Testirali smo Volkswagen ID.3 Pro Power 1st Edition Plus: To je Buba za novo tisućljeće
Prvi električni Volkswagen ne prekida veze s prošlošću tvrtke iz Wolfsburga, iako ih uvodi u novo doba u kojem se poštuje okoliš. Nudi pravu dozu futurizma, u estetici i šire. U vožnji je vrlo ugodan, dok je interijer poprilično minimalistički.

Cilj je ambiciozan: prepraviti povijest marke vodeći je prema novoj ideji mobilnosti. Pomalo nalik Bubi svojevremeno, u odgovarajućim današnjim srazmjerima. Koje su dakle sličnosti između dva modela? Više ih je nego što biste mogli pomisliti. Od čisto konceptualnih – ID.3 ima posebnu svrhu učiniti električnu mobilnost dostupnom svima ili gotovo svima, baš onako kako je Käfer stvoren motorizirati (njemački) narod – pa do tehnike: oba, iako odvojena desetljećima tehnološkog razvoja, imaju motor straga i stražnji pogon. Dizajneri i inženjeri su u oba slučaja pred sobom imali prazan list papira, da se još brže i na svoj način gurnu prema boljemu sutra. Preispitivanjem, prije svega, samog pristupa automobilu.

Ograničene dimenzije mehanike omogućili su maksimiziranje prostora u putničkoj kabini: s međuosovinskim razmakom od 2,77 metara, uz duljinu od 4,26, ID.3 nudi dostupnost centimetara u interijeru usporedivih s Passatom, dok je izvana zgusnut u dimenzije Golfa. To je ljepota električnog. Pedale sa simbolom pauze (kočnica) i reprodukcije (gas), dodatni su razigrani elementi putničkog prostora. Središnji dio je jedini mekani element nadzorne ploče: ostatak je tvrda plastika, iako dobro sastavljena. Postoji i igra ambijentalnog LED svjetla (može čak stvoriti vlastitu omiljenu boju), međutim, u konačnici, prvi dojam ostaje njemački strog.

Tu i tamo se pojave neka rješenja zamišljena u smislu ograničavanja troškova, polazeći od klimatizacijskog sustava, koji nema otvore za putnike straga. Prekidač za podizače prozora na vozačevim vratima je opremljen sa samo dva gumba. Obično kontroliraju prednje prozore; za pomicanje stražnjih prvo morate dodirnuti prstom “Rear”. Ne baš intuitivno tijekom vožnje. U početku, čak i ploča s instrumentima, sa svojim 5,3-inčnim panelom u boji, može se učiniti preuskom. U praksi, međutim, ona jasno nudi informacije koje su stvarno potrebne. U središtu nadzorne ploče, nalazi se sada već poznati 10-inčni dodirni zaslon, koji također u opremi ima novi Golf.

Kao i kod slavnog rođaka, i ovdje je potrebno malo razdoblje naukovanja kako bi bio svladan u potpunosti. U svakom slučaju, pristup favoriziraju prirodne glasovne naredbe: na primjer, samo recite frazu “Zdravo ID, hladno mi je”, i temperatura poraste za nekoliko stupnjeva. Kad sjednete na vozačko mjesto, jednostavno pritisnite papučicu kočnice koja daje život električnom srcu: a za krenuti potrebno je zakrenuti satelit instrument na desnoj strani ploče (kao nekad na Citroenima). Tamo pored pozicije D i R možete unijeti i B, što povećava intenzitet regenerativnog kočenja (na žalost nije podesiv). Gumbi s taktilnim povratnim informacijama smješteni na žbicama upravljača manje su intuitivni: nije rijetkost pritisnuti pogrešnu tipku.

