5 modifikacija koje će uništiti ponašanje vašeg automobila
Pojam modificiranje automobila uključuje mali milijun različitih stilova i često je pristaši jednog načina tuniranja jako teško razumjeti one ostale. Ako pripadate onoj skupini koja najviše mari za performanse automobila, razmislite dva puta o ugradnji sljedećih modifikacija.
One će negativno djelovati na ponašanje vašeg automobila, prema su neki i dalje uvjereni u suprotno.
1. Negativan nagib kotača
Da se razumijemo, priča o negativnom nagibu kotača drži vodu. Kao što priloženi graf prikazuje, da bi dobili maksimalno prianjanje gume uz podlogu preporučeni nagib kotača iznosi između -1 i -2 stupnja. No, taj podatak treba uzeti s dozom rezerve jer ovisi o vrsti gume i opterećenju. Primjerice, bolidi koji sudjeluju u Nascar utrkama tako imaju prednju vanjsku gumu s negativnim nagibom od čak 9 stupnjeva, stražnja je na -3,6, dok unutarnje gume imaju pozitivan nagib.
Međutim, to su uvjeti u kojima velike potisne sile djeluju na automobil koji se velikom brzinom kreće po ovalnoj stazi sa strmim nagibima i s njima se nećete susresti nikada u normalnoj vožnji. Stoga, nagib kotača vidljiv okom prilično je loša ideja za normalne automobile s obzirom na to da je kontaktna površina s podlogom manja čime gubite prianjanje, a dovodi i do nejednolikog trošenja gume i nejednolikog zagrijavanja.
Dva su načina kako dobiti ovakav izgled kotača. Prvi je da se stave uže gume na kotače serijskih dimenzija, što nije dobro jer će smanjiti kontaktnu površinu s podlogom. Drugi način je da se stave serijske gume ili šire gume na još šire kotače, čime će se povećati neovješena masa što će otežati posao ovjesu, a povećat će se i moment tromosti kotača, dakle bit će ga teže pokrenuti. Serijski propisane dimenzije guma takve su s razlogom.
3. Krute opruge
Da, na glatkoj podlozi trkaće staze krute opruge imaju prednosti. Zato što je automobil bliže podlozi zbog nižeg središta gravitacije, opruge moraju biti krute kako automobil ne bi poskakivao i ujedno kako bi reducirale naginjanje karoserije u zavojima. Također, odignutost od tla mora konstantno biti jednaka zbog aerodinamike, a krute opruge onemogućavaju sile, kao što je potisna, da ju promjene. Međutim, na javnim prometnicama koje nisu savršeno glatke već ih karakterizira niz neravnina, mekše opruge osiguravaju više prianjanja, budući da veće sile pritišću gumu u doticaju s udubinama.
4. Hellaflush stil
Pojam Hellaflush uključuje približavanje automobila podu što je to više moguće, a nije teško zaključiti zašto će to jednostavno rečeno upropastiti automobil. Ako ta modifikacija nije odrađena na jedini prihvatljiv način, a to je ugradnjom zračnog ovjesa koji omogućava da se automobil pri kretanju podigne od tla, ovjes će praktički biti bez ikakvog hoda. To znači da će upijanje neravnina biti nepoznanica, guma će strugati, prianjanje će biti nikakvo, a udobna vožnja stvar prošlosti. Hellaflush stil toliko loše utječe ne ponašanje i sigurnost automobila da je primjerice u Quebecu u potpunosti zabranjen.
5. Probušeni kočioni diskovi
Probušeni diskovi imaju svoje prednosti zato što rupice propuštaju nastale plinove i vodenu paru omogućavajući kočionim oblogama da održe kontakt s diskom. No, diskovi s rupama ili oni s prorezima imaju manju površinu za odvođenje topline, a kod probušenih diskova također postoji problem s koncentracijom naprezanja oko rupa koje može rezultirati puknućem prilikom naglih promjena temperatura.