Premijera modela Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE 63
Kompanija Mercedes-Benz temeljito je revidirala svoj bestseler u SUV segmentu. Istaknute značajke novog modela GLE uključuju značajno privlačniji prednji i stražnji kraj te sveobuhvatne mjere koje su omogućile postavljanje novih standarda u smislu emisija i pogonskog sustava. U usporedbi s prethodnim modelom, u kompletnoj ponudi motora u prosjeku su smanjeni potrošnja goriva i CO2 emisije za 17 posto. Po prvi put u svojoj SUV povijesti Mercedes-Benz nudi plug-in hibridni model, GLE 500 e 4MATIC, koji kombinira maksimalnu učinkovitost s izvanrednim performansama. Ovaj multitalent će imati nižu potrošnju čak i od štedljivog šampiona, modela GLE 250 d sa četiri-cilindričnim dizelskim motorom, a osiguravat će vozne značajke V8 modela. Nadalje, prednosti novog GLE uključuju najbolje upravljanje na cesti i izvan nje, izvanrednu prostranost i visoku razinu aktivne i pasivne sigurnosti. U isto vrijeme, održat će se svjetska premijera SUV modela visokih performansi, modela Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC i GLE 63 S 4MATIC.
“Moderna i učinkovita pogonska tehnologija u kombinaciji sa superiornom kvalitetom vožnje te raznovrsnošću i robusnošću tipičnog SUV modela – novi GLE ima sve sastojke za nastavak uspješne priče o našem bestseleru,” – način je na koji je Ola Källenius, član upravnog odbora kompanije Daimler AG, Mercedes-Benz Cars, opisao najnovijeg člana Mercedes-Benz SUV obitelji. Izvanredna sigurnost i visoka razina dinamične vožnje, kako na cesti tako i izvan nje, spadaju u druge prednosti ovog premium SUV modela. Nadalje, GLE impresionira revolucionarnim sustavima pomoći vozaču, devet-stupanjskim 9G-TRONIC automatskim mjenjačem i inovativnim DYNAMIC SELECT sustavom za kontrolu dinamičkog upravljanja koji već u osnovnoj opremi nudi široki izbor programa cestovne i terenske vožnje.
Nepogrešiv dizajn s prepoznatljivim C-nosačem i promjenjiva unutrašnjost s osjećajem luksuzne limuzine dodatno obogaćuju iskustvo Mercedes-Benz GLE modela. “Često kopirana, nikada uspješno – M-klasa je 1997. godine ustanovila segment premium SUV modela i od tada je jedan od najuspješnijih modela na svijetu. S predstavljanjem modela GLE ova serija će prijeći granicu od 1,6 milijuna proizvedenih modela”, nastavio je gospodin Källenius. Tobias Moers, Predsjednik upravnog odbora tvrtke Mercedes-AMG GmbH, je dodao: “S novim modelom GLE 63 i sedam dodatnih SUV modela visokih performansi, od modela GLA 45 AMG do modela G 65 AMG, Mercedes-AMG je u ekstremno snažnoj i samouvjerenoj poziciji. Sve tri generacije prethodnika bile su jako popularne. Mi nudimo automobil pravih voznih značajki za svaki pojedinačni ukus u ovom stalno rastućem SUV segmentu”.
Dizelski i hibridni pogon: učinkovitost susreće užitak u vožnji
Uz privlačni dizajn i promjenjivo iskustvo vožnje zahvaljujući DYNAMIC SELECT sustavu i sustavima pomoći vozaču, koji su poznati iz E- i S-klase, ovaj model GLE impresionira sa bogatom ponudom motora. Moguće je birati između pet jednako učinkovitih i snažnih motora sa četiri, šest ili osam cilindara. Možemo izdvojiti sljedeće:
- 150-kW (204-KS) snažan četiri-cilindrični model GLE 250 d nudi superiorne vozne značajke s najnižom potrošnjom goriva u ovoj klasi vozila. To je prvi serijski SUV model pune veličine s konvencionalnim pogonom koji emitira samo 140 g CO2 po kilometru (5,4 l/100 km).
- Ne manje impresivan je prvi Mercedes-Benz SUV s plug-in hibridnom tehnologijom. Ukupna snaga sustava od 325 kW (442 KS) u modelu GLE 500 e 4MATIC jamči izvrsne vozne značajke – uz CO2 emisiju od samo 78 g/km (3,3 l/100 km). S potrošnjom energije od 16,7 kWh/100 km, model GLE 500 e 4MATIC postavlja nove standarde u ovom tržišnom segmentu. Ovaj hibridni model može prijeći 30 kilometara pokretan isključivo električkim pogonom.
GLE 500 e 4MATIC: plug-in hibridna tehnologija susreće SUV
Novi GLE 500 e 4MATIC s plug-in hibridnim pogonom kombinira snagu i profinjenost V8 motora s potrošnjom goriva tro-litrenog automobila te raznovrsnost premium SUV modela. Komponente pogonskog sustava sastoje se od BlueDIRECT V6 benzinskog motora s direktnim ubrizgavanjem goriva snage 245 kW (333 KS) i hibridnog modula električke snage 85 kW (116 KS). Maksimalni okretni moment ovog sustava je masivnih 650 Nm. Uz impresivna ubrzanja zahvaljujući funkciji trenutnog povećanja snage, ovaj inovativni pogonski sklop također omogućuje vožnju na potpuno električki pogon do brzina od 130 km/h, optimiziranu obnovu energije zahvaljujući inteligentnoj strategiji rada te funkcije udobnosti, kao što je daljinsko uključivanje klimatizacije tijekom ljeta ili zime.
Prekidač na središnjoj konzoli i prednjoj ploči vozaču omogućuje odabir između četiri specifična načina rada:
- HYBRID: sustav automatski odabire najprikladniji način rada s benzinskim motorom i/ili električkim motorom radi optimiziranja ukupne ravnoteže energije
- E-MODE: potpuno električki način vožnje
- E-SAVE: ovaj način rada zadržava trenutni status napunjenosti baterije kako bi se spremljena električka energija mogla kasnije upotrijebiti za vožnju na potpuno električki pogon, na primjer, u gradskom prometu
- CHARGE: baterija se puni tijekom vožnje i kada vozilo miruje
Ovaj kompaktni hibridni modul u potpunosti je integriran u sedam-stupanjski 7G-TRONIC PLUS automatski mjenjač. Električka energija se sprema u litij-ionsku bateriju kapaciteta 8,8 kWh koja se može puniti preko javnih punionica, zidnog punjača kod kuće ili konvencionalne 220-voltne električke utičnice. Vrijeme punjenja uz pomoć zidnog punjača ili punionice je približno dva sata.
Inteligentno upravljanje pogonskim sustavom
Najbolja strategija za učinkovitu vožnju je uvijek bila vožnja s predviđanjem prometa bez nepotrebnog kočenja i ubrzavanja. To je još važnije u hibridnom modelu jer kočenje ne služi samo za usporavanje vozila, nego i za obnavljanje uzalud potrošene kinetičke energije. Ruta ili promet također utječu na najučinkovitije punjenje i pražnjenje visoko-naponske baterije. Zbog toga ovo inteligentno upravljanje pogonskim sustavom sa specifičnim strategijama vozaču pomaže u postizanju najučinkovitijeg stila vožnje.
Tehnološki napredni BlueDIRECT V6 i V8 benzinski motori
Moćni GLE 500 4MATIC s V8 twin-turbo motorom s direktnim ubrizgavanjem razvija snagu od 320 kW (435 KS) i maksimalni okretni moment od 700 Nm te kombinira privlačne vozne značajke s vrlo visokom razinom profinjenosti ovih motora. Model GLE 400 4MATIC pokretan je V6 twin-turbo motorom s direktnim ubrizgavanjem goriva i raspršenjem smjese s novim piezo ubrizgivačima i MSI višestrukim paljenjem svjećica. Ovaj motor razvija snagu od 245 kW (333 KS) i okretni moment od 480 Nm od 1400 okr/min te u prosjeku troši 8,8 l/100 km i emitira 209 g CO2/km (NEDC kombinirani ciklus vožnje).
Kratki pregled ponude benzinskih i plug-in hibridnih motora*:
GLE 400 4MATIC | GLE 500 4MATIC | GLE 500 e 4MATIC | |
---|---|---|---|
Motor | Twin-turbo V6, direktno ubrizgavanje | Twin-turbo V8, direktno ubrizgavanje | Twin-turbo V6, direktno ubrizgavanje, električki motor |
Zapremina cm3 | 2996 | 4663 | 2996 |
Snaga motora s unutrašnjim sagorijevanjem, kW/KS pri okr/min |
245/333 5250 – 6000 | 320/435 5250 | 245 kW/333 KS 5250 – 6000 |
Električki motor kW/KS | 85/116 | ||
Ukupna snaga sustava (kW/KS) | 325/442 | ||
Okretni moment motora s unutrašnjim sagorijevanjem, Nm pri okr/min | 4801600 – 4000 | 7001800 – 4000 | 4801600 – 4000 |
Električki motor, Nm | 340 | ||
Ukupni okretni moment sustava | 650 | ||
Potrošnja goriva (l/100 km)(NEDC kombinirani ciklus) | 8,8 | 11,0 | 3,3 |
CO2 emisija g/km | 209 | 258 | 78 |
Doseg s električkim pogonom, km | 30 | ||
Potrošnja energije kWh/100 km | 16,7 | ||
Standard emisije | EU 6 | ||
Mjenjač | Sedam – stupanjski automatski mjenjač 7G – TRONIC | Na osnovi 7G – TRONIC mjenjača | |
Pogonski sklop | 4MATIC stalni pogon na sve kotač | ||
Dužina/širina/visina mm | 4819 / 1935 / 1840 | ||
Međuosovinski razmak mm | 3075 | ||
KotačiGume | 8 J x 18 255 / 55 R 18 | 8.5 J x 19 255 / 50 R 19 |
* može se razlikovati od države do države
Popularni V6 dizelski motor, novi 9G-TRONIC mjenjač
Dodatno na jednako učinkovit i snažan četiri-cilindarski dizelski motor za modele GLE 250 d i GLE 250 d 4MATIC, koji razvija snagu od 150 kW (204 KS), za model GLE 350 d 4MATIC dostupan je dokazani V6 dizelski motor koji razvija snagu od 190 kW (258 KS) i visoki okretni moment od 620 Nm. Široki paket mjera omogućio je smanjenje potrošnje goriva u odnosu na prethodni model za približno devet posto, na 6,4 l/100 km (NEDC kombinirani ciklus vožnje). Ove mjere iznad svega uključuju promijenjenu kontrolnu jedinicu motora s upravljanjem izgaranja koja posebno tijekom zagrijavanja motora regulira ubrizgavanje dizelskog goriva za svaki cilindar ovisno o količini zraka za izgaranje. Nadalje, mjere za smanjenje emisija i potrošnje goriva uključuju optimizirani turbo punjač, revidirani EGR ventil i novu pumpu za ulje s rotacijskom lopaticom koja radi ovisno o opterećenju motora.
S predstavljanjem nove GLE generacije svi dizelski motori će se standardno opremati s devet-stupanjskim 9G-TRONIC automatskim mjenjačem te po prvi put s opcijski dostupnim terenskim redukcijskim stupnjem prijenosa i blokadom diferencijala između osovina. Ovaj mjenjač je opremljen s novom vrstom pretvarača momenta visoke učinkovitosti od 92 posto i velikim rasponom odnosa od 9,15, koji je raširen preko devet stupnjeva prijenosa. Oboje doprinose visokoj energetskoj učinkovitosti GLE modela. Dvostruki turbinski konverter sa centrifugalnim klatnom i blokirajuća spojka pretvarača momenta s povratnom oprugom osiguravaju ekstremno profinjeni rad mjenjača, po čemu je ova marka i poznata. Ovisno o odabranom programu vožnje DYNAMIC SELECT promjenjivog sustava kontrole dinamičkog upravljanja, ovaj 9G-TRONIC mjenjač impresionira visokom agilnošću i brzinom odziva ili, s druge strane, mirnoćom rada. U ovom procesu potencijal novog mjenjača je iskorišten do kraja. Mjenjač oduševljava brzim promjenama stupnjeva i savršenim prijelazima kod energičnog ubrzavanja, kao i blagim, jedva uočljivim promjenama stupnjeva kod umirujuće vožnje te strategijama promjene prijenosnih stupnjeva koje poboljšavaju prianjanje kotača na teškim terenima.
Kratki pregled ponude dizelskih motora*:
GLE 250 d | GLE 250 d 4MATIC | GLE 350 d 4MATIC | |
---|---|---|---|
Motor | Dizelski motor sa 4 – cilindra u nizu, direktno ubrizgavanje, turbo punjač | V6 dizelski motordirektno ubrizgavanje, turbo punjač | |
Zapremina, cm3 | 2143 | 2987 | |
Snaga, kW/KSpri okr/min | 150 / 204 3800 | 190 / 258 3400 | |
Maks. okretni moment (Nm)pri okr/min | 4801600-1800 | 5001600-1800 | 6201600 |
Potrošnja goriva (l/100 km)(NEDC kombinirani ciklus) |
5,4 | 5,7 | 6,4 |
CO2 emisije g/km | 140 | 149 | 169 |
Standard emisija | EU 6 | ||
Mjenjač | 9G – TRONIC devet – stupanjski automatski mjenjač | ||
Pogonski sklop | Pogon na stražnje kotače | 4MATIC stalni pogon na sve kotače | |
Dužina/širina/visina mm | 4819 / 1935 / 1840 | ||
Međuosovinski razmak mm | 3075 | ||
Kotači / gume | 7.5 J x 17 / 235 / 65 R17 |
*može se razlikovati od države do države
Vježba za bestseler: Mercedes-AMG GLE 63 i GLE 63 S
Novi Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC sada je uz proširenu ponudu modela i još više snage, snažniji i privlačniji nego ikada prije. Slijedeći uvođenje nove logike nazivanja modela, prethodni uspješni model Mercedes-Benz ML 63 AMG sada se naziva Mercedes-AMG GLE 63. AMG-ov 5,5-litreni twin-turbo V8 motor je još snažniji: dodatno na osnovnu izvedbu koja razvija snagu od 410 kW (557 KS) može se odabrati izrazito sportski S-model koji razvija snagu od 430 kW (585 KS). Podvozje je potpuno revidirano kako bi se osigurala još bolja dinamika i agilnost vožnje. Odziv motora na pritisak papučice gasa i vremena prebacivanja mjenjača su skraćeni na novu, još više sportsku razinu i time ističu poznate značajke koje stoje iza naziva AMG Driving Performance. Uz karakteristični prednji kraj AMG obitelji, koji uključuje ”A-krilo” i dvostruku prečku rešetke hladnjaka, ovaj moćni SUV ima dinamičniji izgled kao nikada do sada.
Kratki pregled modela:
Mercedes – AMG GLE 63 4MATIC |
Mercedes – AMG GLE 63 S 4MATIC |
|
---|---|---|
Zapremina cm3 | 5461 | 5461 |
Snaga, kW/KS Pri okr/min |
410 / 557 5750 |
430 / 585 5500 |
Maks. okretni moment (Nm) pri okr/min |
700 1750 – 5500 |
760 1750 – 5250 |
Potrošnja goriva (l/100 km) (NEDC kombinirani ciklus vožnje)NEDC combined |
11,8 | 11,8 |
CO2 emisije g/km | 278 | 278 |
Standard emisija | EU 6 | EU 6 |
Ubrzanje, 0-100 km/h (s)0-100 km/h | 4,3 | 4,2 |
Maks. brzina (km/h) | 250* | 250* |
* elektronski ograničena maksimalna brzina može se opcijski povećati na 280 km/h, samo u kombinaciji s AMG paketom za vozača.
DYNAMIC SELECT u kombinaciji s programom terenske vožnje
DYNAMIC SELECT sustav kontrole dinamičkog upravljanja novog modela GLE nudi do šest programa vožnje. Uz već standardne programe INDIVIDUAL, COMFORT, SLIPPERY i SPORT, kod 4MATIC modela vozač može uz pomoć DYNAMIC SELECT prekidača na središnjoj konzoli odabrati dodatnu OFFROAD postavku za blage terene. Ako je GLE model opremljen opcijskim Terenskim inženjerskim paketom, dostupna je postavka OFFROAD+. Kod ove postavke aktiviraju se terenski redukcijski stupanj prijenosa i 100% blokada diferencijala između osovina kako bi se osiguralo dobro prianjanje kotača na jako teškim terenima. To je dodatno potaknuto proširenim funkcijama AIRMATIC zračnog ovjesa koje uključuju visinu karoserije od tla od 285 milimetara, te dubinu prolaska kroz vodu od 600 milimetara. Zaštitne ploče podvozja kod ove izvedbe štite bitne komponente vozila od ne tako blagih kontakata s tlom.
