Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 28.10.2022

Ovo su najružniji novi automobili današnjice

Znam da će se opet lomiti koplja zbog ovog teksta, no malo prašine nikome ne šteti, a i nema smisla prestati pisati stvari koje doista i mislimo… i nemojte popis shvaćati osobno, jer ako i ružne cure netko treba provozati, onda isto pravilo mora vrijediti i u svijetu automobila.

Chrysler PT-Cruiser - gadan poput porezne prijave i još gadniji za voziti
Chrysler PT-Cruiser – gadan poput porezne prijave i još gadniji za voziti
foto: Stop Ugly Cars

S obzirom na to da se automobili proizvode još od početka prošlog stoljeća, čovjek bi pomislio kako više od stotinu godina kasnije ružni automobili jednostavno neće postojati.

No takav bi se čovjek prevario, jer ružnoća je kod pojedinih marki tek dio novog trenda, dok neki ružnoću već tradicionalno nude na tržište. Naravno da mi je u tom dijelu priče poznata ona stara narodna koja kaže da „svaka stvar ima svog kupca“, no iako se s tim dijelom narodne mudrosti itekako slažem, to svejedno ne znači da se ne mogu od srca nasmijati i sastaviti kratku top-listu automobila zbog kojih bih radije postao štovateljem peglanja, izrade lončanica od zemlje ili pak političkog kadra u Hrvatskoj.

Obiteljska geneza uobličena u Mini Paceman i ružnog brata Countrymana

Mini Paceman – jer ružnoća ipak jest nasljednaMini Paceman
Iako znam da je Miniju (odnosno BMW-u) ovakav automobil trebao, svejedno mi nije jasno je li taj model trebao ostatku svijeta automobila, odnosno tržištu. Da, znam da je Pacemana prodano popriličan broj i znam da se njihovi vlasnici kunu u praktičnost i trend u sklopu kojeg je dotični osmišljen, no ako samo pogledamo dizajn i u kontekstu istog spomenemo cijenu, vidjet ćemo da dotični vlasnici samo pokušavaju opravdati svoje komplekse. Bilo kako bilo, Mini Paceman je samo jedan mali prikaz krivih vrijednosti i nastavljanja tradicije pod svaku cijenu, što nikako ne smatram ni pozitivnim ni potrebnim.

Infiniti QX-80 - razlog da se Ssang Yongu prestanemo toliko rugati
Infiniti QX-80 – jer se Ssang Yongu jednostavno previše rugaju
foto: Infiniti

Infiniti QX80
Realno gledano, Infiniti doista ne proizvodi ružne automobile. Dapače, velika većina mi se jako dopala već na fotografijama, dok je na prvi pogled uživo dojam poboljšan za nekoliko stotina posto. Samim time me izuzetno čudi gdje su dizajneri gledali kada su nacrtali ovu rugobu.

Naime, iako sam uživo (preko nekoliko puta) vidio samo jedan jedini primjerak ovog modela, jednostavno ne mogu shvatiti što je bila nit-vodilja dizajnu ovog automobila i zapravo moram priznati da mi (za razliku od inače) u slučaju QX-80 nedostaje šaljivih i zajedljivih komentara, a to već dovoljno govori samo po sebi. Stoga ću ukratko reći da je Infiniti QX-80 apsolutno odvratan. Točka.

Nissan Juke - jer su se ljudi previše rugali Micri
Nissan Juke – jer su se ljudi previše rugali Micri
foto: Nissan

Nissan Juke
Razumijem da japanska ideologija crtanih likova podrazumijeva neopisive rugobe uobličene u „moraš skupit´ sve“ franšizu s kojom se zatim bombardiraju djeca izvan Japana. No zašto je neki od tih apstraktno ružnih likova morao biti uobličen u jedan automobil, to mi nikako nije jasno.

Nissan Juke je toliko ružan automobil, da mi već sam pogled na njega bubrežno kamenje čini apsolutno bezbolnim problemom. Iskreno, vidio sam čudovišta na ekranu u kojima bih se radije vozio nego u ovoj smiješnoj isprici za automobil, koja ne samo da je bazirana na Nissan Micri, već i izgleda poput jedne koja je dobila sepsu tijekom proizvodnje. Uglavnom, reći „užas“ ni približno ne opisuje ovaj automobil, a od tog je pojma teško naći gori, pa je time zapravo sve rečeno.

Jeep Cherokee - jer Fiat mora negdje iskoristiti svoje odbačene dizajne
Jeep Cherokee – jer Fiat mora negdje iskoristiti svoje odbačene dizajne
foto: Jeep

Jeep Cherokee
Ako samo pogledate što sam naveo vezano uz Nissan Juke, sve će vam biti jasno, jer isto vrijedi i za ovaj talijansko-američki užas. No za razliku od Nissana Juke, Jeep Cherokee je ogroman i teško ćete na vrijeme okrenuti glavu od njega prije nego vam upropasti dan i vrati ručak iz želuca u grlo. Iskreno mi nije jasno gdje su se dizajneri ovog automobila školovali, jer ako se mene pita, kao što je zbog raznoraznih gluposti i neuspjeha to bio slučaj s hrvatskim ministrima i čelnim ljudima nekih tvrtki, mislim da bi i ovim dizajnerima trebalo provjeriti diplome.

Citroën Cactus - jer su Francuzi zamijenili kvalitetu za kontroverzije
Citroën Cactus – jer su Francuzi zamijenili kvalitetu za kontroverzije
foto: Citroën

Citroën Cactus
Biti „drugačiji“ je super dok čovjek ne shvati da je time izoliran od svih i svega, te da ni s kime ne može popiti kavu, a da pri tome ne dobije batina barem tri puta. Takav je slučaj i s pojedinim modelima automobila, jer „drugačiji“ automobil često znači ponovno izmišljanje nečeg što već odavno postoji i dodavanje doze senzacionalizma koja pak nikome ne treba.

