Top 10 najbržih automobila u proteklih 20 godina
Maksimalna brzina jedna je od realno najmanje bitnih karakteristika običnih automobila, no unatoč tome „koliko ide“ pitanje je koje se često može čuti kada se raspravlja o nekom novom modelu. Te brojke u zakonskim okvirima ionako možemo dostići samo ako nas put do posla vodi preko Nurburgringa ili autobahna. Kod superautomobila priča je nešto drugačija.
Superautomobili su drugi svijet za koji ne vrijede jednaka pravila. Oni su tu da pokažu što je moguće, da nas očaraju svojim oblicima i vratima koja se podižu prema gore. Isto tako, tu su da demonstriraju same granice nove tehnologije, pa je tako kod njih maksimalna brzina itekako bitna. Ponovno ne u praksi, jer se ionako nećete voziti Veyronom brzinom od 400 km/h, ali važno je znati što mogu u pravim uvjetima napraviti. Donosimo pregled top 10 superautomobila iz proteklih 20 godina koji su svojevremeno bili najbrži automobili svijeta.
10. McLaren F1 (1994. – 1998.) – 372 km/h – 386 km/h
Prije no što se 1993. godine pojavio prvi McLaren F1, rekord za maksimalnu brzinu držao je Jaguar XJ220, koji je svojim imenom obećavao 220 mph, no u stvarnosti je dostigao nešto manje impresivnih 213 mph (343 km/h). F1 je s brzinom od 372 km/h taj rekord s lakoćom preuzeo već početkom proizvodnje, dok su kasniji modeli mogli potegnuti do čak 386 km/h.
9. Lamborghini Diablo GT (1999.) – 346 km/h
Lamborghini Diablo krajem 1990-ih polako se bližio kraju svoje proizvodnje, no za proslavu priključenja tvrtke Volkswagen grupi izrađen je posebno razjareni GT vrlo ograničene serije s 6,0-litrenim V12 motorom snage 575 KS. Bez problema je dolazio do 320 km/h, a mogao je ubrzati sve do konačnih 346 km/h.
8. Saleen S7 (2000. – 2001.) – 354 km/h
Premda estetski ne previše zanimljiv, Saleen S7 je 2000. godine odradio veliki posao i titulu najbržeg automobila na svijetu donio u Ameriku. Ponajviše poznat po preradama američkih automobila kao što su Mustang, Camaro i Challenger, Saleen se odlučio na samostalan i zahtjevan projekt i tako je nastao S7. Radi se o superautomobilu sa središnje smještenim 7,0-litrenim V8 motorom snage 550 KS s konstrukcijom od ugljičnih vlakana, čija je maksimalna brzina iznosila 354 km/h.
7. Ferrari Enzo (2002.) – 349 km/h
Na krilima zaredanih pobjeda u utrkama Formule 1, čijim su bolidima upravljali Michael Schumacher i Rubens Barrichello, Ferrari je početkom 2000-ih na tržište izbacio direktnog nasljednika modela F50 – Enzo. Očigledno inspiriran F1 bolidima, Enzo je pogonio V12 motor snage 650 KS, a maksimalna brzina iznosila mu je 349 km/h.
6. Pagani Zonda C12 S (2003.) – 354 km/h
Skoro pa nedodirljive etablirane talijanske proizvođače superautomobila uspjela je s trona srušiti tada slabo poznata tvrtka Pagani s modelom Zonda C12 S. Njezin je izgled obećavao, a dokaz o sposobnostima pristigao je 2003. godine kada je automobil pogonjen V12 motorom s 555 KS dostigao 354 km/h. Tim predvođen Horaciom Paganijem odradio je posao kako treba i njihov je automobil iza sebe uspio ostaviti sve ostale.
5. Koenigsegg CCR (2004.) – 388 km/h
Još jedan novi sudionik u igri, švedski Koenigsegg CCR, ne samo da je 2004. godine postao najbrži automobil svoga vremena, već je vratio McLarenovske brzine u svijet superautomobila. S 388 km/h oborio je rekord i nakratko postao najbržim serijskim automobilom svih vremena, iako riječ serijski treba uzeti s dozom rezerve jer je CCR proizveden u svega 14 primjeraka. Ispod njegovog poklopca nalazi se 4,7-litreni V8 turbo motor koji razvija čak 806 KS.
4. Bugatti Veyron 16.4 (2005. – 2006.) – 409 km/h
Nekoliko razina više ljestvicu je podignuo Bugatti s inženjerskim remek-djelom, Veyronom. Voljeli ga ili mrzili, ne možete osporiti brojke koje ovaj stroj donosi u igru. S masivnim 8,0-litrenim W16 motorom snage 1001 KS, Veyron može ubrzati sve do 409 km/h u originalnoj izvedbi. Ovaj je automobil definitivno obilježio prošlo desetljeće, a uvjerite se i sami zašto pomoću 12 nevjerojatnih činjenica o njemu koje uvijek iznova fasciniraju.
3. SSC Ultimate Aero TT (2007. – 2010.) – 412 km/h
SSC, skraćeno od Shelby Sports Cars, američka je tvrtka osnovana 1998. godine, a već 2007. godine njihov je model Ultimate Aero TT preuzeo titulu najbržeg automobila na svijetu s maksimalcem od 412 km/h. Njegova golema snaga od 1287 KS dolazi iz V8 motora s dva turbopunjača.
2. Bugatti Veyron Super Sport (2011. – 2013.) – 431 km/h
Bugatti i Volkswagen grupa nisu mogli dugo trpjeti da „neki tamo“ Amerikanci drže rekord i stoga su se bacili na posao i od superbrzog Veyrona napravili još brži Veyron Super Sport. Njegova je snaga porasla na 1200 KS, a maksimalna brzina na 431 km/h.
1. Hennessey Venom GT (2014. – 2015.) – 435 km/h
Čini se da se u posljednje vrijeme za titulu najbržeg nadmeću samo Bugatti i niz kompanija koje nemaju previše iskustva u izradi superautomobila. Tako je novi rekorder s brzinom od 435 km/h djelo teksaške tuning kuće Hennessey, a radi se o Venomu GT baziranom na modificiranoj šasiji Lotus Exigea. Službeno, rekord je i dalje u rukama Bugattija zbog tehničkih detalja, no to trenutno nije bitno. Jedva čekamo razdoblje koje dolazi budući da Bugatti uskoro sprema novi model uz koji bi se trend izmjenjivanja na prvoj poziciji mogao nastaviti.