Isto tako vrijedi napomenuti i kompletno novi dizajn ispušnog sustava od poliranog nehrđajućeg čelika, pa je za pretpostaviti da ovaj XJ6 ne zvuči ništa manje fascinantno nego što izgleda. No zvučna je kulisa za XJ6 ionako oduvijek bila obavezan dio ukupnog šarma, pa nije nimalo čudno da se i na tom dijelu još malčice poradilo – pogotovo kada je vlasnik ovog primjerka čovjek kojem odlično upakirana buka ionako predstavlja životni odabir.
Performanse nisu navedene, ali je za pretpostaviti kako ovaj XJ6 raspolaže s nekih tristotinjak konjskih snaga, tj. sasvim dovoljno da se ovakav retro-automobil ne bi baš mogao opisati sporim. No to je ionako samo pretpostavka, pa je oko performansi možda bolje pričekati službene informacije, nego mlatiti praznu slamu (kako to slikovito opisuje stara narodna).
Dakle, eksterijerom je ovaj Jaguar itekako poseban, dok motorom i performansama ostavlja nekoliko upitnika iznad glava. No sve to ispada krajnje nebitnim kada se samo nakratko zaviri u interijer ovog „Resto-mod“ čuda iz Coventryja…
Za početak u oči upada boja – jarko crvena i prošarana s nekolicinom crnih i srebrnim detaljima izvedenim od drveta, kože i aluminija. Dakle, nije riječ o interijeru kojem do opisa „kupleraj“ nedostaju samo one viseće zavjesice na vratima, već je ukupni dojam jako daleko od toga – usprkos crvenoj boji koja u sklopu interijera automobila često djeluje jeftino.
Sjedala su podebljana i dodatno profilirana. Volan je umjetničko djelo – pogotovo na tipki za trubu koja na sebi ima legendarnog Eddieja koji u ovom slučaju imitira jaguara.
Šavovi, gumbići i svi ostali više ili manje vidljivi detalji izvedeni su savršeno precizno i od interijera ovog Jaguara čine jedno doista posebno mjesto za provođenje vremena. Sve u njemu odaje duh vremena u sklopu kojih je ovaj automobil nastao, a dodatni izvor fascinacije svodi se na osnovnu nišu koju je postavio sam vlasnik. Naime, interijer je kombinacijom boja i dezena zadužen podsjetiti na omiljeni set bubnjeva s kojim se Nicko McBrain koristi, a kao dodatni detalj tu je i nekoliko stavki moderne opreme koje u kombinaciji jedna s drugom sliče na jedno posebno Marshallovo koncertno pojačalo. Dakle, s ovim se interijerom u smislu inspiracije i finalne izvedbe doista išlo u nenormalno sitne detalje. I to je lijepo znati i vidjeti.
Pa eto…s obzirom na to da se kraj ovakvoj jednoj priči zapravo ne nazire, jer svaki ponovljeni pogled usmjeren prema fotografijama ovog automobila donosi neki novi detalj oko kojeg bih se bez problema mogao raspisati još danima. Stoga je možda najbolje u ovom momentu prestati pisati i posvetiti se smišljanju brojeva za Euro Jackpot. Jer s obzirom na to da nisam bubnjar u Iron Maidenu, za pretpostaviti je kako Euro Jackpot predstavlja jedinu moguću opciju koja bi otvorila vrata za kupnju nečeg ovoliko posebnog. Slažete li se?