Test Peugeot 5008 Road Trip: Poziv sedmorici na dugo putovanje
Specijalna serija najvećeg SUV-a s lavom na nosu je zamišljena da bude podrška obiteljima u svakodnevnim zadacima i aktivnostima u slobodno vrijeme, uz prijevoz do sedam putnika bez kompromisa glede užitka u vožnji i udobnosti.
Popularni francuski SUV je pred godinu i pol redizajniran, a u posebnoj verziji Road Trip vozaču i putnicima nudi sve što je potrebno da se njime zapute kud god žele. Izvana je dobio novi prednji branik, masku bez okvira, atraktivniji dizajn LED svjetala i dnevna svjetla u stilu kljova.
Bočna linija je ostala jednaka, ako ne računamo neke nove boje i naplatke, a straga je također nova grafika LED svjetala. Dojam ekskluzivnosti daje mu i sva sila kromiranih letvica i ukrasa, kao i 18-inčni lakometalni naplatci Detroit.
Iznutra u odnosu na standardni model nalazimo atraktivnija sjedala i presvlake, bolju multimediju i još pokoji detalj. Od redizajna je važna novost kako su u svim verzijama dodatna dva sjedala u trećem redu dio serijske opreme koji se ne nadoplaćuje. i ovdje briljira Peugeotov I-Cockpit, s potpuno digitalnim instrumentima i nekoliko opcija prikaza.
Funkcijom klimatizacije i glazbenog sustava se upravlja preko dodirnog zaslona, što nije najpraktičnije u vožnji. no stvar pak spašavaju prepoznatljive “klavirske” tipke ispod središnjeg zaslona. Izgledaju dobro, a i funkcionalne su jer služe za brzo otvaranje željene funkcije na ekranu.
Vozač, suvozać i putnici u drugom redu sjedala imaju dovoljno prostora za vrhunski komfor i na duljim rutama. Pa i oni iznad 190 cm u drugom redu nemaju problema za koljena glavu, a sjede i nešto viši od ekipe na prednjim sjedalima, pa je dobar pogled na cestu zajamčen. Da se ne lažemo, u treći red idu
Osnovni volumen raskošnog prtljažnika je bahatih 780 litara; s uspravnim drugim i u podnicu spuštenim trećim redom sjedala je 952 litre, proširujući se na maksimalno 2150 litara s preklopljenim drugim redom i potpuno uklonjenim trećim redom sjedala.
Što se tiče pogonskog sklopa, ispod prednjeg poklopca je bio slabiji turbodizelski motor iz ponude, 1.5 BlueHDi od 130 KS i 300 Nm, uparen uz 8-brzinski automatski mjenjač EAT. Za one koji vole angažiranu vožnju tu su polugice za ručno mijenjanje brzina na upravljaču.
Istina, 130 KS od tonu i pol (dosta je lagan) teškog SUV-a neće na cesti napraviti raketu. No, to ovom automobilu i ne treba. Riječ je o komfornom i prostranom vozilu namijenjenom obitelji, s naglaskom na učinkovitost.
Vozača s pažljivom desnom nogom nagradit će s potrošnjom od malo iznad šest litara. U vožnji je i više nego zabavan; mali upravljač, kao za videoigre, odlično sjedi u rukama i vrlo je izravan i precizan. Ovjes također, ulijeva povjerenje bez izraženog naginjanja u zavojima. Ovjes tako može podnijeti i mnogo jači motor i znatno oštriji tempo vožnje.
Vozaču će pri tome na raspolaganju biti sva sila aktivnih sustava asistencije. Standardne aktivne sigurnosne značajke uključuju mnogo toga.
Tu su autonomno kočenje u slučaju nužde s detekcijom pješaka i biciklista pri slabom osvjetljenju, prilagodljivi tempomat sa stop-and-go, pomoć pri zadržavanju trake, prepoznavanje prometnih znakova, nadzor pozornosti vozača, nadzor mrtvog kuta i upozorenje na stražnji poprečni promet.
Da je sva ta elektronika vrlo korisna najbolje se vidi na otvorenoj cesti ili autocesti kad vam automobil gotovo ne da prestrojiti se bez davanja žmigavca.
Od korisne opreme svakako ćemo izdvojiti i funkciju Mirror Screen, koja omogućuje dupliciranje aplikacija telefona na dodirni ekran vozila. Za punjenje uređaja, uz bežično punjenje pametnog telefona, postoji USB utičnica u prvom redu i dvije nove USB utičnice u drugom redu.
Naravno, infotainment podržava Apple CarPlay i Android Auto. Da ne zaboravimo, na serijsku opremu Road Trip iz izloga doplata naš 5008 je još imao metalik lak, pomoć pri parkiranju Visiopark 2, bežično punjenje mobitela, grijanje sjedala i drugo.
Tehnički podaci Peugeot 5008 BlueHDI 130 EAT8 Road Trip
Motor 4 cilindra, turbodizel
Obujam 1499 ccm
Snaga 95 kW (130 KS) @ 3750 o/min
Moment 300 Nm @ 1750 o/min
Mjenjač Automatski, 8 stupnjeva
Ubrzanje 0-100 11,8 s
Maks. brzina 188 km/h
Dimenzije 4641 X 1844 X 1646 mm
Prtljažnik 780/952/1128/1940 l
Potrošnja na testu 6,3 l/100 km
Emisija CO2 142 g/km
Cijena 295.950 kn, testni model 318.142 kn