Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 19.11.2013

McLaren – jedna tužna vijest

Za razliku od većine portala koji će vas odgađanjem informacije do kraja teksta tjerati da isti čitate do iznemoglosti, radije bih plasirao informaciju „u glavu“. Dakle, za sve one koji u novom McLarenu P1 vide automobil snova, isti će i ostati u tom stadiju, jer vjerovali ili ne, u doba sveopće recesije svi su primjerci planirani za proizvodnju od jučer prodani.

Raspordani McLaren
Raspordani McLaren
foto: TeamSpeed

Svakodnevne vijesti koje nas sve zajedno bombardiraju pesimizmom u današnje vrijeme su normalne poput disanja. Rečenice poput „stigla je recesija“, „novaca nema“, „ekonomija je u kolapsu” i slično dio su te naše svakodnevice od koje pokušavamo pobjeći na raznorazne načine.
Neki taj bijeg pokušavaju izvesti kroz seks, neki se opijaju do besvijesti, a neki jednostavno sami po sebi ignoriraju sve to skupa. No iako su vijesti dobrim dijelom točne i većina nas „običnih smrtnika“ grca u minusima i dugovima, ipak postoje i oni kojima novac ne predstavlja ama baš nikakav problem, što se svako toliko vrlo zorno prikaže i u smislu kupovine igračaka na četiri kotača.

Ferrari La Ferrari
Ferrari La Ferrari
foto: RssSportsCars

Naime, tijekom ove godine u svijet super-automobila stigao je trend električnim motorima potpomognutih jurilica, no za razliku od „normalnih“ modela poput Toyote Prius ili Nissanovog modela Leaf, tvrtke poput Ferrarija, Porschea, Jaguara i McLarena ne mare za ekologiju i potrošnju goriva, već su svoje električne motore prilagodili još većoj količini snage.
Tako je npr. Ferrarijev model poprilično homoseksualnog prizvuka, tj. LaFerrari potpomognut svojim električnim motorom i KERS-sustavom stigao do snage od 963 konja, Porsche se s modelom 918 Spyder već sad hvali s preko 880 konja, koliko bi trebao imati benzinski motor u kombinaciji s dva električna, a Jaguar je s konceptom nazvanim C-X75 još prije dvije godine najavio preko 700 konjskih snaga u tom svom benzinsko-električnom modelu, no taj je model iznenada otkazan.

McLaren MP4-12C
McLaren MP4-12C
foto: TeamSpeed

McLaren je tijekom posljednjih godina na sceni super-automobila bio i više nego aktivan, jer za razliku od modela F1 koji je iz proizvodnje već odavno preseljen u povijesne knjige, McLaren-Mercedes SLR je i dalje jedan od automobila o kojima se priča, a model nazvan po usisivaču, tj. MP4-12C trenutno je jedan od najpoželjnijih automobila na svijetu.
No to očito nije bilo dovoljno, jer se u samo godinu i nešto sitno dana u McLarenu rodila ideja proizvesti direktnog konkurenta u segmentu električnim motorima potpomognutih super-automobila, a rezultat je nazvan jednostavno P1.

McLaren P1
McLaren P1
foto: CarsGuide

Za one koji ne znaju, McLaren P1 je automobil koji je stvoren iz želje za nečim najbržim i najluđim što je čovjek u mogućnosti izvesti na cestu, a u maniri novonastalog trenda elektrifikacije super-automobila, P1 se može pohvaliti s dosta toga.
Za početak je tu snaga kojom P1 raspolaže s preko 900 konja, odnosno 727 konja kojima raspolaže benzinski 3,8-litarski V8 motor s dvije turbine preuzet iz McLarena MP4-12C, uz dodatak još 176 konja koliko proizvodi električni motor.
Zatim je tu nenormalno mala težina, koja izražena u količini od ukupno 1,395 kilograma i u kombinaciji s preko 900 konjskih snaga P1 tjera do skoro nevjerojatnih brojki u smislu performansi, a s obzirom na činjenicu kako je P1 zapravo hibrid, iz McLarena je puštena i sasvim nebitna informacija o izuzetno niskoj potrošnji goriva na koju se uopće ne želim ni osvrtati, jer ako već ništa drugo, u smislu modela P1 ipak govorimo o automobilu od skoro 1,2 milijuna eura.

McLaren na stazi
McLaren na stazi
foto: CarBuzz

Uglavnom, reći da je McLaren P1 poželjan i atraktivan automobil više bi odgovaralo u sklopu oglasnika, nego u sklopu jednog „ozbiljnog“ teksta, a obzirom oglasnik nismo ni pod razno, možda je najbolje uputiti vas prema pogledu na fotografije, jer P1 ne samo da je apsolutno sposoban za razmještanje organa jednostavnim pritiskom papučice gasa, već i dok stoji izgleda fenomenalno.

Porsche 918
Porsche 918
foto: KBB

Samim time je i tržište reagiralo izuzetno pozitivno, jer neki dan je iz McLarena stigla službena informacija koja kaže kako je za proizvodnju planiranih 375 primjeraka ovog modela jednostavno prodano.
E sad, hoće li se u McLarenu polakomiti za još nešto novaca, te na tržište izbaciti još pokoji primjerak ovog suludog modela, u ovom času se ne zna, no bilo kako bilo, svima onima koji su planirali svoje ime staviti na listu kupaca još ostaje nešto jeftiniji Porsche 918 Spyder, jer i LaFerrari je također prodan do posljednjeg primjerka.

Ah ta recesija…

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana