Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 21.09.2022

Vozili smo redizajnirani Opel Grandland

Izmjene na temeljito dotjeranom i sada znatno atraktivnijem Opelovom kompaktnom SUV-u najviše se tiču vanjskog izgleda i interijera koji su sada dobili „obiteljski look“, sukladno novom smjeru zacrtanom s njihovim hit crossoverom Mokka.

Njemački je proizvođač među posljednjima ozbiljno ušao u lukrativni SUV segment, tek nakon što su se iščupali iz maćehinskog zagrljaja GM-a. Istina, nekad je postojala Frontera, no to je bio čistokrvni 4X4, dok je Mokka prve generacije bila negdje između B i C SUV segmenta, no i odličan kompaktni automobil. Stvari su se zahuktale prelaskom pod skute grupe PSA, a sad su dio snažnog novog koncerna Stellantis. Ljudi kažu, u krdu je toplije. Tako Opel može spretno razvijati svoja nova vozila na platformama majčinske tvrtke, čije (uglavnom) koriste i motore. Jednostavno.

Grandlandom su odmah uboli upravo bazu kupaca koji traže gotovo pa tradicionalan dizajn, smirene linije i praktičan interijer. Do danas ih je prodano više od 300.000, a Grandland je bio i prvi njemački hibridni C-SUV. Ta vozila su sve traženija, dok je segment i dalje brzo rastući. Očekuje se da će SUV-ovi i crossoveri C segmenta u skoroj budućnosti dostići 20 posto od ukupne prodaje automobila. Opel je, imajući to u vidu, u svega nekoliko mjeseci potpuno obnovio svoju paletu SUV vozila, koja je sada najmlađa na tržištu. Prvo je prošle godine stigao novi Crossland, zatim na proljeće Mokka, a kraj ljeta pripao je najvećem iz ponude. Šlag za kraj, kažu.

Grandland je dizajniran, razvijen i proizveden u Njemačkoj, a izgrađen je na multienergetskoj platformi EMP2 što je omogućilo fleksibilnu ponudu motora (benzin, dizel, plug-in hibrid), te raznolikost modela uz izvanrednu učinkovitost. Silazi s proizvodne linije tvornice u Eisenachu, gdje se na istoj traci sklapaju klasične, termalne verzije, i PHEV. Izvana se odmah vidi potpuno novi prednji dio, novo Opelovo lice, takozvani Vizor koji integrira u jedan element masku vozila, LED farove i novo dizajnirani amblem munje Opel Blitz.

Preoblikovani su odbojnici, dok se straga naziv modela ovdje po prvi put pojavljuje u reljefnom obliku, a iz imena je ispao nastavak X. Prednja svjetla su potpuno LED čak i na ulaznim modelima, dok su svjetla Intellilux Led Pixell najnoviji uradak za pretvaranje noći u dan, čiji samo LED Pixell modul za kratka i duga svjetla ima 84 segmenta po svakom svjetlu. Preciznija su u odnosu na klasični LED Matrix, imaju bolju dinamiku osvjetljavanja i daju optimalnu vidljivost u svim uvjetima, bez zasljepljivanja vozača koji voze u susret. Ujedno je LED i ekološko svjetlo, ovdje smanjuju emisiju CO2 za 0,94 g/km.

Zaslon ispred vozača je veličine do 12 inča, dok središnji dodirni može biti, ovisno o verziji, do 10 inča. Za razliku od nekih konkurenata, Grandland ima spretan omjer klasičnih prekidača i funkcija kojima se upravlja preko dodirnog ekrana. Kupci Opela to vole i cijene, kao i kožni volan u svim razinama opreme. Za ugodnu vožnju brinu se opcijska prednja sjedala s AGR certifikatom. Prednja sjedala mogu biti još i grijana i ventilirana, a stražnja također grijana. Svestranosti doprinose dodatni pretinci i odlagališta, vreća za skije u stražnjem naslonu, te djeljivi naslon u omjeru 40:60. Kad se potpuno preklopi, stvori se prostor za teret od 1652 litre.