Takav je slučaj s ovim automobilom. Neki će naravno govoriti drugačije i pozivati se na pojmove poput „moderan“, „chic“ i „cool“, no sve su to samo trikovi s kojima se kroz takve izraze i opise pokušava kamuflirati dosada i kontroverznost kojom Cactus odiše već na prvi pogled. Eto…toliko o tome.

Ford Ka - jer netko treba i Koolart prenijeti u stvarnost
Ford Ka – jer netko treba i Koolart prenijeti u stvarnost
foto: Ford

Ford Ka
Jeste li ikada čuli za izraz „Kool-art“? Niste? Eto objašnjenja: crtež (automobila) u sklopu kojeg je prikaz (automobila) izveden na smiješan način, tj. u sklopu kojeg automobil kroz izobličenja pojedinih dijelova i komponenata počinje ličiti na karikaturu.

E, pa upravo se to dogodilo s aktualnom generacijom Forda Ka. Iako dotični nikad nije privlačio svojom ljepotom, svejedno mislim da je tijekom izrade prve serije ovog modela na proizvodnoj traci bila poplava, pa se automobil stisnuo u hladnoj vodi, te kako je zbog manjka vremena u takvom stanju jednostavno pušten prema salonima. Ne znam kako drugačije objasniti Ford „KoolArt“, odnosno Ka.

BMW i3 - jer uvijek postoje pomodni ljudi s previše novaca i premalo mašte
BMW i3 – jer uvijek postoje pomodni ljudi s previše novaca i premalo mašte
foto: BMW

BMW i3
O ovom sam se automobilu već nekoliko puta raspisao, no milijuni slova i riječi nikada neće ni približno objasniti ružnoću koja se iza ovog automobila krije. Naravno, samim time su male šanse da i u sklopu ovih nekoliko redaka uspijem u tom nastojanju, no u tome niti nije poanta. Dapače, vezana uz ovaj automobil istovremeno je vezana i uz ljudsku glupost, tj. one među nama koji bi i za najgori užas na svijetu našli pozitivnu stranu ukoliko bi BMW bio spomenut negdje u kontekstu. Samim time BMW i3 predstavlja vrhunac pretencioznosti i jedan od najružnijih automobila ne samo danas, već svih vremena.

Smart For-Two - jer će Mercedes-Benz radije ponoviti grešku nego je priznati
Smart For-Two – jer će Mercedes-Benz radije ponoviti grešku nego je priznati
foto: Smart

Smart For-Two
Reći da je Smart Four-Two ružan nekad je bilo dovoljno. No to je bilo nekad, odnosno u sklopu dana u kojima je auto-industrija pokušala pronaći kupce čak i među ljudima s kroničnim problemima vezanim uz percepciju prostora. To naravno nije uspjelo, jer je takvima Smart Four-Two bio odviše skup, pa su taj automobil umjesto ljudi sa stvarnim problemima preuzeli egocentrici koji misle da su bolji od drugih, te za koje pravila prometa (odnosno parkiranja) ne vrijede. No to je samo jedan dio priče o ovom „automobilu“, dok se drugi svodi na činjenicu da je i u sklopu svoje druge generacije Smart Four-Two jednostavno gadan poput otvorenog prijeloma bedrene kosti.

Porsche Panamera - jer i lijenost dizajnera zaslužuje priznanje
Porsche Panamera – jer i lijenost dizajnera zaslužuje priznanje
foto: Porsche

Porsche Panamera
Da… znam… Porsche je „sveta krava“ i tako bliže i tako dalje, no budimo realni – samo lijenost dizajnera može iz 911-ice napraviti automobil s četverim vratima i to je jedino što apsolutno stoji vezano uz ovaj automobil. Sve ostalo se svodi na svu silu pozitivnih strana koje Panamera zapravo ima (poput prelijepog interijera i odličnih performansi), no činjenica koja kaže da se radi o razvučenom dizajnu i nasilno dodanim parom vratiju jednostavno je nepobitna. Samim time Panamera kotira još gore nego je to slučaj s modelom Cayenne, jer je jednu grešku moguće tolerirati, no za drugu prag tolerancije više ne postoji. Eto, zato.

Nissan Murano CrossCabrio - jer i Lexusu SC430 treba konkurencija
Nissan Murano CrossCabrio – jer i Lexusu SC430 treba konkurencija
foto: Nissan

Nissan Murano CrossCabrio
Priznajem, nisam ni približno ljubitelj SUV-automobila, jer mislim da su jednostavno previše američki, odnosno u prijevodu, previše glomazni i previše pogoduju njegovanju kompleksa. No „normalan“ SUV bi u usporedbi s ovom Nissanovom izmišljotinom pristao voziti svakodnevno, te čak dvaput nedjeljom.

Zašto? U pravilu samo trebate pogledati fotografiju i bit će vam jasno, no za slučaj da nekima ipak neće biti, dajem razloge: Nissan Murano CrossCabrio previše sliči na buhtlu – i to ne na onu s džemom (s obzirom na to da je EU pojela svu marmeladu), već na onu praznu. Samim time je ovo automobil za one koji uživaju u tijestu i nemaju afiniteta prema bilo čemu drugom, a to govori dovoljno samo po sebi.

Još jedna od "onih" slika koje govore tisuću riječi
Još jedna od “onih” slika koje govore tisuću riječi
foto: The Truth About Cars

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana