Top 10 značajki starih automobila koje nam najviše nedostaju
Današnji automobili pretrpani su raznoraznim gadgetima, zaslonima na dodir, zračnim jastucima, zvučnim upozorenjima, svjetlećim signalima.
Naravno, sigurniji su nego ikad, no ipak postoji nekoliko značajki koje nam stvarno nedostaju… CarThrottle ih je izdvojio top 10, a mi vam ih prenosimo!
1. Svjetla koja se podižu i spuštaju
Svjetla koja se dižu i spuštaju jednostavno su fenomenalna i ne samo da izgledaju “cool”, već su i vrlo zabavna kada ih palimo i gasimo.
Nažalost, ovakav sustav rasvjete nije imao šanse opstati u modernoj proizvodnji iz nekoliko logičnih razloga, a neki od njih su: sigurnost pješaka, aerodinamika i buka vjetra.
2. Preglednost s prednje strane
Sjećate li se vremena kada se niste trebali naginjati na stranu kao manijak, ne bi li vidjeli što se događa u kutevima. Razlog tome je to što su nekad automobili imali prilično tanke držače krova odnosno tzv. A-konstrukciju. Danas, mnogo širi stupovi vožnju čine sigurnijom, no istovremeno i često nepreglednom i frustrirajućom.
3. Manualni mjenjač
Što je automobil stariji, veća je vjerojatnost da će imati manualni mjenjač. Već vjerojatno i sami znate zašto je manualni prijenos bolji, pružaju ugodnu vožnju po vlastitoj volji i jednostavni su za koristiti. Također služi kao otežavajuća okolnost prilikom krađe automobila u zemljama koje u standardnoj opremi nude automatski mjenjač, npr. SAD. Moderni automobili su brži i učinkovitiji, ali i manualni mjenjač je mnogo uglađeniji i lakši za upotrebu, stoga ne čudi kako se ljudi i nadalje odlučuju za ovakav način prijenosa.
4. Pomičan tvrdi T-krov
T-krov (odnosno “Targa”) je bio briljantan, izuzev ponekog prokišnjavanja, ali prednost je bila što ste praktički bili vlasnik dva automobila. Osim klasičnog modela, za kratak čas mogli ste voziti kabriolet spreman za ljetne avanture. Krovni panel se skidao vrlo lako i mogli ste ga spremiti iza sjedala. Sve u svemu, izgledali su vrhunski.
5. Jednostavna i uredna unutrašnjost
Minimalizam na svakom koraku. Danas uđite i u prilično jeftin automobil i već vas čeka pogled na preko 50ak prekidača, gumbića i sličnih nepotrebnih detalja. Kada pokrećete automobil, morat ćete pritisnuti na spojku ili kočnicu prilikom pritiska na tipku start/stop. Prije nego krećete, morat ćete pronaći mjesto za ključ u središnjoj konzoli kako bi automobil tijekom vožnje mogao prepoznati ključ. Da ne pričamo o elektroničkoj parkirnoj kočnici. U starom automobilu, za razliku od novijih, jednostavno skočite na vozačevo mjesto, zatvorite vrata, okrenete ključ. Jednostavno.
6 .Normalni ključ
Govoreći o zakretanju ključa, što je s tim? Današnji ključevi dolaze u svim veličinama i oblicima, a najčešće ne sadrže standardni ključ uopće. Neki ključevi su zdepasti, mali i nepraktični dok neki izgledaju poput kreditne kartice pa prilikom pokretanja djeluje kao da ste na bankomatu.
7. Mogućnost samostalnog popravka
U mogućnosti primijetiti, i samostalno popraviti automobil bila je slika prošlih vremena. Danas je to gotovo nemoguća misija. Češće nego nekada, morat ćete automobil ostavljati kod servisera, na dijagnostici jer mogućnost detekcije problema nije toliko lagana. Poklopac motora djeluje kao membrana između vas i bilo kakve šanse da ćete se upustiti u pregled možda i najsitnijeg problema. Stariji automobili bili su iznimno jednostavni pa čak i zabavni za popravak, gdje ste i za mnogo manje vremena neke popravke mogli odraditi sami. Priručnik plus dobar set alata mogli su vam uštedjeti mnogo novaca.
8. Mnogo lakši nego danas
Laganiji automobili uvijek su bili zabavniji za vožnju. Koncentracija je bila mnogo potrebnija nego danas, no povratni doživljaj i osjećaj bio je neupitan. Stariji i lakši automobili, osim toga, bili su lakši za guranje, ako bi došlo do problema na cesti. Za usporedbu, 25 godina stara Fiesta teži 839kg dok današnji model teži čak 1163kg.
9. Atraktivniji upravljači
Kako danas izgleda, proizvođači neprestano pokušavaju izmisliti nešto novo po pitanju upravljača. Neki su debeli, neki asimetrični, ali većina (ako ne i svi) neće služiti samo za upravljanje. Današnjim upravljačima možete odgovoriti na poziv, možete smanjiti brzinu, čak i pokrenuti omiljenu radio stanicu. Vjerovali ili ne, neki čak imaju i vlastito grijanje.
Stariji automobili jednostavno služe za upravljanje prednjim kotačima, i minimalistički su dizajnirani. Nekada ste jednostavno sjeli, uhvatili upravljač, pogled usmjerili na cestu i „borba“ s mjenjačem je počela.
10. Zamjenski kotač u prtljažniku
Ako ste ikada došli u situaciju da trebate promijeniti gumu, velike šanse su bile kako se radilo o kratkom stajanju bez većih kašnjenja. Jeste li to probali na novom automobilu? Tanak i patetični „čuvar prostora“ ograničava vas na sporiju vožnju, ali ipak bolji odgovor nego sprej za punjenje probušene gume. (Sretno s tim!)
Stariji automobili ne pate od sličnih problema, jer onaj „pokušaj od kotača“ još nije bio u upotrebi. Dobra stara nožna pumpa, i komplet za promjenu, plus kotač sa rezervnom gumom koji je uvijek bio spreman u prtljažniku, pojednostavio je cijeli postupak.