Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Volkswagen slavi jednu veliku brojku

Eto kako spojiti Njemačku, Brazil i Meksiko u istu rečenicu.

Eto ga...150 miljunti automobil i vesela ekipa koja ga je proizvela.
Eto ga…150 miljunti automobil i vesela ekipa koja ga je proizvela.

Volkswagen – gigant koji u domeni auto-industrije već mali milijun godina kroji pravdu unutar pojedinih segmenata iste. Proizvođač čija je klijentela sezala od običnog puka, preko hipija, taksista, trkača, nogometaša i gastarbajtera, pa sve do nacističkih vojnika. Zbog svega toga je upravo Volkswagen jedna od najprepoznatljivijih marki automobila na svijetu.

Volkswagen je kao grupacija jedan od sinonima za zaradu.
Volkswagen je kao grupacija jedan od sinonima za zaradu.

Tijekom godina i godina postojanja, ova je njemačka industrijska velesila na tržište plasirala ogroman broj modela i varijacija na temu istih. No neki od njih ispali su rekorderima u smislu dugovječnosti i prodajnih rezultata, pa stoga nimalo ne čudi da upravo VW oko sebe ima jednu od najvećih hordi entuzijasta u svijetu automobila.
Generacije radnika i ostale ekipe iz Wolfsburga na tržište su tijekom svih tih godina proizvele ukupno 150,000,000 automobila, što je prije nekoliko dana i službeno obilježeno kada je jedan sasvim običan Golf GTE izašao s proizvodne trake i obilježio tu ogromnu brojku, te time postao poseban.

Reklama koja govori sve.
Reklama koja govori sve.
foto: Volkswagen

Ako ćemo ići u detalje oko brojki, onda za početak vrijedi spomenuti legendarnu Bubu, koja se unutar svog ogromnog životnog vijeka na tržištu pojavila u 21,5 milijuna primjeraka. Zatim je tu automobil prema kojima mnogi i dan-danas nazivaju klasu kompaktnih automobila, odnosno Golf, koji je tijekom svog životnog vijeka na tržištu doživio čak 34 milijuna primjeraka.
Uz te dvije apsolutne uspješnice vrijedi spomenuti i Passat, koji se na tržištu od početka proizvodnje do danas pojavio nekih 20 milijuna puta, a tu brojku dijeli i Volkswagen Jetta (zajedno s Ventom).
Dakle, prema nekoj odokativnoj računici, Volkswagen samo s tih nekoliko modela bilježi više od polovice proizvedenih i prodanih automobila, od kojih su mnogi itekako starijeg datuma proizvodnje i dalje u upotrebi i služe kao predmet obožavanja mnogih.

Električni Golf označio je veliki jubilej.
Električni Golf označio je veliki jubilej.
foto: Volkswagen

Spomenuti Golf GTE kao 150 milijunti automobil proizveden je u matičnoj tvornici u Wolfsburgu, a kad je svom kompletiranom stanju sišao s trake, postalo je jasno da iz tvornice nikako neće izaći bez barem neke sitne ceremonije. Stoga se uz njega u ulozi jednog od glavnih Volkswagenovih ljudi naslikao Dr. Herbert Diess i cijelu je priču oko ovog itekako velikog jubileja popratio tekstom „150 milijuna automobila.To u prijevodu znači da smo kao marka san o posjedovanju vlastitog automobila ispunili 150 milijuna puta i svojim kupcima diljem svijeta pružili slobodu kakvu je samo vlastiti automobil u stanju pružiti“.
Kratak, precizan i simpatičan govor, reklo bi se, te jedan od onih koje usprkos svim problemima, povijesnim činjenicama i aktualnim aferama ne treba kvariti.

Budućnost nakon Dieselgatea?
Budućnost nakon Dieselgatea?
foto: Volkswagen

Volkswagen ili volite ili mrzite. Razlozi su irelevantni i često nemaju nekih čvrstih uporišta, bilo da se radi o „za“ ili „protiv“ ekipi. Nekima su VW-ovi modeli dosadni, nekima bezlični, a nekima jednostavno precijenjeni.
Neki će nam pak pristrani pripadnici svijeta koji naseljavaju auto-entuzijasti često sa svojim „sektaškim“ ispadima ići na jetra i ispadat će smiješnima, no nevezano uz sve to ovakav jedan jubilej jednostavno je nemoguće obezvrijediti.
Stoga je najbolje ni ne pokušavati, već jednostavno reći „bravo VW“. Uostalom, kako je to slučaj kod mnogih drugih proizvođača automobila, i Volkswagen je svojim postojanjem itekako obogatio taj svijet na četiri kotača, te usprkos afinitetima i animozitetima vrijedi reći da bez VW-a taj svijet ne bi bio fascinantan koliko jest.
Sve ostalo u ovom momentu nije bitno.