Renault 12 za djedov osmijeh: Car SOS na argentinski način
U dalekoj Argentini 76-godišnji Alberto oduvijek je sanjao o tome da ima Renault 12, prvi automobil koji je vozio. Bio je fasciniran ovim modelom, koji je definirao kao “robusan” i “neuništiv”, ali si ga nikada nije mogao priuštiti.
Nikad nije kasno da ostvarite svoje životne snove! Ili, da imate člana obitelji koji će vam pomoći u tome, ako već ne možete sami. To se upravo dogodilo Albertu, umirovljenom 76-godišnjaku iz General Pica, grada u argentinskoj pokrajini La Pampa. Oduvijek je sanjao o posjedovanju Renaulta 12, prvog automobila kojeg je vozio. Bio je fasciniran tim modelom, koji je definirao kao “robusan” i “neuništiv”, ali i koji nažalost nikada nije mogao priuštiti.
Ali, netko drugi je to uspio! Gonzalo, jedan od njegovih unuka, odlučio je oduševiti svog djeda. S novcem koji je uštedio radeći kao DJ, i prihodima od prodaje vlastitog motocikla, uspio je kupiti dar iz snova: Renault 12 iz 1993. Trebao je dosta popravki, ali Alberto je svejedno bio oduševljen.
Gonzalo (unuk) također nije krio zadovoljstvo. “Bio je to poseban trenutak jer je lijepo vidjeti osmijeh mog djeda. Uvijek je pomagao svojim unucima i zaslužio je da mu se zauzvrat ispuni želja. Zaista sam sretan što sam mu dao ovaj dar!”, rekao je. Tu je sve moglo stati. Ali onda je argentinski tisak objavio ovu dirljivu priču koja se brzo proširila čitavom zemljom.
Alberto i Gonzalo su zamoljeni da ispričaju svoju priču na nacionalnoj televiziji. Tako su i u Renaultu čuli za nju i odlučili im pomoći u obnovi automobila. Bila je to zlatna prilika da se razlog postojanja službe Renault Care Service – da se svi automobili njihovih kupaca što dulje održe na cesti – provede u djelo.
Argentinski odjel za postprodaju kontaktirao je Gonzala i Manera Péreza, zastupnika Renaulta u General Picu. Imali su sve dijelove koji su im trebali za renoviranje Albertovog Renaulta 12 i odmah su krenuli na posao. Onda su otišli još i dalje: Renault Argentina je također odlučio doživotno besplatno servisirati obnovljeni automobil.
Pablo Sibilla, predsjednik i izvršni direktor Renault Argentina rekao je da je R12 jedan od njihovih povijesnih modela i kako je sada siguran da će postati i dio priče ovog djeda i njegovog unuka. Avantura se nastavila za Alberta i Gonzala: Renault ih je poveo u obilazak tvornice Santa Isabel u Cordobi, koja je proizvodila Renault 12 do 1995., kako bi im pokazao kako je njihov napravljen 1993. godine.
Bio je to dirljiv posjet prošaran nostalgijom – dva osjećaja koja neizbježno obuzimaju Alberta svaki put kad sjedne za volan svog Renaulta 12. Predstavljen je na sajmu automobila u Parizu 1969. godine, R12 postao je ikona sedamdesetih u Francuskoj i diljem Europe. Njegova je karijera, sve do 1980., bila prilično konvencionalna: asortiman se postupno širio, sredinom desetljeća je restiliziran, a proizvodnja je postupno ugašena nakon što je 1978. stigla zamjena, Renault 18.
No, Renault 12 je također imao nevjerojatnu karijeru u inozemstvu, koja je trajala do novog milenija! Prodavao se na gotovo svim kontinentima, a najduže je izdržao u Turskoj – gdje je nazvan Renault 12, a zatim Renault Toros – i u Rumunjskoj – gdje se proizvodio pod licencom Dacie i plasirao na tržište kao Dacia 1300, sve do umirovljenja 2006. godine. Bio je veliki hit i u Argentini gdje ih je od 1970. do 1994. proizvedeno 440.000.