Toyota Aygo X: Crossover koji će razbuditi usnuli A segment
U trećoj generaciji najmanja Toyota više nema svoje sestrinske modele iz grupacije PSA, a crossoverskim konceptom, atraktivnim dizajnom, opremom iz viših segmenata i opcijama individualizacije donosi u najmanji segment sve ono što je SUV modele privuklo širokom krugu kupaca.
Dok su u B i C automobilskom segmentu SUV i crossover verzije posljednjih godina doživjele pravi bum, u najmanjoj klasi oni su još rijetkost. Tu se nudi svega nekoliko malih gradskih automobila u izdanju nadahnutom SUV-om, pa se novu Toyotu Aygo X može smatrati alternativom Suzuki Ignisu ili pak Fiat Pandi City Cross.
Zapravo, najbolje je novi Aygo opisati kao rezultat romantične veze Ayga i Toyote Yaris Cross u koju se umiješao Smart Forfour. Dizajn je atraktivan, sprijeda su moderna i široka LED svjetla i branik s usisnikom zraka koji izgleda više kao da pripada velikom obiteljskom SUV-u nego malom gradskom automobilu.
Ipak, bočni profil je ono gdje se najviše ističu stilski dodiri SUV-a. Novi Aygo X je 11 mm viši od trenutne Toyote Aygo, a ujedno ima puno crnih plastičnih obloga na pragovima i lukovima kotača. To bi kod ozbiljnih terenskih vozila obično pomoglo pri zaštititi karoserije i laka od oštrog kamenja i granja, ali ovdje jednako dobro dođe kad treba odvratiti “lutajuća” kolica iz supermarketa. Najveći promjer kotača je povećan na čak 18”. Stražnji kraj izgleda prilično slično trenutnom Aygu, sa svjetlima koja se protežu uz sam rub, po čitavoj visini staklenih vrata prtljažnika.
Duljinom od 3.700 mm, za 235 mm je dulji od svog prethodnika, iako je međuosovinski razmak povećan za samo 90 mm. Karoserija je šira za 125 mm (1.740 mm), pa su prednja sjedala razmaknuta dodatnih 20 mm, povećavajući prostor za ramena za 45 mm. Visina je povećana za 50 mm, na 1.510 mm.
Zapremina prtljažnika je s 231 litrom veća za više od 60 l. Ovaj min SUV je osmišljen za najuže gradske ulice, pa ima izvanredno mali krug okretanja od samo 4,7 m, jedan od najmanjih u segmentu. I to nije sve; nudi se u raznim dvobojnim shemama, kao i uz opcijski platneni krov Pagoda na modelima Aygo X Air.
Novi koncept boja inspiriran je raznim začinima, od kojih svaka bilježi posebni okus i osobnost automobila. Svaka od ovih moćnih začinskih boja u oštrom je kontrastu s crnom na krovu i stražnjem dijelu. T0 su Kardamon koji donosi dojam stila i elegancije, Chilli je vatrena boja s toplim i dubokim odsjajem, a ovdje su i plave metalik pahuljice umiješane u crvenu.
Đumbir nagovještava duh avanture i toplu složenost, dok je Borovnica (Juniper) mladenačka s daškom muževnosti, i stvorena posebno za ovaj model kako bi mu dala ledenu hladnoću uz dodavanje suptilnih crvenkastih podtonova. Ove tema začina daju i prepoznatljiv dizajn kokpitu.
Unutrašnjost je tako onakva kakva se i očekuje od gradskog automobila, s logičnim rasporedom i nekoliko šarenih ukrasa za oživljavanje atmosfere. Prvi će se u prodaji naći modeli Limited Edition koje karakteriziraju svijetlonarančasti umetci izvana i iznutra. Također se dobiju ukrasi u boji karoserije na panelima vrata, kao i X logotipovi izvezeni na sjedalima. Nova najmanja Toyota dolazi s 9-inčnim dodirnim zaslonom i infotainment sustavom, zajedno s Apple CarPlay i Android Autom – ožičeni u početnim verzijama, ali bežični u top modelima. Tu je i podloga za bežično punjenje pametnog telefona.
Razina buke u unutrašnjosti je također znatno smanjena, dok se vrhunski audio sustav kojeg su zajedno razvili Toyota i JBL odlikuje zvučnim profilom krojenim upravo prema karakteristikama automobila. Ima četiri zvučnika uparena s pojačalom od 300 W i velikim subwooferom promjera 200 mm smještenim u prtljažniku, koji daje snažan bas, dinamični zvučni odziv i jasnu i široku zvučnu kulisu. Također, od opreme su dostupni najnoviji sigurnosni sustavi, uključujući autonomno kočenje u nuždi, prepoznavanje pješaka i prilagodljivi tempomat.
Platforma GA-B je potpuno nova, i dijeli je s novim Yarisom i Yaris Crossom. No, jedini motor u ponudi već je poznat od prije, to je 1-litreni trocilindrični benzinski stroj 1KR-FEsa 72 KS, što je sasvim dovoljno za natjeravanje po gradskim ulicama.
Dostupan je i s 5-stupanjskim ručnim ili CVT automatskim mjenjačem. Prosječna potrošnja je 4,7 l/100 km uz emisiju CO2 od 107 g/km. Pored toga, povećanje razmaka od tla za 11 mm i povećanje položaja sjedenja za 55 mm u odnosu na sadašnji Aygo trebalo bi omogućiti bolju vidljivost u prometu. Na ceste dolazi u prvoj polovici 2022. kad će biti poznate i cijene.