Testirali smo Land Rover Defender 90 3.0 MHEV
Kao i nekad, Defender se nudi s kraćim ili duljim međuosovinskim razmakom, koji više nemaju veze s oznakama 90 ili 110, a najveća novost je brzi rastanak s dvolitrenim turbodizelom i ugradnja trolitrenog 6-cilindraša s blagom hibridnom tehnologijom. Pokušali smo ustanoviti je li novi Defender i dalje auto za avanturiste ili pak za geekove koji ne znaju ni što je pješčanik na dječjem igralištu.
Da se razumijemo, ovo je tek duh ili duša Defendera koji se proizvodio čak 70 godina. Razlika će izgledati suptilna, ali je znatna. Tko je imao ili volio, vozio prethodni model do mjere da ga mitologizira, potrošit će bogatstvo da bi ugrabio najnovije izdanje automobila koji je sama srž, iskon Land Rovera. Njegovi tvorci držali su se predloška atraktivnog koncepta DC100 iz 2001. godine i uspješno ga spojili sa svim danas dostupnim tehničkim i tehnološkim elementima auto industrije. Također, složili su se da će i nova obitelj Defendera uključivati modele 90 i 110, zadržati prepoznatljivu siluetu, krilna stražnja vrata s rezervnim kotačem, karakteristična svjetla i još mnogo toga. Defenderu 110 nedavno se pridružio manji Defender 90, no ništa manje luksuzan i atraktivan.
Oznake 110 i 90 su kod nekadašnjeg modela označavale međuosovinski razmak u inčima. Zapravo, on je kod kraćeg modela bio 93 inča, odnosno 236 cm, dok je kod 110 bio točno toliko dug, 280 cm. Obje verzije novog Defendera su od nekadašnjeg ipak osjetno dulje, dulji su i međuosovinski razmaci (259 cm kod modela 90), ali je i taj detalj s označavanjem zgodna poveznica s prošlošću. Vanjski dizajn je majstorski. Podsjeća na staru generaciju, ali u potpunosti je nov i moderan. Suptilno je zakrivljen, s ravnim stranama, a sve izgleda robusno i čvrsto. Dijeli neke dijelove s Discoveryjem, no to se i ne primjećuje. Gotovo sve je predimenzionirano u svrhu čvrstoće i trajnosti. Sve do B nosača nema razlike u odnosu na dulju verziju. Od nje je kraći za solidna 43 centimetra i lišen je stražnjeg para bočnih vrata.
Iznutra je zadržana osobnost izvornog Defendera gdje su izloženi strukturni elementi i pričvršćenja, s naglaskom na jednostavnost i praktičnost. Inovativne značajke uključuju potpuno digitalno upravljanje svime, ručicu automatskog mjenjača podignutu na središnju konzolu te opciju preklopnog srednjeg sjedala sprijeda, poput ranih Land Rovera. Sjedi se dosta visoko, preglednost prema naprijed je uzorna, bočno i unatrag se dosta slabo vidi, pa stvar spašavaju kamere. Mjesta u testiranom vozilu je bilo za pet odraslih osoba, a cijenu skraćenja je platio prtljažnik sa skromnih 397 litara. Inovativni infotainment sustav Pivi Pro se odlikuje vrlo intuitivnijim sučeljem, dok ažuriranja softwarea Over-The-Air osiguravaju da je uvijek i bilo gdje u svijetu „up to date“.
Izdržljivi gumirani podovi omogućuju lako čišćenje i održavanje, a električno preklopivi krov od tkanine pruža osjećaj vožnje u kabrioletu i omogućava putnicima na stražnjoj klupi da imaju potpuni „safari doživljaj“. Ispod prednjeg poklopca je brundao snažni blagi hibridni stroj. Već pri prvoj vožnji nove generacije Defendera bilo je jasno da četverocilindraš, bez obzira na deklarirane performanse, ne pristaje tako velikom i masivnom vozilu. Navodno su sličan stav zauzeli i kupci, ali i inženjeri Land Rovera. Stoga je nedugo nakon predstavljanja dvolitarski 4-cilindrični turbodizel povučen iz ponude i zamijenjen je rednim 6-cilindrašem iz linije motora Ingenium.
