Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše D.P. 22.06.2023

5 modifikacija koje će uništiti ponašanje vašeg automobila

Pojam modificiranje automobila uključuje mali milijun različitih stilova i često je pristaši jednog načina tuniranja jako teško razumjeti one ostale. Ako pripadate onoj skupini koja najviše mari za performanse automobila, razmislite dva puta o ugradnji sljedećih modifikacija.

One će negativno djelovati na ponašanje vašeg automobila, prema su neki i dalje uvjereni u suprotno.

1. Negativan nagib kotača

Negativan nagib u određenim situacijama ima smisla
Negativan nagib u određenim situacijama ima smisla
Foto: StanceNation

Da se razumijemo, priča o negativnom nagibu kotača drži vodu. Kao što priloženi graf prikazuje, da bi dobili maksimalno prianjanje gume uz podlogu preporučeni nagib kotača iznosi između -1 i -2 stupnja. No, taj podatak treba uzeti s dozom rezerve jer ovisi o vrsti gume i opterećenju. Primjerice, bolidi koji sudjeluju u Nascar utrkama tako imaju prednju vanjsku gumu s negativnim nagibom od čak 9 stupnjeva, stražnja je na -3,6, dok unutarnje gume imaju pozitivan nagib.

Međutim, to su uvjeti u kojima velike potisne sile djeluju na automobil koji se velikom brzinom kreće po ovalnoj stazi sa strmim nagibima i s njima se nećete susresti nikada u normalnoj vožnji. Stoga, nagib kotača vidljiv okom prilično je loša ideja za normalne automobile s obzirom na to da je kontaktna površina s podlogom manja čime gubite prianjanje, a dovodi i do nejednolikog trošenja gume i nejednolikog zagrijavanja.

Najveće prianjanje gume je kod nagiba kotača između -1 i -2 stupnja
Najveće prianjanje gume je kod nagiba kotača između -1 i -2 stupnja
Foto: Carroll Smith: Tune To Win

2. Razvučene gume

Radije se držite propisanih dimenzija guma
Radije se držite propisanih dimenzija guma
Foto: Maverik Corner

Dva su načina kako dobiti ovakav izgled kotača. Prvi je da se stave uže gume na kotače serijskih dimenzija, što nije dobro jer će smanjiti kontaktnu površinu s podlogom. Drugi način je da se stave serijske gume ili šire gume na još šire kotače, čime će se povećati neovješena masa što će otežati posao ovjesu, a povećat će se i moment tromosti kotača, dakle bit će ga teže pokrenuti. Serijski propisane dimenzije guma takve su s razlogom.

3. Krute opruge

Trkaći automobili imaju krute opruge s razlogom
Trkaći automobili imaju krute opruge s razlogom
Foto: AutoWP

Da, na glatkoj podlozi trkaće staze krute opruge imaju prednosti. Zato što je automobil bliže podlozi zbog nižeg središta gravitacije, opruge moraju biti krute kako automobil ne bi poskakivao i ujedno kako bi reducirale naginjanje karoserije u zavojima. Također, odignutost od tla mora konstantno biti jednaka zbog aerodinamike, a krute opruge onemogućavaju sile, kao što je potisna, da ju promjene. Međutim, na javnim prometnicama koje nisu savršeno glatke već ih karakterizira niz neravnina, mekše opruge osiguravaju više prianjanja, budući da veće sile pritišću gumu u doticaju s udubinama.

4. Hellaflush stil

Hellaflush stil je ponegdje zabranjen
Hellaflush stil je ponegdje zabranjen
Foto: VWvortex

Pojam Hellaflush uključuje približavanje automobila podu što je to više moguće, a nije teško zaključiti zašto će to jednostavno rečeno upropastiti automobil. Ako ta modifikacija nije odrađena na jedini prihvatljiv način, a to je ugradnjom zračnog ovjesa koji omogućava da se automobil pri kretanju podigne od tla, ovjes će praktički biti bez ikakvog hoda. To znači da će upijanje neravnina biti nepoznanica, guma će strugati, prianjanje će biti nikakvo, a udobna vožnja stvar prošlosti. Hellaflush stil toliko loše utječe ne ponašanje i sigurnost automobila da je primjerice u Quebecu u potpunosti zabranjen.

5. Probušeni kočioni diskovi

Neki automobili ih imaju samo zato što dobro izgledaju
Neki automobili ih imaju samo zato što dobro izgledaju
Foto: Supervettes

Probušeni diskovi imaju svoje prednosti zato što rupice propuštaju nastale plinove i vodenu paru omogućavajući kočionim oblogama da održe kontakt s diskom. No, diskovi s rupama ili oni s prorezima imaju manju površinu za odvođenje topline, a kod probušenih diskova također postoji problem s koncentracijom naprezanja oko rupa koje može rezultirati puknućem prilikom naglih promjena temperatura.

Podijeli s frendovima!

D.P.
U jednakoj mjeri zainteresiran za McLaren F1 i Teslu Model X, dvije krajnosti koje auto-industriju čine nepresušnim izvorom zanimljivosti.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Nakon pola stoljeća pod zemljom: Chevy Vega i Kawasaki ponovno na svjetlu dana

Piše: Niko Poznat

EUROPSKO RALLY PRVENSTVO STIŽE U HRVATSKU POČETKOM LISTOPADA – automobilistički spektakl u Zagrebu uvod u povratak WRC-a 2026.

Piše: Niko Poznat

Fiat predstavio prvi automobil s dijelovima od reciklirane ambalaže za piće

Piše: Niko Poznat

Više prometnih nesreća s toplijim vremenom: Stručnjaci otkrivaju najrizičnije mjesece na hrvatskim cestama

Piše: Niko Poznat

Savjeti za putovanja u ljetnim mjesecima

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana