Porsche Istra Driving Experience
Jedan od onih dana kojeg svaki zaljubljenik u vožnju i Porsche mora doživjeti, a proveli smo ga u predivnoj Istri s aktualnim Porsche modelima.
Sve je počelo dolaskom u Pulu gdje su nas ispred Porsche Inter Auta dočekali suncem obasjani modeli ove njemačke marke spremni za rutu od 188 km od Pule do Novigrada te nazad. Nakon sigurnosnih uputa i korisnih savjeta Porsche instruktora i testnog vozača, jedva smo dočekali sjesti u udobna sjedala i prepustiti se vožnji. Formirane su dvije skupine te smo u dugačkoj koloni krenuli na cestu.
Kao suvozač sam se našao prvo u modelu Macan GTS koji raspolaže s 360 KS. Dok smo se priviknuli na luksuz i snagu, polako smo izašli na autocestu gdje je kolona ubrzala tempo, ali opet ne ugrožavajući druge sudionike u prometu. Macan je za one kojima je Cayenne ogroman, a opet ima dovoljno snage da izvuče osmijeh na lice. U klimatiziranom okružju i odličnim audio sustavom, Macan se pokazao vrlo dobrim sredstvom za putovanje autocestom.
Nakon nekog vremena, došla je i prva pauza te red za zamjenu vozila. Sjeo sam za volan moćne Panamere Turbo S E-Hybrid koja u kombinaciji s električnim i benzinskim motorom broji 680 KS te raspolaže okretnim momentom od 850 Nm. Poznavajući činjenicu da upravljam automobilom s tolikom snagom jednostavno nisam mogao sakriti emocije i uzbuđenost koja je prevladala. Nova generacija Panamere jednostavno oduševljava izgledom i osobinama u svim svojim aspektima, a ova izvedba je najsnažnija Panamera ikad.
Panameru sam vozio na dijelu rute gdje je bilo zavoja i određenih ravnina te me pozitivno iznenadila agilnost u zavojima ovog automobila koji ima više od 2 tone (treba naglasiti pogon na sva četiri kotača). Normalna međubrzavanja su dovoljna i bez buđenja V8 twin-turba te pritiskom papučice gasa na izlasku iz zavoja jednostavno vas ponese energija za koju mislite da nema kraja. Za detaljno proučavanje naprednog multimedijskog sustava i svih mogućnosti koje ovaj model pruža treba više od jednog dana, a ovakav automobil nije za voziti jedan dan, već svaki dan.
Sljedeći model je bio 718 Boxter S koji je opet druga priča u odnosu na filozofiju Panamere. Predstavlja tradicionalni Porsche-ov sportski izričaj, a kao suvozač nisam osjetio ogromnu razliku u udobnosti u odnosu na gore spomenutu limuzinu bez obzira na tvrđi ovjes. Sljedeću pauzu nisam mogao dočekati jer me čekala famozna 911 Carrera 4 GTS u izdanju bez krova. Prilazeći s određenim strahopoštovanjem i čitajući brojku 911 na zavodljivoj karoseriji “Carmine” crvene boje, prolazi mi kroz glavu da ću napokon probati model koji toliki niz godina predstavlja vozačko savršenstvo. Zapravo, taman sam imao vremena za mali ritual prije nego krenemo dalje.
Podešavanje ugodnih sjedala koja vas jednostavno prime u naručje, spuštanje krova kako bi što bolje uživali u zvuku koji dolazi od iza te sukladno tome pritisak tipke za otvorene ventile ispušnog sustava. Užitak je mogao početi. Povezanost s cestom je tako fino uglađena, a snažna kočenja nisu potrebna (osim ako ne idete iznad granica mogućnosti) jer puštajući papučicu gasa osjetite kako automobil na sebi svojstven način prilagođava brzinu i usporava sasvim dovoljno da shvatite da su ovi automobili rođeni u zavojima. O zvučnoj kulisi bi mogao pričati satima. U Sport Plus režimu rada prolaze trnci od zvuka, a i ponašanje automobila je oštrije. U svakom slučaju, GTS verzija s 450 KS i 3,7 sekundi do sto predstavlja “zlatnu” sredinu između početne Carrere i Turba S. Pametnom dosta.
Na pauzi za ručak smo napunili baterije te krenuli dalje. 718 Cayman S je bio sljedeći model kojeg sam isprobao. Ovaj put model sa stražnjim pogonom i 350 KS na 6,500 o/min. Odličan sportski automobil koji svojom cijenom može pružiti puno zabave i zanimljivih vozačkih iskustava. Ruta se približavala kraju te smo na kraju dobili najsnažniju 911-icu – model Turbo S. Upadljiva “Lava” narančasta boja te crne felge s povijesnim oblikom privlačili su pažnju svih na cesti. Njegovih 580 KS doslovno guta kilometre autoceste, a pomični spojler i četiri ispušne cijevi popraćene orkestrom daju jasno do znanja o kakvom se supersportašu radi. Kilometri su naravno brzo prošli te smo se približili kraju rute.
Ostalo nam je još vremena i za karting vožnju pa smo bez ikakvih ograničenja brzine isprobali kako se snalazimo na stazi. Nakon adrenalinske utrke i proglašenja pobjednika, odvezli smo naše “elfere” u Porsche Inter Auto. Svima je teško pao oproštaj od automobila koji su nam zaista potvrdili zbog čega ih toliki broj ljudi cijeni i koji dugi niz godina pokreće sportski duh vožnje. Iznimna ljubaznost i profesionalnost organizatora “Porsche Istra Driving Experience” te događaj sam po sebi mi je zaista približio Porsche na jedan vrlo poseban način.