Riječ je o generaciji benzinskih i dizelskih motora, razvijenih s Fordom, s modularnim dizajnom, obujmom cilindara od pola litre postavljenih u različitim duljinama (od tri do šest). Unutar tih osnovnih konfiguracija se zatim ostatak ‘respiracijske’ i hibridne opreme prilagođava prema potrebama, odnosno ugrađuju jedan ili dva turba, MHEV ili PHEV. Hibridna tehnologija pogotovo ima smisla kod ovakvih velikih vozila, gdje elektrika pomaže kod kretanja i ubrzanja. U praksi, kod novog motora dva dodatna cilindra i litra više zapremine uz električnu ispomoć donose dodatnih 10 ‘konja’, ukupno 249. No, moment je veći za čak 33% (570 umjesto 430 Nm), dok je krivulja pri vrhu znatno dulja. Kad je riječ o 2406 kg teškom vozilu, to se cijeni.
Novi motor vuče Defender osjetno drugačije i odlučnije. Moment razvija iz kamionski niskih okretaja i grize sve do 2250 okretaja. I automatski mjenjač je kao dotjeran pa je manje nervoze i trzaja ne samo pri startu, već i u svim fazama vožnje. Veći motor usto ne znači i veću potrošnju, na testu smo imali prosjek od 8,2 litre. Uz rezervoar od bahatih 90 litara možete na dugi put bez brige oko lokacija benzinskih postaja. Ovjes je sada potpuno neovisan, uz trajni pogon na sve kotače. Zračni ovjes je u standardnoj opremi, dok je naš imao i električni dodatak koji omogućuje da ga zaustavljenog podižete ili spuštate, bilo da trebate nešto ukrcati ili sjesti na rub prtljažnika kako biste obuli cipele za planinarenje. Osnovni razmak od tla je 216, a 291 mm u off road načinu rada. Na brzoj cesti se spušta za 50, dok se na terenu može podići do razmaka od tla od ravno pola metra.
Inteligentna i napredna off-road tehnologija čija je osnova sustav Land Rover Terrain Response 2, a koja uključuje i novi program Wade, omogućuje vozačima da precizno podese vozilo za specifične uvjete izvan asfalta. Može proći kroz vodu dubine do 900 mm, dok na terenu tehnologija ClearSight Ground View pomaže tako što na središnjem dodirnom zaslonu prikazuje područje ispred prednjih kotača koje je obično skriveno poklopcem motora. Sve pokazano, u kombinaciji s vrhunskim pogonom s reduktorom, središnjim diferencijalom i opcijskom blokadom stražnjeg diferencijala, osigurava mu nezaustavljivost. S kraćim međuosovinskim razmakom Defender je znatno agilniji, okretniji, a ujedno i zabavniji i gotovo pa opuštajući automobil za vožnju. Zračni ovjes savršeno radi svoj posao i već u startu sprječava svaki pokušaj pretjeranog naginjanja, ljuljanja i poskakivanja.
Za razliku od prethodnika, vožnja u njemu je gotovo dosadno udobna, kao u boljem automobilu. I za kraj cijena. Testni model ima na sebi svega 1.460 eura dodatne opreme, pa nam je to slaba utjeha kad vidimo svotu za koju se nudi. No, riječ je o verziji First Edition, koja je izlog svega što se u i na Defender može ugraditi, a i lijepoj našoj Hrvatskoj gdje su davanja državi kao da smo zemlja milijunaša.
Da rezimiramo; da ima planinu ispred sebe i da je treba savladati, Defender bi to bez oklijevanja učinio. Pritom bi se manje osjećali kao avanturisti klase Indiana Jonesa, a više kao moderna generacija koja se, kako je rekao jedan moj kolega, ipak više igra s konfiguratorom na webu nego s igračkama u pijesku.
Tehnički podaci | |
Motor | 6-cilindra, turbodizel + MHEV |
Obujam | 2996 ccm |
Snaga | 183 kW (249 KS) @ 4000 o/min |
Moment | 570 Nm @ 1250-2250 o/min |
Mjenjač | Automatski, 8 stupnjeva |
Ubrzanje | 0-100 km/h 8,0 sekundi |
Maksimalna brzina | 188 km/h |
Dimenzije | 4583 X 1996 X 1974 mm |
Prtljažnik | 397-1563 l |
Potrošnja | 7,6/8,6/9,3 l/100 km |
Potrošnja na testu | 8,2 l/100 km |
Emisija CO2 | 226 g/km |
Cijena | 96.747 € (testni model) |