Novi kompaktni SUV iz Renaulta: Od Kadjara nije ostalo niti ime
Nakon nekoliko teaser kampanja, Renault je predstavio Austral, zamjenu za Kadjar. To je kompaktni SUV, koji je izgrađen na novoj CMF-CD platformi tvrtke, a proizvodit će ga u Španjolskoj, u Renaultovoj tvornici u Palenciji.
Kad je riječ o izgledu, kompaktni francuski suv više nije zaobljen. Renault je dizajn ovog modela nazvao “Sensual Tech”, što je i trenutni dizajnerski jezik tvrtke. Prepoznatljiv je po LED dnevnim svjetlima u obliku slova C u LED prednjim svjetlima, koja uz doplatu mogu bili i LED Matrix. Poznavatelji branda će prepoznati i prednju masku specifičnu za Renault, zajedno s novim logotipom francuske marke.
Stražnji dio je također specifičnog dizajna za marku, jer uključuje oblik svjetala koji se vidi na novom Meganeu, kao i novi logo tvrtke, te uopće mnogo robusniji SUV stil. Ukratko, lako zaboravite da je Kadjar ikad postojao.
Bočni profil dolazi s nekoliko mišićavih linija koje sežu od blatobrana do vrata, i obrnuto na stražnjem dijelu, kao i piano crnom plastičnom oblogom karoserije. Francuski proizvođač nudi kotače promjera od 17 do 20 inča, dok udaljenost od tla počinje od 17 centimetara visine. Kupci će moći birati između sedam vanjskih nijansi, dok je razina opreme ukupno šest.
Sva imena razina opreme su nova za Renault, što će unijeti malo zbrke među navikle na dosadašnju ponudu. Stvari počinju s Equilibreom, a zatim prelaze na Evolution, Techno, Techno Espirit Alpine kad pomislite da je gotovo tu izvire još Iconic i Iconic Espirit Alpine. Za slomiti jezik.
RS Line više ne postoji, zamijenjen je oznakom Espirit Alpine što na francuskom znači alpski duh. Unutrašnjost ima prilično moderan kokpit, s dva velika ekrana za prijenos informacija vozaču i upravljanje multimedijom. Prekidač za parkirnu kočnicu premješten je sa središnje konzole na lijevu stranu nadzorne ploče, dok je mjenjač (za modele s automatskim mjenjačem) postavljen na stup upravljača. Kao na partnerskom Mercedesu…
Multimedijska jedinica je potpuno nova, i u potpunosti bazirana na Androidu. Bez brige, radit će i s iPhone uređajima. Iz perspektive upravljanja, Renault još uvijek nudi nekoliko tipki za ključne funkcije, dok je volan izbacio konvencionalne tipke u korist dodirnih.
Prtljažnik nudi 430 litara zapremine za potpuno hibridni model, 500 litara za obične modele, kod kojih ide do 1.455 litara ako se preklope stražnji nasloni. Štoviše, stražnja se sjedala također mogu pomicati uzdužno, jer su postavljena na tračnice. Renault tvrdi da je u Australu implementirao materijale i završnu obradu vrhunske kvalitete, dok će kupcima na izbor biti ponuđeno više modela presvlaka.
Iz perspektive ponude motora, nudi se samo s benzinskim motorima, a na izbor su tri, svi na ovaj ili onaj način elektrificirani. Početni model dolazi s 4-cilindričnim 1,3 agregatom s 12-voltnim mikro-hibridnim postavom, nudi 140 ili 160 KS i može imati ručni mjenjač ili X-Tronic CVT jedinicu.
Tu je i potpuno novi redni 3-cilindrični 1,2-litreni motor koji ima 48-voltni mikro-hibridni sklop i isporučuje 130 KS. Međutim, ovaj model dolazi samo s ručnim mjenjačem. Treća opcija je potpuno hibridna postavka koja se temelji na 1,2-litrenom benzinskom agregatu, starter-generatoru, maloj bateriji od 1,7 kWh i multimodnom mjenjaču bez spojke X-Tronic.
Posljednja postavka dostupna je u verzijama od 160 i 200 KS. Sva tri elektrificirana motora imaju funkciju regenerativnog kočenja. Vozač može birati između četiri načina rada s pomoću gumba iza upravljača. Austral u prodaju stiže od drugog tromjesečja 2022. a prve isporuke se očekuju na jesen.