Camaro je super, ali Yenko je zakon
Mislim da Don Yenko nije pomišljao da bi njegova ideja mogla preživjeti punih pedeset godina…
Znate li tko je Don Yenko?
Ne, nije riječ o nekom katoličkom svećeniku iz Poljske, niti o češkom mafijašu s talijanskim korijenima. Riječ je o čovjeku kojem je smetalo što Chevrolet Camaro na frontu „Pony Car“ automobila dolazi bez dovoljno municije, te što Ford Mustang u toj domeni američke auto-industrije suvereno vlada bez ikakvih predatora u samom vrhu piramide.
Realno gledano, omjer prodanih Mustanga i Camara unutar jedne (1967.) godine iznosi uvjerljivih dva naprama jedan. Ali ako se pogledaju brojke koje Mustang bilježi još od premijere koja se dogodila sredinom 1964. godine, pa sve do premijere Camara Z/28 dvije i pol godine kasnije, vrlo brzo postaje jasno zašto je Mustang ipak prvi i jedini pravi američki „Pony Car“.
Tijekom samo dvije i pol godine proizvodnje, Ford je na cestu izbacio preko 1,300,000 primjeraka Mustanga, dok Camaro unutar tog vremenskog perioda nije ni postojao, a onda se dogodila „slavna“ 1967. godina, kada je Camaro napokon ugledao svjetlo dana i doživio instantan poraz od tada nadmoćnog Mustanga.
Jedan od bitnih razloga za taj poraz stajao je u Mustangovoj instantnoj popularnosti i fantastičnom dizajnu. Drugi se svodio na cijenu, a treći na usmjerenje prema raznim kategorijama kupaca – od kućanica i manekenki, do poslovnjaka i plejboja.
Chevrolet je s Camarom malčice promašio poantu i postavio se kao pravi-pravcati „Muscle car“, dok Mustang to u početku nije bio ni približno. Zato i jesu izostali prodajni rezultati, ali se problematika dotiče i restrikcija koje su za Camaro od Chevroleta postavljene prije izlaska na tržište. Tim je restrikcijama vezanim uz restrikcije oko veličine motora Camaro ispao malčice impotentnim i to za korporativnu politiku i ciljeve tog vremena nije bilo ni najmanje poželjno.
…i tada na scenu stupa Don Yenko, kojem zbog restrikcija i limita Camaro jednostavno nije bio dovoljno karakteran automobil.
Ostalo je povijest…
Ako ćemo gledati popularnost pojedinih varijacija na temu Camara, onda su oni s potpisom Yenko SYC ispali najpopularnijim i najpoželjnijim varijacijama na temu tog modela.
I tako to biva od 1967. godine do današnjih vremena.
A upravo je u sklopu današnjih vremena Camaro dobio svoju modernu izvedenicu s potpisom Yenko, te time postao jednim poprilično bolesnim automobilom.
Naime, ovaj Yenko Camaro SC Stage 2 produkt je tvrtke Speciality Vehicle Engineering najnovije generacije bazira se na „običnom“ Camaru SS. To u prijevodu znači da je riječ o automobil koji pod haubom ima LT1 V8-motor s nekih 455 konja. Uz tu snagu taj „obični“ Camaro u Americi ima status sportskog automobila i to već samo po sebi govori dovoljno.
No ekipa Speciality Vehicle Engineering dotični LT1-motor nije bila u stanju ostaviti na miru, pa je prerađeno, dorađeno i izmijenjeno jako puno toga. Za početak je povećana zapremina motora na cijelih 6,8 litara, a iz tvrtke posebno napominju kako je ECU dobio nove (vlastite) mape.
Mehanofili bi na ovaj automobil mogli gledati kao na svojevrsni materijal za mokre snove, jer upravo mehaničkih izmjena ima najveći broj – i to ako zanemarimo kompresor koji je naknadno montiran na motor.
Uglavnom, sve te prerade i dorade na kraju cijele priče rezultiraju snagom od okruglih 1,000 konja i skoro 1,200 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Dakle duplo više snage i dva i pol puta više „njutna“ zajednički tjeraju novi Yenko Camaro na silovanje podloge na kojoj se automobil nalazi.
Time je o usmjerenju i namjeni ovog automobila zapravo sve rečeno.
Iako Speciality Vehicle Engineering ne navodi nikakve konkretne navode oko performansi. Dakle, ubrzanje do stotke i maksimalna brzina u ovom momentu predstavljaju nepoznanicu. No i ti će podaci uskoro procuriti, pa ćemo se na temu ovog novokomponiranog američkog Pony-monstruma još vratiti.
Zasad vrijedi navesti i Magnetic Ride Control sustav ovjesa, elektronički diferencijal, nadograđeni sustav hlađenja i Brembo kočni sustav s diskovima veličine 14,5 inča na prednjem, te 13,3 inča u sklopu stražnjeg dijela.
Dakle, ovaj će Camaro silovati cestu i stazu u svako doba dana i noći, tj. nevezano uz to radi li se o brutalnom ubrzavanju ili još brutalnijem kočenju.
Što se pak proizvodnog ciklusa tiče, dotični podrazumijeva tek 25 primjeraka ovog sveameričkog Pony-ludila. Prema navodima od strane tvrtke Speciality Vehicle Engineering, svaki će od proizvedenih primjeraka imati ručni mjenjački sklop, a o cijenama zasad nema ni govora.
Uostalom, narudžbe su otvorene, pa taj dio lako možete saznati sami.
Uglavnom, ako je „obični“ Camaro već sam po sebi zanimljiv automobil, onda ovaj novokomponirani Yenko/SC Stage 2 predstavlja homicidalnog monstruma kakvog bi se normalni ljudi trebali bojati.
Sva sreća da nismo normalni, zar ne?!