Pretinci su posvuda, dok su oni na naslonima prednjih sjedala savršeni za odlaganje prijenosnih uređaja koji se pune (četiri USB-C utičnice, po dvije sprijeda i straga. Pronalaženje idealnog položaja je jednostavno i brzo, također zahvaljujući električnim prilagodbama sjedala. Kapacitet prtljažnika je pošten. U svakom slučaju, 330 litara se može dobro iskoristi, a ima i dvostruko dno za spremanje kabela za punjenje. Što se tiče sustava asistencije (ADAS), izdvojit ćemo automatsko kočenje u nuždi i aktivni pomoćnik za brzinu i putanju. To su koristi koje nudi 2. razina automatizirane vožnje.

Potpuno novi električni sustav iz Wolfsburga se pokazao ugodnim, uravnoteženim i, prije svega opuštajućim u najvećem dijelu dnevnih putovanja, dok baterija od 58 kWh omogućuje (homologirani) doseg i do 410 km. Pogonski sklop, s 204 KS i 310 Nm, daje potrebnu rezervu potencije za suočavanje s glavnim dnevnim zamkama: sedam sekundi do klasičnih 0-100 tu je da to dokažu. Ono što vam je u osnovi potrebno da biste sigurno dovršili pretjecanje i – zašto ne – i zadovoljno poletjeli na semaforima. Ceste pune zavoja pružaju dojam zdrave i dobro kontrolirane šasije, posebno u sportskom načinu rada.

Tako ovdje upravljanje ne boluje od one neočekivane reakcije koje muči električne prednjepogonaše koji se pri naglom startu bore s ogromnom isporukom okretnog momenta. Iako mu autonomija ne sugerira česta duga putovanja, ID.3 nije nepripremljen za autocestu. Putnici mogu razgovarati bez previše povišenog glasa, a buka kotrljanja velikih 20-inčnih guma Bridgestone dobro je filtrirana premazom luka kotača koji upija zvuk. Isto se ne može reći za aerodinamične šušure koji se stvaraju na razini vjetrobranskog stakla pri brzini od oko 120 km/h. Ovjes (elektronički upravljani, standardni), uspijeva izravnati većinu valovitosti ceste, i akustički također, samo oni koji sjede iza pobunit će se na kratke neravnine.

Da ne zaboravimo jednu važnu stvar, pri niskim brzinama papučica kočnice (često bolno mjesto kod električnih i hibridnih vozila) pruža odličan osjećaj i fino se dozira, čak i ako netko možda poželi njen malo kraći hod. Performanse sustava su vrlo dobre, kako u pogledu zaustavnog puta, tako i u pogledu otpornosti na zamor. Dakle, zaustavni put je kratak, a kočnice ne popuštaju ni nakon ponovljenih uzastopnih naglih zaustavljanja. Zasluge ne idu samo izdašnim prednjim diskovima od 330 mm, već i stražnjim bubnjevima. Ako vam se ovo rješenje danas čini anakronim, imajte na umu da su, zahvaljujući pomoći regenerativnog kočenja, stražnje pakne programirane da traju koliko i automobil.

Što se tiče potrošnje goriva (struje), rezultat nije loš: ID.3 je blizu 6 km/kWh u gradu, na otvorenoj cesti prijeđe 5,4 km a prosjek je 5,2 km/kWh, odnosno 19,23 kWh/100 km. Sve u svemu, ne možete se žaliti. Dok je homologirani doseg 400 km, na testu smo uspjeli s punom baterijom prijeći 305 km. Za one koji žele više, uskoro stiže veća baterija od 77 kWh i dosegom do 550 km. Bateriju je na brzom punjaču od 100 kW moguće napuniti u roku od 30 minuta za doseg od oko 290 kilometara. Misija Volkswagenovog ID.3 je sve samo ne laka: privući pažnju onih koji po prvi puta koketiraju s automobilom nulte emisije. Cilj je stvoriti vjerodostojnu alternativu termalnom Golfu: ako ne danas, barem za nekoliko godina, kada bi infrastruktura za punjenje trebala biti raširenija.
ID.3 Pro Power
Snaga 150 kW/204 KS
Baterija 58 kWh
Potrošnja (WLTP) 6,3 km/kWh – 15,87 kWh/100 km
Doseg: Homologirani (WLTP) 410 km, na testu 305 km
Cijena 344.938,50 kn