Volkswagen se rješava i do 40 svojih modela?
Dok mi nastavljamo sa svojim životima, Volkswagen i dalje mirno ne spava, jer Dieselgate afera još uvijek potresa VW univerzum. Ne kaže bez veze stara narodna: poslije varanja s ispušnim plinovima nema kajanja.
Iako su V i W dva vrlo omiljena njemačka slova u Hrvatskoj, svejedno, za sve one koji su spavali zimski san ne bi bilo loše ponoviti sažetak Dieselgate afere. Najveći automobilski skandal, svakako dostojnog najvećeg automobilskog diva svijeta. Ipak, u nekim stvarima ne treba biti prvi, pitajte VW ako ne vjerujete. Nakon višegodišnjih špekulacija po novinama kad je stvar konačno istjerana na čistac, Volkswagen grupa se konačno posula pepelom i priznala da su „zeznuli“. Amerikanci su obavijestili javnost o VW varanju na eko testu, a prozvani div je priznao da je u 11 milijuna njegovih dizelaša bio ugrađen softver za varanje koji bi u isključenom stanju uzrokovao izbacivanje štetnih plinova i do 40 puta više nego što je dopušteno. Zapazimo slučajnost ove brojke i one iz naslova.
Lijepo je bar to što je priča potencirana iz zemlje koja je iskreni ljubitelj čistog atmosferskog zraka, a mrzitelj CO2 i ostalih zlih stakleničkih plinova te koja je odmah potrčala ratificirati sporazum iz Kyota. Oh, čekaj, nije. Niti planira. Kako god, to nije nikakav izgovor za automobilske varalice, a po aktivističkim udrugama za zaštitu okoliša se trača da ih ima puno. To, naravno, ne pomaže VW grupi koja se sprema na primanje najvećeg financijskog udarca u karijeri. Čak i ako završe samo s nagodbama. Dok se bivši CEO, Martin Winterkorn, povlači po istragama, ni sadašnji, Matthias Mueller, ne proživljava baš najblistavije vrijeme svog života. Razmatra mjere štednje sa svih strana zbog najavljenih i već poduzetih tužbi megalomanskih razmjera.
A sporovi su teški mnogo milijardi dolara. Kada je nekome (opravdano) teško, nekome padne sjekira u med, jer može tužiti pa tužitelja s vremenom ima kao gljiva poslije kiše. Najavljene mjere obuhvaćaju smanjenje investicija, zamrzavanje napredovanja menadžera te ostale metode rezanja troškova, ali ona, za promatrače bar, najbolnija je prekid proizvodnje nekih modela. Kad se kaže “nekih” misli se na visok dvoznamenkasti broj, a špekulira se da će doseći i do 40 VW modela. Ovo je onaj trenutak kad svi pokušaju u glavi preletjeti koje ono sve brandove VW grupa ima pod sobom pa zadrhte na pomisao smrti Bugatti Chirona ili Porsche 918 Spydera. Ideja je, iako ih ne vozite, bar neka postoje tako krasni.
Kada „fau ve“ ljudi budu listali bogat portfolio svojih modela odlučujući o umirovljenju svakako će se odlučiti na razborit potez – onu najneprodavaniju od sve svoje djece. „Buba“ bi, kažu, tu mogla biti među njima, ali dobra vijest je da je to jedino ime koje na koje se ugrubo sumnja. Nijedan model na listi za odstrel nije potvrđen, čak ni implicitno. Ono na što će se VW ubuduće usmjeriti, osim na čupanje kose zbog povećanja troškova i pada ugleda, jest usmjeravanje na električne modele s kojima imaju ambiciozne planove. Očekuje se da će na jesen biti službeno rečeno koji modeli odlaze u mirovinu.