Toyota GR Corolla: Tri cilindra, tri stotine konja i tri – auspuha!
Novi model će u budućnosti nadopuniti Toyotin rastući asortiman sportskih automobila. Osobno ga je odobrio prvi čovjek tvrtke Akio Toyoda, a u početku će najjača Corolla biti namijenjena samo kupcima s druge strane Atlantika, odnosno za SAD.
Najnoviji model s potpisom Toyotinog sportskog odjela pokreće kompaktni, ali snažan G16E-GTS turbo motor s tri cilindra i izravnim ubrizgavanjem, koji iz obujma od 1,6 litara izvlači ukupno 300 KS i 370 Nm okretnog momenta. Riječ je o agregatu iz GR Yarisa koji tamo razvija “samo” 261 KS. Navodno je GR Corolla zamišljena kao zamjena za GR Yaris za Amerikance, budući da snažni mališan tamo niti ne postoji.
Razvijen za brzo ubrzanje i sprint iz zavoja, motor isporučuje maksimalni okretni moment između 3000 i 5500 o/min, dok je maksimalna snaga dostupna pri 6500 o/min. Međutim, proizvođač još nije “servirao” njegove detaljnije performanse.
Međutim, poznato je da se snaga prenosi na sve kotače putem sustava GR-Four i preko ručnog šesterostupanjskog mjenjača. Ovaj sustav daje vozačima priliku da sami odrede raspodjelu snage. 60-40, 50-50 i 30-70 između prednje i stražnje osovine. Samo vozilo se temelji na platformi GA-C, s pojačanjima okvira posebno razvijenim za GR Corollu u GR Factory u Toyotinoj tvornici Motomachi. Kompaktni sportaš prazan je težak 1.474 kg.
Vizualno, spojleri i proširenja su bili očekivani kod ovog automobila. Ali ne i jedinstveni trostruki ispušni sustav, koji ima i praktičnu korist, jer smanjuje protutlak i time omogućuje maksimalan razvoj snage.
Najjača Corolla će biti dostupna u dvije varijante: Core i Circuit Edition. Core će biti dostupan u bijeloj, crnoj i supersonic crvenoj boji kasnije tijekom ove godine. Imat će krov usklađene boje sa stražnjim spojlerom, GR-Four reljefne bočne pragove i proširene blatobrane. Unutrašnjost ima pet sjedala i sportska platnena sjedala GR. Circuit Edition će uslijediti kao limitirani model 2023. godine, a imat će krov od karbonskih vlakana, ventilirani i zakrivljeni poklopac motora te još sportskiji stražnji spojler.
U unutrašnjosti će imati sportska sjedala od baršuna presvučena antilopom. Obje razine opreme su s novim Toyotinim multimedijskim sustavom, dok će sustav Toyota Safety Sense 3.0 također biti standardna oprema. Cijene će biti objavljene kasnije ove godine, doduše u američkim dolarima. Jer, još se ne zna hoćemo li ovu Corollu vidjeti u europkim salonima.