TOP 10 superautomobila iz 90-ih!
Superautomobili, nešto čemu se svi mi divimo, posebice u današnje vrijeme kada svaki novi superauto obara rekord svog prethodnika. Donosimo popis legendarnih superautomobila koji su žarili i palili cestama u devedesetima, i to doslovno!
Superautomobil je pojam koji se po prvi puta spominje davne 1920. godine u novinama u Velikoj Britaniji. Kao što je bilo i za pretpostaviti, pojam se vezao uz nabildane i moćne aute koji su vukli svoje korijene iz SAD-a. Međutim, onda se javljaju, a tko drugi, nego Talijani. Lamborghini Miura, čudo iz Italije koje je proglašeno jednim od najbržih automobila svog vremena. Auto koji je zauvijek promijenio industriju superautomobila. Motor smješten u sredini, dizajn i još neke sitnice koje su u ondašnje vrijeme izmamile suzu radosnicu. Evolucija koju je započela Miura doživjela je svoj vrhunac legendarnim modelom Countach nakon kojeg dolazi neko novo vrijeme čudne muzike, stila odijevanja… dolaze osamdesete.
Na velika vrata u proizvodnju superautomobila dolaze Porsche i Ferrari sa svojim F40, odnosno 959 modelima. Međutim, može se reći da su superautomobili najveći stadij razvoja doživjeli u 90-tim godinama. U nastavku slijede superautomobili koji danas nisu najskuplji, najbrži niti išta od onoga što bi mnogi očekivali već su samo legendarni.
10. Bugatti EB110
Proizvodnja je započela 1991. godine i trajala do 1995. EB110 se može pohvaliti 3.5 litrenim quad-turbo V12 motorom koji postiže maksimalnu brzinu od 348 km/h. Ovaj Bugatti je razvijen za vrijeme vladavine jednog od najneuspješnijih direktora firme koji ju je doveo do ruba propasti. Na svu sreću, VW grupa se pobrinula i posvojila Bugatti te ga na taj način spasila od toga da ostane zapisan u povijesnim analima. Međutim, dotični direktor je već bio doveo Bugatti do stečaja, tako da je nedovršeni EB110 trunuo u tvornici. Vjerovnici su prodali dio već proizvedenih EB110tica kako bi se namirili dok je proizvodnja ostalih preseljena u Njemačku.
9. Dauer 962 LeMans
Dauer je imao sličnu opremu kao i EB110 i pokazao se kao impresivan automobil. Proizvodio se u razdoblju od 1993. godine do 1997. i nosio je titulu legalne jurilice koju ste mogli voziti po običnim cestama iako je bila pobjednica jedne od utrka LeMansa. Inženjeri koji su radili na njegovom razvoju uklonili su zračne prigušnice što je omogućilo 3.0 litrenom motoru da razvije nevjerojatnih 730 konjskih snaga. Da stvar bude još bolja, maksimalna brzina mu je 404 km/h, a do stotke mu treba samo 2.8 sekundi. Impresivno, zar ne?
8. Lotec C1000
Usudio bih se reći jedan od skupljih superautomobila. Izgrađen po narudžbi za jednog od arapskih sheikova, cijena mu se penjala, u vrijeme kad je bio aktualan, do čak 5.29 milijuna dolara, naravno umanjeno za inflaciju. Ispod poklopca motora C1000 nalazi se 5.6 litreni V8 koji dolazi iz Mercedesa, a uparen je s petobrzinskim ručnim mjenjačem. Maksimalna brzina koju postiže iznosi 431 km/h.
7. Mercedes-Benz CLK GTR
Jedan od najskupljih automobila u svoje vrijeme u Europi. Cijena mu je bila 1.54 milijuna dolara. Tržištu je bio predstavljen u dvije varijante s V12, odnosno V8 motorom zapremnine 6.0 litara. Motori su razvijali snagu do 604 konjske snage i omogućavali su ubrzanje do stotke za 3.8 sekundi. Zanimljiva je i činjenica da je zbog navedene cijene proizvodnje ušao u Guinnessovu knjigu rekorda kao najskuplji auto tada izgrađen.
6. Jaguar XJ220
XJ220 je debitirao 1992. godine i to kao twin-turbo V6 model zapremnine motora od 3.5 litre koji je uparen s petobrzinskim ručnim mjenjačem. Proizvodnja je trajala od 1992. do 1994. godine i u to vrijeme je bilo proizvedeno 271 primjerak. Maksimalna brzina koju je mogao postići iznosila je 342 km/h. Znanje i iskustvo koje je stečeno u proizvodnji XJ220 kasnije je upotrjebljeno za izgradnju Aston Martina, 1994. godine.
5. Jaguar XJR-15
XJR-15 je prethodnik XJ220. Proizvodnja ovog modela je krenula 1990. godine i trajala je do 1992. Godine. U to vrijeme proizvedeno je samo 53 primjeraka, a koji su bili temeljeni na legendarnom XJR-9 pobjedniku LeMansa. Ono čime se ovaj Jaguar posebno ponosi jest činjenica da je jedan od prvih automobila koji je proizveden u potpunosti od karbonskih vlakana. Međutim, ova titula mu i nije donijela toliko slave koliko je zapamćen po svojoj nepraktičnosti, posebice kod ulaska vozača u njega.
4. Vector W8
Superauto koji dolazi iz SAD-a, a zapamćen je po tome što je proizveden u samo 22 primjeraka. Cijena svakog primjerka je iznosila 448.000$. Ispod poklopca motora nalazio se V8 koji je razvijao 650 konjskih snaga što mu je omogućilo ubrzanje do stotke za 4.2 sekunde i maksimalnu brzinu od 354 km/h.
3. Porsche 911 GT1 Strassenversion
Jedan od najtrofejnijih automobila na našoj listi je 911 GT1 Strassenversion. Od ukupno 144 utrke u kojima je sudjelovao, pobijedio je u njih 47. Ispunjavao je sve uvjete koje je FIA postavila, a odnose se na automobile koji mogu sudjelovati u utrkama pa je zato Porsche morao izgraditi verziju koja je mogla prići homologaciju i biti legalna za obične ceste. U sebi je imao motor od 3.2 litre koji je uparen s šestbrzinskim ručnim mjenjačem, a što je sve skupa omogućilo ubrzanje do stotke za 3,9 sekundi. Ukupno je proizvedeno samo 25 primjeraka, a ako želite imati jedan od njih morat ćete izdvojiti dva milijuna dolara.
2. TVR Cerbera Speed 12
Automobil koji se ponosi velikim 7.7 litrenim V 12 motorom i čak 811 konjskih snaga. Do stotke ovo čudo tehnike je ubrzavalo za samo 2.9 sekundi i postizalo maksimalnu brzinu od 386 km/h. Međutim, ovo je samo uvertira za jednog od legendarnih automobila koji je ostao zauvijek zabilježen u analima povijesti.
1. McLaren F1
Automobil koji bez ikakvih problema može dostići brzinu od čak 390.7 km/h, a koji ispod poklopca motora krije BMWov 6.1 litreni V12 motor koji razvija 618 konjskih snaga. Do stotke mu je bilo potrebno 3.4 sekunde. Međutim, jedna od stvari kojima se ovaj McLaren ponosi jest, modem. ECU je bio povezan sa modemom koji je slao sve informacije o automobilu u korisničku podršku. Ukupno je proizvedeno samo 106 primjeraka, a sama proizvodnja je trajala od 1992. do 1999. godine.