Gymkhana – Ken Block ima novo čudovište
“Gymkhana” br.7 je u finalnim fazama produkcije, a izopačeni Ford Mustang iz 1965. godine upravo je predstavljen javnosti.
Za početak bih volio apelirati na svekoliko pučanstvo koje uz jutarnju kavu svakodnevno čita umotvorine s ovog malenog internetskog kutka posvećenog automobilima, da u svoj pretraživač upišu adresu popularnog servisa YouTube.
Zatim bih zamolio da u pretraživaču baze tog servisa potraže prijašnje nastavke serijala „Gymkhana“ koje je jedan od najvećih showmana iz svijeta automobilizma, tj. Ken Block snimao tijekom posljednjih godina.
Pa eto, sad kad ste upoznati s tematikom ovih video-uradaka i sve sile vratolomija koje ovaj bogati otkačenjak izvodi već nekoliko godina, nastavite čitati tekst…
Naime, tijekom godina je Ken Block malo pomalo „odrastao“, te je tijekom tog „odrastanja“ tu i tamo mijenjao automobile s kojima je u strogo kontroliranim uvjetima divljao posvuda.
Istovremeno je i malo pomalo podizao vlastitu popularnost, no s druge strane je i DC Shoes kao tvrtka kojom dotični mladi gospodin predsjeda imala marketinške koristi od toga.
Dakle riječ je o samo-promociji „na najjače“ i svi oni kojima to nije jasno nek razmisle dvaput.
Drift je posljednjih godina kao disciplina doista dosegao globalnu popularnost
Usporedo s tom divljačkom formom marketinga rasla je popularnost i formi natjecanja zvanoj Drift, koja je tijekom posljednjih godina i daleko izvan Japana oko sebe okupljala sve veći i veći broj ljudi, pa se slobodno može reći kako je (slučajno ili namjerno) upravo Ken Block za taj sport napravio dosta toga.
Istovremeno se i nekolicina poznanika i prijatelja ovog poprilično spaljenog čovjeka odlučila posvetiti nekim auto-sportovima, pa su u toj maniri u Americi zaživjela Rally i Autocross natjecanja, koja danas također oko sebe okupljaju sve veći i veći broj ljudi i sponzora.
Dakle radi se o jednoj simpatičnoj priči koja je istovremeno postala institucija i odmakla se od sivila u kojem se u samim počecima nalazila, što je pak savršeno u redu.
Uglavnom, Ken Block ne odustaje od pretjerivanja s automobilima, pa je nakon Subaru Impreze i Ford Fieste na red došao Ford Mustang s kojim je Block odlučio snimiti najnoviji (tj. sedmi) nastavak mega-popularne Gymkhane.
Ideja iza samog automobila došla je od nekih slavnih automobila koji su se tijekom godina natjecali u konkurenciji DTM i WRC natjecanja, a posebni dio inspiracije za ovaj automobil Block je našao u nekim izuzetno dragim autićima s kojima se igrao kao dijete.
Stoga ni ne čudi dojam pretjerivanja s kojim ovaj Mustang stiže na scenu.
Sam projekt je zapravo uska kolaboracija između Kena Blocka, Hoonigana i RTR-a, dok je posao sklapanja ovog čudovišta prepušten u ruke ekipi iz tvrtke ASD Motorsport, kojoj je trebalo preko dvije godine od inicijalnog dogovora do konačnog „proizvoda“.
Da…znam…ovako se u sklopu teksta toliko vremena čini previše, no ako se samo pogleda nekolicina fotografija koje ovaj automobil opisuju, te ako se u cijelu priču uključi pokoja brojka u smislu performansi, te činjenica da ne postoji vijak ili matica koja na ovom automobilu nije doživjela evoluciju, stvari ipak sjedaju na svoje mjesto i dvije godine počinju izgledati kao jako kratko vrijeme.
No bilo kako bilo, ova monstruoza na četiri kotača upravo je kraseći Fordov izlagački prostor predstavljena svijetu na SEMA Showu u Las Vegasu.
Detalja o ovom bolesnom konju iz 1965. godine zasad nema baš previše, no ono što se zna svedeno je na nekoliko brojki, pa za početak vrijedi spomenuti broj 4 koji označava broj pogonskih kotača.
Zatim je tu broj 6.7 koji označava zapreminu V8-motora koji se nalazi ispod poklopca.
Nakon toga slijede neki malo veći brojevi, poput broja 845 koji označava količinu konjskih snaga koje se u sklopu gore navedenog Roush-Yates motora nalaze zajedno s preko 900 Nm maksimalnog okretnog momenta koji se putem gore navedenog pogona na četiri kotača prenose na podlogu, ma kakva ona bila.
Dakle usprkos tome da daljnjih informacija nema, te da je u ovom času sva snaga i upotrebljivost ovog automobila svedena samo na nekoliko fotografija, vjerujem da je i to dovoljno da bi s ovako prerađenim i usmjerenim Mustangom trebali biti fascinirani.
Za sebe znam da jesam i jedva čekam pogledati najnovije Blockovo divljanje s automobilom u strogo kontroliranim uvjetima nazvano „Gymkhana 7“.