Tu je i popriličan popis opreme za asistenciju, što serijske a što doplatne. Svi imaju tempomat s limitatorom i NCAP sigurnosni paket kojeg čine napredno prepoznavanje prometnih znakova, automatsko kočenje u opasnosti, aktivna pomoć za držanje vozne trake i upozorenje na umor. Na popis visokotehnoloških sustava dodat ćemo još prednju i stražnju kameru, automatsku pomoć pri parkiranju, upozorenje na frontalni sudar s automatskim kočenjem u slučaju opasnosti i detekcijom pješaka i još ponešto.

Na vrhu je pomoć za vožnju autocestom, sustav koji u sebi kombinira više njih. Tako prilagodljivi tempomat održava udaljenost od vozila ispred, dok Aktivni sustav pomoći za zadržavanje u voznom traku drži vozilo u njegovoj sredini. A u noćnoj vožnji će osim LED svjetala dobro doći novi sustav Night Vision. Infracrvena kamera je ugrađeni u prednji „vizir“, a raspon je do 100 metara uz vrijeme reakcije manje od 150 ms. Osim što poboljšava vidljivost tijekom noćne vožnje, sustav će upozoriti vozača u slučaju nadolazeće opasne situacije, čime se unaprjeđuje sigurnost pješaka i životinja. Nudi se pet razina opreme; bazni je Grandland Ice, dok su raskošniji Business Edition, GS Line, Business Elegance i Ultimate.

Ponudu motora zapravo čine dva agregata, po jedan benzinski i jedan dizelski. Benzin predstavlja 1,2 litreni trocilindraš s turbopunjačem, koji razvija 130 KS i 230 Nm. Dostupan je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili 8-stupanjskim automatikom. Turbodizel je 1,5 litreni, također sa 130 KS, ali 300 Nm i dolazi isključivo s automatikom. No, prava poslastica je Grandland Hybrid koji u jednom vozilu ujedinjuje najbolje od dva svijeta, toplinskih i električnih automobila. Osnova sustava je 1.6 litreni turbobenzinski motor uparen s 8-stupanjskom automatikom. Sprijeda je pojačan elektromotorom od 110 KS, pa je sistemska snaga 224 KS i 360 Nm, s kojima pojuri do brzine od 225 km/h.

Za napajanje strujom zadužena je vodom hlađena litij-ionska baterija od 13,2 kWh, postavljena ispod stražnjih sjedala. Top model Hybrid4 ima elektrificiranu stražnju osovinu s elektromotorom od 113 KS. Tako konfigurirani pogon razvija ravno 300 KS i čak 520 Nm, te dojuri do 235 km/h. Autonomija koju dvije hibridne verzije imaju samo na električni pogon je prema WLTP-u 53-65 kilometara, a srednja potrošnja goriva 1,3-1,8 l/100 km. Hibrid ima i mogućnost odabira jednog od četiri pretprogramirana načina vožnje; Electric, Hybrid, Sport i eAWD, odnosno pogon na sve kotače koji osigurava maksimalnu trakciju u svim uvjetima vožnje, pogotovo na zasniježenim i jako skliskim podlogama. Na podvozju su napravljena brojna poboljšanja za preciznije upravljanje i optimalnu ravnotežu između udobnosti i agilnosti.

Možemo reći da je sad njemački tvrd, ali ne i neudoban. Tko traži sportski imidž, novost u ponudi je verzija GS Line, s izraženim sportskim karakterom izvana i unutar kabine. Za 174.800 kuna koliko stoji početni Grandland ICE 1.2  s ručnim mjenjačem dobije se, osim maloprije spomenute sigurnosne opreme i električni paket, dvozonska automatska klima, 17“ alu naplaci, električna ručna kočnica, kožni upravljač s komandama radija, 7“ digitalna instrumentna ploča te 7“ dodirni ekran infotainmenta koji podržava i Android Auto i Apple CarPlay. Jednako opremljeni dizel starta na 208.420 kuna, dok za početni hibrid Business Edition 4×2 treba istresti 305.333 kune.

 

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Europsko rally prvenstvo stiže u Hrvatsku – veliko finale u Kumrovcu i Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Ferrari 849 Testarossa – Miami Vice nostalgija na steroidima


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana