Top 10 najboljih automobila u 2014. godini
Mislili ste da ćemo odoljeti top-listi?
Naravno da nećemo.
Eto…kraj još jedne godine je na pragu i uskoro počinje nova.
No umjesto žaljenja oko prolaska ove aktualne 2014. koju su obilježile manje-više klasične stvari poput glupih političara, lažnih obećanja i kroničnog manjka novaca, radije bih se osvrnuo unazad i bacio pogled prema automobilima koji su ove godine plijenili pozornost tržišta i medija.
Neki su izuzetno skupi. Neki naizgled besmisleni, a neki pak nikom normalnom ne bi bili poželjni za svakodnevno korištenje. No ovo nije klasična top-lista onog što bi trebalo ići rukom pod ruku sa zdravom logikom, već popis automobila koji uz dizajn, opremu i performanse na tržište pristupa i s karakterom koji ih dobrim dijelom definira i apsolutno izdvaja od konkurencije.
Uglavnom, da ne duljim, eto mojih, odnosno naših favorita – bez posebnog reda razbacanih po ovoj listi Top 10 najboljih automobila:
10. Jaguar F-Type Coupé R
Automobil koji je inicijalno pomalo razočarao, jer u svojoj konceptualnoj fazi nije nimalo skrivao ideologiju nasljednika legendarnog modela E-Type, no u finalnoj je verziji ipak ostao bez nekih vitalnih komponenata, poput vrata prtljažnika koja su se odjednom otvarala sasvim normalno.
No to su samo sitnice i zamjerke koje današnji kupci ovog automobila neće ni primijetiti, pa niti ja ne bih cjepidlačio.
Ono što je bitno reći za ovaj automobil zapravo nije moguće svesti u obliku jedne rečenice, jer je pohvaliti moguće praktički svaki vijak od kojeg se ovaj automobil sastoji.
Pomalo „klošarski“ pristup zbog glasnoće motora i ispušnog sustava također ne treba zanemariti – baš kao ni kompaktne dimenzije koje nimalo ne skrivaju itekako velik potencijal samog automobila.
Stoga je možda najbolje pomalo staviti na stranu ogromnu količinu snage s kojom ovaj automobil raspolaže, te svu silu tehnologije koja toj snazi omogućava da se pokaže u najboljem mogućem svjetlu i posvetiti se nečem malo manje opipljivom: ideji oživljavanja najboljih dana koje Jaguar pamti. Dana ponosa i slave u sklopu kojih je E-Type vozila ogromna količina poznatih, elegantnih i talentiranih ljudi. Dana koje ovaj model možda neće ni približno oživjeti, no na koje će dotični itekako podsjetiti i istovremeno ljubiteljima ove slavne marke pokazati smjer u kojem se Jaguar danas kreće.
Samim time Jaguar F-Type spaja prošlost i sadašnjost na najbolji mogući način, a time se malo koji automobil danas može pohvaliti.
9. Chevrolet Corvette Z06
Iako znam da će masa ljudi odreagirati s negodovanjem što se ovaj automobil uopće našao na listi, u usporedbi s činjenicom da Corvette u svojoj sedmoj generaciji briljira po mnogočemu ta razmišljanja nisu ni približno bitna.
Znam…zvuči pomalo pretenciozno od mene, no doista je tako, jer ako gledamo kronologiju Corvette, za početak ćemo uvidjeti da je riječ o sportskom automobilu s najdužim životnim vijekom.
Zatim ćemo uvidjeti da je Corvette jedan od „onih“ automobila koji su nevezano uz upravljivost, performanse i tehnologiju određenog vremenskog perioda oko sebe uvijek okupljali štovatelje i entuzijaste.
Samim time zapravo nimalo ne čudi da su se u Chevroletu odlučili iz naftalina izvući naziv Stingray i dodati ga sedmoj generaciji Corvette, a još manje čudi da su se upitni planovi itekako užurbali tijekom ove godine, te je Z06 kao najjača verzija ovog automobila progurana do serijske proizvodnje.
No ono najvrjednije vezano uz ovaj automobil nije u tradiciji i hrpetini debelih ljudi s „fudbalerkama“ koji sline nad ovim automobilom na okupljanjima, već u činjenici da je Corvette Z06 apsolutno monstruozan automobil koji će tijekom sljedećih mjeseci konkurenciji itekako pomrsiti račune.