Promjenjivi sustav kontrole dinamičkog upravljanja DYNAMIC SELECT aktivira potpuno drugačije značajke kod odabira pojedinačnih programa vožnje. Ovaj sustav umrežava sve kontrolne sustave, generirajući različite setove parametara za prepoznatljivo iskustvo vožnje. Nazivi govore sami za sebe: SPORT program pretvara GLE u sportsko i dinamičko vozilo sa snažnom linearnom i poprečnom dinamikom. Program COMFORT nalazi se na drugom kraju spektra. Ovdje je dan naglasak na udobnost, tako tipičnu za Mercedes-Benzove limuzine, za opuštenu vožnju bez napora uz najveću moguću učinkovitost. Program SLIPPERY optimizira upravljanje na površinama s niskim trenjem kao što su snijeg ili led. Specijalni terenski algoritmi za ABS, 4ETS ili ESP poboljšavaju prianjanje u programu OFFROAD. Nadalje, INDIVIDUAL način rada vozaču omogućuje programiranje i spremanje osobnih postavki i kontrolnih strategija, bez obzira na izvedbu motora.
Svi DYNAMIC SELECT programi prikazuju se na središnjem zaslonu. Posebno impresivne su terenske animacije: u stvarnom vremenu se prikazuju razni parametri kao što su nagib terena, kut naginjanja vozila, kut okretanja upravljača ili smjer.
Superiorno visoka svakodnevna praktičnost i savršeno prianjanje, agilnost sportskog automobila i spontani odziv na gas – novi Mercedes-AMG GLE 63 svom vozaču jamči ekskluzivno i neusporedivo iskustvo vožnje. Također u tome ima veliku ulogu i DYNAMIC SELECT sustav: programi vožnje pružaju još više raznovrsnosti u području dinamike vožnje. Dodatna SPORT+ postavka vozaču nudi posebno skrojene karakteristike za posebno sportski dinamičnu vožnju. Odziv na gas, strategija promjene prijenosnih stupnjeva, granične vrijednosti ESP® sustava, rad servo sustava upravljanja ili karakteristike kontinuiranog namještanja amortizera ekskluzivni su za AMG model: sustav umrežava sve kontrolne sustave, generirajući široki raspon prepoznatljivog iskustva vožnje.
4MATIC stalni pogon na sve kotače s uravnoteženom raspodjelom okretnog momenta između prednje i stražnje osovine u omjeru 50:50 potpomaže sigurno, ujednačeno i sportsko upravljanje. Novi diferencijal stražnje osovine s aluminijskim kućištem je značajno više učinkovit i još lakši. Mercedes-AMG koristi specijalni prijenosni sklop za AMG Performance 4MATIC stalni pogon na sve kotače u modelima GLE 63 i GLE 63 S. Ovo ekskluzivno rješenje raspodjeljuje okretnim moment u omjeru 40:60 između prednje i stražnje osovine, što rezultira većom agilnošću oko okomite osi vozila. Prednost za vozača: još bolje dinamičke značajke u zavojima.
“G” na početku: nove oznake SUV modela
Mercedes-Benz je obnovio ponudu svojih uspješnih SUV modela. Ovi multifunkcionalni i raznovrsni modeli sada će uvijek nositi u svom nazivu oznaku G, što je podsjećanje na legendarnu G-klasu. U svakom slučaju ime je akronim od tri slova. Iza G uvijek slijedi L, dok treće slovo olakšava orijentaciju u SUV ponudi na osnovi ponude osobnih automobila marke Mercedes-Benz. Konkretnije, nova shema dodjeljivanja naziva rezultira sljedećom nomenklaturom SUV i terenskih modela, u kojoj samo legendarna G-klasa na osnovi svoje nepromijenjene oznake signalizira svoj specijalni položaj prethodnika svih modernih SUV i terenskih modela:
GLA SUV u segmentu A-klase
GLC SUV u segmentu C-klase; prethodno GLK
GLE SUV u segmentu E-klase; prethodno M-klasa
GLE Coupé SUV u segmentu E-klase Coupé
GLS SUV u segmentu S-klase; prethodno GL
G nepromijenjeno
Sukladno tome su također prilagođeni nazivi AMG modela:
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC
Mercedes-AMG GLE 63 / GLE 63 S 4MATIC
Mercedes-AMG GLE 63 / GLE 63 S Coupé 4MATIC
Mercedes-AMG GLS 63 / GLS 63 S 4MATIC
Mercedes-AMG G 63 / G 65
Novi GLE na tržištu RH očekujemo početkom rujna 2015 godine.