BMW 507 – jedna kraljevska restauracija
Ne, nije riječ o nekom kralju neke omanje državne tvorevine, već je u ovom slučaju riječ o vječnom kralju Rock´N´Rolla koji je vozio ovaj BMW.
Elvis Presley – za mnoge još uvijek živ, za neke otet od strane vanzemaljaca, no od većine čovjek koji je redefinirao popularnu glazbu dvadesetog stoljeća.
Iako nisam dovoljno star da pamtim lik i djelo ovog slavnog glazbenika, ne mogu reći da sam tijekom svog života ostao pošteđen određenih dijelova glazbenog i filmskog opusa koji je Elvis Presley ostavio iza sebe.
Dapače, sjećam se da sam kao slinavi i čokoladom oko usta zamazani klinac s guštom gledao film „Viva Las Vegas“ u kojem je Elvis pokušavao odglumiti trkača, a isto tako mi samim spomenom na tu glazbenu legendu itekako napamet padaju pjesme „Love Me Tender“ i „Always on My Mind“ kao itekako posebne i vrijedne hvale.
No ono po čemu je Elvis bio veći od života bila je njegova pojava, za kojom su u usporedbi sa mnom pripadnice ljepšeg spola tijekom pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća ispadale kao puno slinavije i prljavije.
Da, Elvis Presley je tijekom svog života bio jako puno toga, no usprkos transformaciji u svijetlećeg debeljka s velikim „zulufima“ i izraženom problematikom koja je pod kraj njegova života podrazumijevala ogromne količine alkohola i droge, vjerujem da većina nas na sam spomen njegova imena pamti one najbolje dane u sklopu kojih je Elvis zauvijek promijenio svijet glazbe.
Samim time je status legende i kralja Rock´N´Rolla apsolutno opravdan, te vjerujem da će se većina s takvim postavljanjem stvari zapravo i složiti.
No ovdje nije riječ o Elvisu, njegovoj glazbi i pokušajima glume, već o jednom posebnom automobilu koji je Rock´N´Rolla imao u svom posjedu.
Dotični automobil je uobličen u BMW 507 Roadster – automobil koji je tijekom svog kratkog života na tržištu doživio tek nešto više od 250 primjeraka, od kojih su manje-više svi primjerci prodani pripadnicima tadašnjeg Jet-seta.
Među ogromnim brojem slavnih i poznatih kupaca ovog modela bilježe se imena poput prelijepe glumice Ursule Andress, grofa Auguste, slavnog vozača Johna Surteesa, jednog od najpopularnijih DJ-a svih vremena pod imenom Tommy Charles, te princeze od Monaka, no ti nas primjerci u ovom času ne zanimaju toliko koliko onaj pod brojem 70079 koji je bio u vlasništvu Elvisa Presleya.
Razlozi posebnosti ovog primjerka legendarne 507-ice izuzev ultra-slavnog i nikad prežaljenog vlasnika svode se i na jednu kratku priču, pa samim time nimalo ne čudi da se BMW itekako potrudio ovaj primjerak jednog od svojih najpoznatijih modela vratiti u svoj vlastiti muzej pod nazivom BMW Welt.
Priča je krenula 1957. godine, kada je Elvis Presley služio vojni rok u Njemačkoj, gdje je kralj Rock´N´Rolla imao prilike vidjeti ovaj prelijepi Roadster na stazi u rukama Hans Joachim Stücka.
Naravno da Elvis automobilu ni pod razno nije odolio, te se potrudio kupiti upravo taj primjerak, nakon što je dotični bijeli BMW 507 već prošao mini-karijeru trkaćeg automobila, te je bio novinarski (tj. prezentacijski) automobil. Dakle, Elvis je za 3,750 dolara 1958. godine zapravo kupio polovan auto.
BMW se potrudio pod „haubu“ ugraditi novi motor, te presložiti one malo istrošenije komponente, no to je manje-više bilo to i uskoro se dotični BMW 507 našao u Gracelandu.
Iako je ovaj primjerak 507-ice bio bijele boje, Elvis je u jednom času odlučio polakirati ga ispočetka u Porscheovu crvenu boju. To zapravo i nije nešto posebno, no kontekst priče oko lakiranja ovog automobila jedan je od najboljih koje sam ikad imao prilike pročitati.
Naime, s obzirom na iznimnu popularnost gospodina Presleya među pripadnicama ljepšeg spola, te konstantno ispisivanje telefonskih brojeva crvenim ružem po karoseriji BMW-a od strane pojedinih zaljubljenica u njegov lik i djelo, crvena je ispala kao najbolja moguća boja, jer se na njoj dotični brojevi praktički nisu ni vidjeli. Dakle u prijevodu, biti Elvis Presley i imati bijeli auto zapravo se može protumačiti poput sna svakog muškarca, što ovaj dio priče o ovom automobilu čini itekako cool i posebnim.
Tijekom šezdesetih godina se ovom primjerku BMW-a 507 gubi trag i postaje pomalo nejasno zašto je dotični primjerak otišao u druge ruke, no taj dio priče i nije toliko bitan, jer je prije nekoliko mjeseci upravo ovaj Elvisom BMW pronađen u jednom skladištu u Kaliforniji, te je otkupljen od strane Group Classic odjela u BMW-u, te dotičnom uskoro slijedi restauracija.
Prema fotografijama je lako vidljivo koliko će tu biti posla, jer preko polovice vitalnih komponenata samog automobila jednostavno ne postoji, pa će se dečki u restauratorskom odjelu BMW-a itekako pomučiti tijekom sljedeće dvije godine, koliko bi prema projekcijama čitav proces trebao potrajati.
No sudeći po onome što je BMW 507 značio za smjer i razvoj ove slavne bavarske marke, vjerujem da se svako ulaganje u ovakav automobil itekako isplati – pogotovo u slučaju jednog ovoliko slavnog bivšeg (i nažalost pokojnog) vlasnika.