Volkswagen i Coupé koji to i nije
Mercedes-Benz, BMW, Audi…sve su to proizvođači automobila kojima je rječnik očito nedostupna knjiga, a Volkswagen svojim primjerom dotičnu knjigu ignorira već godinama i kao rezultatno stanje tom upornom ignoriranju predstavlja još jedan Coupé koji to i nije.
Modularna MQB platforma, hrpetina najmodernije tehnologije, dizajn koji plijeni pozornost, oveća količina “R” logotipa razbacanih uzduž i poprijeko interijera i eksterijera… Sve je to Volkswagen upakirao u svoj najnoviji model pod nazivom Arteon koji samo što se nije našao na tržištu.
„Atletske linije Arteona utjelovljenje su visokog stupnja funkcionalnosti. Forma i funkcija nalaze zajedničko tlo na najprogresivniji mogući način“. Riječi su to s kojima je g. Tobias Sühlmann opisao svoj najnoviji dizajnerski uradak, te dodao kako „u obliku kontrasta današnjim klasičnim limuzinama, GT-pristup otvara nove mogućnosti na poljima fleksibilnosti zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku i fluidnim linijama Coupé-automobila“. No ono što je g. Sühlmann očito zaboravio svodi se na definiciju Coupé automobila – baš kako su prije njega na istu zaboravili tvorci modela CC, čija je Arteon zapravo zamjena.
Eto…sad kad je vrijeme za reklamiranje i lijepo upakirane službene tekstove gotovo, ajmo nazad u realnost, tj. mjesto u sklopu kojeg je Volkswagen Arteon isto toliko lijep i bezličan automobil. Iako je ljepota svakako u očima promatrača i samim time sam siguran kako će mnogi današnji samozvani manageri i voditelji pojedinih sektora unutar pojedinih tvrtki na sam pogled usmjeren prema ovom automobilu doživljavati orgazme, moram reći da s one osobne strane i nisam baš pretjerano fasciniran.
Iako će mnogi taj manjak fascinacije komentirati drugačije, vrijedi odmah reći kako takav stav nema veze s mržnjom prema Volkswagenu. Dapače, baš suprotno – Volkswagen je usprkos svemu u današnje vrijeme jedan od najvažnijih proizvođača automobila na svijetu i upravo neki od VW-ovih modela imaju posebnu vrijednost unutar konkurencije. No kako je to slučaj s Passatom i CC-om nakon njega, i Arteon slijedi onu istu i uvelike poznatu Volkswagenovu filozofiju bezličnosti.
Možda se ona ne vidi toliko kroz dizajn, jer naposljetku, Arteon doista jest lijep automobil, ali kada se s dizajna malo skrene pogled prema nekim drugim detaljima, ubrzo postaje jasno zašto tako mislim(o).
Naime, ako ste u svijetu automobila novi, vjerojatno vam neće istog momenta biti jasno o čemu se radi. No ako kojim slučajem svijet automobila pratite neko duže vrijeme, eto vam nekoliko navoda vezanih uz motore koji će svoje mjesto naći pod haubom ovog najnovijeg Volkswagena:
1.5 TSI sa 150 konja
2.0 TSI sa 190 i 280 konja
2.0 TDI sa 150, 190 i 240 konja
Vidite li na ovom popisu nešto novo?
Naravno da ne.
Navedeni motori za Arteon identični su onima kakve već i Marsovci poznaju. To je naravno sasvim u redu kada se uz Arteon ne bi vezala još jedna činjenica, a ta se pak svodi na to da je Arteon sasvim novi model u ponudi, te ni s čime od prije nema baš pretjerano puno veze.
Oblik karoserije je drugačiji, popis opreme također, a o gabaritima samog automobila da i ne govorim. Dakle uz sve te novotarije i novopečene izmišljotine, u Volkswagenu ama baš nikome nije palo napamet da barem malčice varira s motorima, već je odabran put „već poznatog“.
Neki će reći kako je to „tradicija“, a neki pak „ako nije pokvareno, čemu popravljati“, ali činjenica je da ovo nije prvi Volkswagen koji se dijelom naslanja na već poznato i postojeće u smislu motorizacije. Samim time nije riječ o nikakvoj tradiciji, već o ziheraškom pristupu s kojim ova slavna marka već desetljećima nastupa na tržište i proizvodi automobile oko kojih nitko nema pretjerano izraženo mišljenje – niti u pozitivnom, niti u negativnom smislu.
Volkswagen Arteon je dakle jedan sasvim novi model, ali je već u bazi star, istrošen i već milijun puta prožvakan – baš kao i Passat iznad kojeg je ovaj model smješten u VW-ovoj ponudi.
Stoga za volanom ovog automobila jednostavno ne mogu zamisliti veselog i nasmijanog auto-entuzijasta, već eventualno nekog stranačkog kolegu, voditelja smjene ili odjela neke tvrtke ili pak samozvanog managera koji izuzev skupog odijela, teoretskog znanja i (pre)visokog stupnja samopouzdanja baš i nema što ponuditi svijetu oko sebe.
Priznali mi to sebi ili ne, Volkswagen unutar „viših klasa“ oduvijek ima takav ziheraški pristup – baš kao i oni koji takav pristup iz godine u godinu, te iz modela u model prihvaćaju kao „logičan“ i „ispravan“. Stoga na Arteon usprkos lijepom eksterijeru ne treba gledati drugačije, nego kao na glorificirani Passat.
Naravno da se uz ovaj automobil veže sve i svašta – od tehnologije, preko pouzdanosti i trajnosti, pa sve do opremljenosti s kakvom se mogu pohvaliti tek puno skuplji konkurenti. No još nitko nikada uz Passat nije vezao pojam „karaktera“, pa to i ovom automobilu jednostavno nedostaje.
Nekima će taj karakter (odnosno nedostatak istog) biti zamijenjen komadićima opreme poput ambijentalnog osvjetljenja, velikog zaslona infotainment-sustava i svom silom senzora i pomagala. Ali Arteon neće nikada izazvati emociju i oko njega nikada niti jedan klinac neće sliniti i pokušavati pogledati unutra, kako bi vidio „koliko je brz“. Naravno da to nije ni ideja, jer ipak je riječ o automobilu s četvrtim vratima, čije će preferabilne nijanse obojenja eksterijera biti pedeset nijansi sive.
No ne bi li bilo lijepo na četiri kotača umjesto beskarakternih replika katastrofalno loše knjige i filma pozicionirati Volkswagenov automobil koji je barem nečime u stanju izazvati pravu emociju?
…ili se i to u VW-u doplaćuje?