Dodge Challenger i strah od V6 motora
Nismo uopće mogli zamisliti da ćemo ikad u istoj rečenici upotrijebiti Challenger i V6. Da stvar bude gora, a svetogrđe veće, pogon na sva četiri kotača je još jedan pojam koji nikako ne ide s Challengerom. Noćna mora postaje stvarnost…
U zadnje vrijeme se svašta šuška o budućnosti poznatog Challengera. Američki automobil koji svojom pojavom pršti od snage, izgledom tjera strah u kosti, a zvukom oštećuje bubnjiće, uskoro čekaju pomalo čudni dani. Sretna vijest je ta da je u planu novi Hellcat, a loša vijest nam donosi priču o stavljanju V6 motora s 400 ks. Ovo V6 nije greška u tipkanju, već surova realnost novih planova FCA grupacije koji će novog Challengera GT AWD dodatno unakaziti i s pogonom na sva četiri kotača.
Strani izvori tvrde da će verzija ADR (American Drag Racing) sa stražnjim pogonom vjerojatno na tržište 2017. godine. Detalji nisu poznati, ali se govori o brojci do 1000 konjskih snaga. Vezano za GT AWD, ovo nije prvi Challenger koji šalje snagu na sva četiri kotača. Prošle godine Dodge nam je na SEMA autoshowu predstavio Challenger GT AWD koncept, ali s moćnim HEMI V8 motorom. Već V8 s pogonom na sva četiri je svetogrđe, ali V6 motor na sva četiri kotača je nož u leđa svim zaljubljenicima u “muscle” automobile.
Trenutni 5,7 litreni HEMI V8 razvija 375 konjskih snaga, dok se 400 konjskih snaga u manjem V6 čini kao bolja i jeftinija opcija. Ali, onda se treba znati nositi s pretpostavkom da imate pogon na sva četiri. Još bi i nekako progledali kroz prste koji je motor ispod haube, ali “muscle” automobil s pogonom na sva četiri je pomalo intrigantan prijedlog. Ipak, Dodge pretpostavlja da će mu ovakav pogonski sklop dati prednost pred konkurencijom jednostavno zato što će se prvi istaknuti s ovakvim pristupom motorizacije. Tko zna, ako se GT AWD proslavi, možda će i Hellcat dobiti isti tretman.
Kad se priča o Hellcatu, ADR verzija bi trebala biti posljednji pozdrav prije nego što se Challenger preseli na novu platformu 2018. godine. Ne očekuje se potpuni nestanak Hellcat verzije, ali promjene na Giorgio platformi će ga sigurno promijeniti. Ima li bolje počasti automobilu, koji se u svijetu “muscle” automobila smatra božanstvom, nego specijalnom verzijom od 1000 konjskih snaga spremnom za drag utrke?