Naravno, zasad je to još samo teorija, no s obzirom na prethodnu generaciju i ovu verziju, te sve ono što je Corvette C6 uspjela napraviti, nema nikakvog razloga sumnjati u nastavak „renesanse“ koja u Chevroletu i dalje ne jenjava.
8. Porsche 911 GT3
Iako nisam ljubitelj sušilica za rublje ili pak ljestvi i ostatka pomagala na gradilištima, na ovaj automobil jednostavno ne mogu ostati ravnodušan. Dapače, Porsche 911 bez verzije GT3 usprkos tim građevinskim i kućanskim pomagalima koja dolaze umjesto stražnjih sjedala više nije moguće ni zamisliti, pa je stoga svaka generacija s ovom oznakom itekako vrijedna spomena i divljenja.
Naravno da je isti takav slučaj i s ovom posljednjom.
Da, novi je 911 GT3 imao određene probleme tijekom nastanka, te su se dotični problemi nastavili i u sklopu prvih prodanih primjeraka koji su se odlučili na samozapaljenje, no razloga „za“ ipak je puno više nego onih „protiv“, što kupci itekako dobro znaju.
Samim time je Porsche 911 GT3 preživio i na tržište donio ogromnu količinu upravljivosti i snage motora koji je vozaču moguće silovati do 9,000 okretaja u minuti, što je pak u današnje vrijeme već samo po sebi svojevrstan presedan.
No upravo zato 911 GT3 zaslužuje počast, jer je u današnje vrijeme dvostrukih mjerila i beskičmenjaka koji na tržište prodaju čisti prosjek, Porsche ipak ima snage predstaviti nešto ovako ludo i (i dalje) upakirano u pola stoljeća stare smjernice dizajna i smještaja motora, što pak ovaj automobil čini tvrdoglavim do beskraja.
…a to je u svakom slučaju pozitivna karakteristika.
7. Lamborghini Huracan
Iskreno, na prvi pogled upućen prema prezentaciji za medije i fotografijama na kojima je Huracan pozirao službenim fotografima sam se nasmijao i odmahnuo rukom uz komentar „nemaštovito“.
No to su samo fotografije, tj. dvodimenzionalni prikaz nečega što se u stvarnosti pokazuje u puno boljem svjetlu. I me samo to, već su fotografije uvijek podložne obradama, doradama, brisanju piksela i poigravanju s percepcijom onog koji ih gleda, što sam itekako uzeo u obzir kada sam ovaj automobil po prvi puta vidio.
No jedan pogled na „pravu stvar“ natjerao me da sam sebi priznam da sam u krivu, jer Lamborghini Huracan izgleda fenomenalno, čuje se fenomenalno i jednostavno zrači baš kao i njegov prethodnik Gallardo.
Iako možda nije revolucionaran automobil, Huracan to ni u jednom momentu nije niti trebao biti, jer revolucija uvijek znači nešto novo, što bi u slučaju Lamborghinija značilo da gubi jedan dio identiteta po kojem je u svijetu automobila ova tvrtka toliko prepoznatljiva.
U smislu ovog modela je ludilo zadržano na najbolji mogući način, dok se s druge strane udovoljilo standardima ergonomije i suzdržanosti kojima su inženjeri u Audiju već poslovično skloni, što pak jednom riječju znači savršen kompromis.
Kompromis u sklopu kojeg se podrazumijeva za svakog ponešto, jer Huracan definitivno jest iznimno sposoban premjestiti vozaču organe, dok s druge strane ne mora biti tako, jer je ovaj automobil moguće voziti i u sporijem, te udobnijem režimu rada.
Samim time Lamborghini Huracan zapravo na najbolji način objedinjava dva sasvim suprotna svijeta, pa ako već ni po čemu drugome, po tome ispada jednim od najposebnijih automobila ove godine.
6. Alfa Romeo 4C
Konačno Alfa Romeo s centralno-smještenim motorom, ovećim brojem konjskih snaga, pogonom na stražnje kotače i dizajnom koji je dijelom ultra-moderan, dok drugim dijelom podsjeća na neka slavnija vremena.
Pametnome sasvim dovoljno, zar ne?!