Nema više struganja po šoferšajbi: Digitalne vinjete stigle i u Sloveniju
U Hrvatskoj već nekoliko godina mudre glave mudruju kakav bi trebao biti novi i “pošteni” sustav naplate cestarina; kao da ovaj sadašnji nije vrlo korektan, iako poprilično skup. Dok je mi smislimo, nakon Mađarske i Austrije, i Slovenija uvela elektronsku vinjetu za vozila do 3,5 tona ukupne mase.
S prijelazom iz 2021, u 2022. godinu Slovenija u potpunosti, kroz razdoblje od mjesec dana, prelazi na elektronske vinjete za naplatu cestarine na svojim autocestama. Digitalna vinjeta, koja zamjenjuje trenutačnu naljepnicu vinjete, bit će obavezna za vozila do i uključujući 3,5 tone težine koje koriste slovenske autoceste, kao i brze ceste.
To znači da će svima koji povremeno putuju kroz nama susjednu zemljicu, vjetrobranska stakla konačno moći biti čista, bez da se (uglavnom neuspješno) s nje redovito stružu stare vinjete i njihovi ulijepljeni ostaci. E-Vinjete se može kupiti putem weba, aplikacije ili na benzinskim postajama Crodux, te Petrol u Hrvatskoj i Sloveniji.
Godišnje e-vinjete je moguće je kupiti još od početka prosinca prošle godine, a tjedne i mjesečne vinjete i dalje se koriste u obliku naljepnice do 31. siječnja 2022., a od 1. veljače 2022. bit će dostupne samo u elektroničkoj verziji. Način kupnje je isti kao i do sada, uz tu razliku što se prilikom kupnje treba prijaviti registracijska oznaka vozila, koju tijekom putovanja skeniraju nadzorni sustava SkyToll.
Kao, recimo, u Austriji ili Mađarskoj. Uz registraciju vozila je kod kupnje potrebno upisati i državu registracije, te odabrati e-vinjetu za odgovarajuće razdoblje. Cijene ostaju iste kao i do sada, uz jednu važnu i dobru razliku.
Naime, kod godišnje vinjete promjena je ta da će ista vrijediti godinu dana od dana kupnje, a neće više biti vezana za kalendarsku godinu i vrijediti samo do konca prosinca. Također, pri kupnji e-vinjete možete odrediti prvi dan valjanosti do najviše 30 dana unaprijed (uključujući dan kupnje).
Prvi rezultati kažu kako je od 1. prosinca pa do kraja 2021., kada je postala dostupna samo u elektroničkoj verziji, a ne više u obliku naljepnice, prodano 73.819 godišnjih (i polugodišnjih za motocikle) vinjeta. Najveći broj čine, naravno, domaći kupci, dok je većina stranaca imala austrijske registarske oznake. Slijede kupci s hrvatskim, njemačkim i talijanskim tablicama.