Novo normalno kasko u Rusiji: Krpanje limarije umjesto zamjene
Kako doznaje Gazeta.Ru, po prvi put u okviru ugovora o kasku osiguravatelji uvode popravak dijelova oštećenih u nesreći, umjesto da ih zamjenjuju novim auto komponentama. Tko ne pristane, može mjesecima čekati dijelove ili uzeti odštetu u rubljama.
Ruska osiguravajuća tvrtka Ingosstrakh obavijestila je svoje klijente da će se sada dijelovi oštećeni u nesreći češće vraćati kupcima popravljeni, umjesto da se zamjenjuju novima. “U vezi s trenutnom situacijom, postigli smo dogovor s većinom dilerskih centara o povlaštenom popravku oštećenih dijelova umjesto njihove zamjene, uz zadržavanje jamstva trgovca za sve radove”, stoji u dopisu koji su dobili klijenti osiguravajućeg društva. Ovakav pristup naglo smanjuje važnost kasko osiguranja kao sredstva zaštite automobila od posljedica nesreće, uvjereni su stručnjaci.
“Popravak oštećenih elemenata karoserije s odgovarajućim jamstvom bio je dostupan zastupnicima i prije, ali u nekim slučajevima nije bilo ekonomske isplativosti takvih popravaka”, rekao je Vitalij Knjaginičev, voditelj maloprodajne uprave Ingosstrakha. Trenutačno je cijena rezervnih dijelova kod tamošnjih distributera automobila porasla za 30-50%, a mnogi dijelovi su postali nedostupni zbog embarga ili logističkih poremećaja.
“Razgovarat ćemo s klijentima što im je sada važnije – popraviti vozilo i što prije ga vratiti na cestu ili čekati nabavu originalnih rezervnih dijelova”, rekao je Igor Ivanov, zamjenik generalnog direktora tvrtke RESO-Garantia. Dodao je i da ako su trgovci voljni popraviti dio umjesto da ga zamjene, a što će u ovoj situaciji značajno ubrzati popravak automobila, ponudit će ovu opciju svojim osiguranicima. Prema Vitaliju Knjaginičevu iz Ingosstrakha, ako se vlasnik automobila ne slaže s popravkom dijela, ima pravo ili potpisati sporazum o produženju popravka za vrijeme isporuke dijela, ili uzeti naknadu u gotovini.
U novim okolnostima isporuka rezervnih dijelova kasni: ako je prije 2-3 mjeseca narudžba iz EU stigla u skladište ruskih distributera u roku od 10-15 dana, danas rok isporuke može biti 50 ili 60 dana, dok ujedno nema jamstva same isporuke. Samo u ožujku cijena rezervnih dijelova za popularne brendove porasla je za više od 20%. Za takve automobile rezervnih dijelova još uvijek ima u skladištima uvoznika, dok su za ekskluzivnije, rokovi isporuke iz očitih razloga povećani,
No, s druge strane, zastupnik vozača ne prihvaća argumente osiguravatelja, jer ovakvim pristupom dodatno i skupo osiguranje nema smisla – osigurati vlasniku krpanje automobila ujesto kvalitetnog popravka u slučaju nesreće, uvjeren je potpredsjednik Nacionalne automobilske unije Anton Shaparin. “Kasko apsolutno gubi na važnosti, jer je potpuno neshvatljivo zašto bi netko trebao dobiti nekoliko kilograma kita na automobilu prilikom popravka karoserije”.
Osim toga, dodaje, kasko osiguranje pokriva uglavnom nove automobile, među kojima ih je dosta s aluminijskim dijelovima koji se ne mogu tek tako pokrpati. Takvi će automobili biti bez odštete, a njihovi će vlasnici biti primorani pravnim putem tražiti svoja prava od osiguravajućih društava, dodaje. Da bi se ublažila situacija s popravcima automobila oštećenih u nesreći, može pomoći paralelni uvoz dijelova. Tako je za očekivati kako će ipak dosta slučajeva ovakvih “popravaka” svoj epilog imati na sudu.