Ah taj Novitec…
Za tvrtku Novitec znaju već i ptičice na granama, a za njihov odjel Torado znaju čak i oni kojima brzina i performanse pojedinih automobila ne znače pretjerano puno. Razloga za to ima mnogo, a ovaj je Huracan tek jedan u nizu dokaza posebnosti ove tvrtke i njenih uradaka.
Kada biste kojim slučajem pogodili sedmicu na nekoj lutriji, ili kada bi u nasljedstvo od ujaka iz neke daleke zemlje dobili milijune dolara ili eura, za pretpostaviti je kako bi se za mnoge od vas na listi automobila snova našao Lamborghini Huracan.
Dotični je „baby-Lambo“ jedan od automobila snova koji u današnje vrijeme egzistiraju na tržištu, a za to postoji preko nekoliko razloga.
Prvi je (naravno) izgled, jer u maniri svakog pravog Lamborghinija, silueta automobila je niska i široka, a optika i detalji naglašavaju agresivnost i prate karakter ludila na četiri kotača kakvom je tvrtka Lamborghini već odavno sklona.
Drugi Lamborghinijev adut za Huracan svodi se na V10-motor i nekih 570 konja s kojima isti raspolaže, te zbog kojeg ovaj automobil praktički leti po cesti, dok je treći uobličen u odličan pogon na sva četiri kotača koji izuzev g-sila uzrokovanih brzinom i brutalnim ubrzanjima nudi i upravljivost u bilo kojoj situaciji.
Uglavnom, Lamborghini Huracan u svom tvorničkom izdanju nudi tradiciju ludila, dizajnersko remek-djelo, četiri pogonska kotača i motor s hrpetinom konja, što u prijevodu znači apsolutno guštanje u svako doba dana i noći, te sasvim dovoljno poremećen automobil.
No što se događa kada 3,5 sekundi do stotke nije dovoljno brzo? Što učiniti kada 570 konja više nije dovoljno? Što unaprijediti kada izgled Huracana prestane oduševljavati već pri prvom pogledu?
Hm…ako je suditi po Novitecu, rješenje je presložiti optičke detalje s hrpetinom karbona, maknuti dva pogonska kotača iz jednadžbe, te snagu podići na 830 konja.
Logično, zar ne?!
Kada je prije nešto manje od godine dana svijetu predstavljen Novitec Torado N-Largo, odnosno Lamborghini Huracan LP610-4, projekt se činio megalomanskim, jer 860 konja i performanse hiper-automobila čak ni za Huracan nisu baš svakodnevna pojava.
No prema ovom posljednjem uratku tvrtke Novitec i njenog odjela Torado, N-Largo se čini poput dječje igračke, jer za početak u usporedbi s četiri pogonska kotača koristiti samo dva u kombinaciji s više od 800 konja djeluje malčice pretjerano i poprilično opasno već u teoriji.
Iz Noviteca ne stižu informacije o iskustvima kupaca ovog automobila (odnosno paketa), ali s obzirom na odlično prihvaćeni Huracan N-Largo, za pretpostaviti je da i ovaj serijski ubojica na kotačima neće podbaciti. U krajnjoj liniji, u današnje vrijeme postoji nekolicina certificiranih luđaka koji jednostavno obožavaju igre s vlastitim životom, a za takvog što je ovaj automobil kao stvoren.
Samim time sva sila dodataka vizualnog tipa nikoga neće zavarati, jer ovaj Huracan dolazi na svijet kao apsolutni divljak i jedan od onih automobila koji preko noći u garaži kontempliraju kako bi vas najlakše mogli ubiti.
Dakle, što se motora tiče, izuzev V10 konfiguracije i konkretne brojke od ukupno 830 konja, red bi bio spomenuti i nekoliko detalja poput remapirane centralne jedinice, kompletno novog ispušnog sustava i čak dva kompresora. Tu je naravno i sva sila sitnijih i manje sitnih dodataka i preinaka, pa sam popis zapravo raste na jedno poprilično dugačko štivo, ali to je ionako manje bitno za sve nas koji nemamo fetiše prema francuskim ključevima i odvijačima.
Dovoljno je reći da zbog raznoraznih prerada na polju motora usprkos pogonu „samo“ na stražnje kotače ovaj Huracan ubrzava još brutalnije i ide još uvjerljivije od onog u tvorničkom izdanju.
Izvana je karoseriji dodan mali milijun vizualno-aerodinamičkih detalja koji zajednički za cilj imaju pripomoći bezbrižnom jurcanju ovog automobila u bilo kojim uvjetima. Mislim da nije pretjerano potrebno navoditi materijale, ali za one koji još uvijek srednji vijek smatraju svojim stvarnim vremenom, recimo da je optika (kao i veći dio ostatka automobila) izrađena od karbona.
Dotična je karoserija za 35 milimetara i približena tlu, a cijelu vizualno-suicidalnu priču upotpunjuju i 20, odnosno 21-inčni kotači unikatnog dizajna koji su na ovom automobilu našli svoje mjesto.
Dakle idila samo takva, reklo bi se u narodu (ili uz kavu u obližnjem bircu).
Točne aerodinamičke vrijednosti u ovom momentu nisu navedene – baš kao ni ukupna težina automobila nakon provedenih dorada, ali za pretpostaviti je kako će se Novitec Torado uskoro očitovati i oko toga.
Zasad vrijedi pretpostaviti da je ovaj Huracan barem mrvicu lakši od onog u originalnom stanju i to je zapravo sasvim dovoljno reći.
E sad…masa „tjunera“ u današnje vrijeme pojmu super-automobila pristupa na pomalo sirov način. Iz mnogih su se ojačanih primjeraka već ionako suludo brzih i ekskluzivnih automobila zbog par grama manje čupali dijelovi interijera. Istini za volju, zbog toga su dotični automobili i išli bolje, ali realno gledano, pojam super-automobila nije samo u brzini, ubrzanju i g-silama. Ima nešto i u luksuzu, ekskluzivnosti i opremi.
Uostalom, teško ćete nagovoriti neku manekenku da sjedne na pod u Huracanu, zar ne?!
S obzirom na rezultatno stanje, za pretpostaviti je kako su tvrtka Novitec i njen odjel Torado ovom sumanutom Huracanu odlučili pristupiti sa svojevrsnim reciprocitetom. Interijer ne samo da je kompletan i krcat svime i svačime, već je i dodatno oplemenjen detaljima koji osim što izgledaju odlično istovremeno i pomažu u pojačanju faktora ekskluzivnosti ovog automobila.
Mislim, nije da je to Huracanu na bilo koji način potrebno, no kad je bal…
Uglavnom, koliko se iz priloženog i opisanog može vidjeti, prava receptura za jedan poremećeni automobil je tu: niska silueta i agresivan dizajn u kombinaciji s opakim i ultra-glasnim motorom koji je itekako sposoban vozaču i suputniku upropastiti krvnu sliku i redefinirati korištenje vratne kralježnice.
Isto tako je tu i ovjes zbog kojeg će svaki od vlasnika biti nešto bliže tlu, a na kraju krajeva tu je i već poslovično ludilo s kojim svaki Lamborghini dolazi na scenu, te koje su prerade i dorade na ovom konkretnom primjerku ljudi iz Noviteca samo nahranili sirovim mesom. Stoga vrijedi zaključiti kako je Novitec Torado i opet uspio Huracan odjenuti u ruho apsolutne fascinacije, pa ako već ništa drugo, eto nam razloga zašto ovaj automobil zaslužuje hvalospjeve.
Amen.