Volkswagen Golf (opet) slavi
„Četrdeset godina tradicije“… „Četiri desetljeća revolucije“… „Automobil kao niti jedan drugi – i tako već četrdeset godina“… Bla, bla, bla…
Nije li bilo jednostavnije navesti nešto poput „Golf je i dalje tu, a mi smo to opet odlučili proslaviti“?
Zabavna činjenica broj jedan: u današnje vrijeme svaki proizvođač automobila ima svoj odjel marketinga.
Zabavna činjenica broj dva: u današnje vrijeme svaki od odjela marketinga za svakog proizvođača automobila smišlja slogane.
Zabavna činjenica broj tri: u današnje vrijeme svaki model svakog proizvođača ima svoj slogan.
Zabavna činjenica broj četiri: u današnje vrijeme svih tih slogana ima i previše.
Točka.
Novi red.
Volkswagen Golf – ta njemačka institucija na četiri kotača koja je prije 42 godine iz temelja promijenila svijet automobila. Nadalje, automobil koji je u svijet dosadnih obiteljskih prometalica unio slova GTI i time stvorio nit zabave upakirane u cijenom prihvatljiv automobil s kojim se moglo divljati na dnevnoj bazi i neovisno o tome je li vozač za vrijem tog divljanja sam u autu ili pak plaši punicu koja sjedi na suvozačkom sjedalu.
Uglavnom, kultni status za Volkswagen Golf nitko normalan nikada neće ni pokušati osporiti i to je činjenično stanje.
S druge strane raznorazni „klanaši“, „sektaši“ i ostatak ekipe koja dobrim dijelom (pogotovo u našim krajevima) nikada nije izašla iz deves´prve aktualnu generaciju Golfa ne doživljava ni upola jako koliko „keca“ i „duju“. No to u pravilu govori o zatucanosti pojedinaca koje su tehnologija i razvoj tržišta već odavno pretekli, pa o njima ne bih trošio puno riječi.
Uglavnom, Golf je i dalje među nama, prodajni rezultati su u najmanju ruku odlični, a GTI-ideologija preživljava usprkos trendovima na tržištu. Dakle svijet je u balansu.
Iako je četrdeseta obljetnica Golfa s oznakom GTI proslavljena već nekoliko puta, ekipi iz Wolfsburga očito nikad dosta alkohola, pa se prije nekoliko dana pojavio novi slavljenički Golf.
Radi se o automobilu koji je zapravo produkt bliske suradnje ekipe iz Seata i Volkswagena, odnosno o čudu koje s prednjim pogonom nastupa na scenu pod nazivom Golf GTI TCR.
Mislim, „bliska suradnja između Seata i Volkswagena“ je otprilike kao i bliska suradnja dvoje članova iste obitelji (osim ako ne pričamo o ruralnim dijelovima Amerike, gdje se suradnja između članova obitelji može svakako protumačiti), ali neću cjepidlačiti oko toga.
Poanta priče je najjači Golf svih vremena i samim time ispada nebitnim kako je do njega zapravo došlo i tko je s kime što radio da bi se ova verzija Golfa zajedno sa svim svojim vratima pojavila na tržištu.
E sad…kako u pravilu nisam sklon navoditi hrpetinu brojki i tako na jeftin način fascinirati cijenjeno čitateljstvo, tako ću i ovaj puta po tom pitanju smanjiti doživljaj.
Dapače, dovoljno je reći da Golf GTI TCR pod poklopcem motora ima četiri cilindra i zapreminu prosječne boce soka (tj. dvije litre), te da uspomoć umjetnog disanja na prednje kotače isporučuje ukupno 330 konjskih snaga i nekih 410 Nm maksimalnog okretnog momenta.
Zbog tih brojki Golf GTI TCR do stotke ubrzava za 5,2 sekunde i nastavlja ubrzavati kroz svih šest stupnjeva DSG-prijenosa do nekih 230 kilometara na sat.
to će se nekima činiti malo, jer ako realno pogledamo što konkurencija nudi, vidjet ćemo da na tržištu postoje jači i brži hatchback-automobili, no to i nije pretjerano bitno kada se u obzir uzme da ovaj Golf nije namijenjen natjeravanju od semafora do semafora, već mu je mjesto na stazi u sklopu TCR-prvenstva.
Stoga nimalo ne čudi činjenica da je u planu proizvesti ukupno dvadeset primjeraka ovog automobila, te ih prodati privatnim timovima koji u sklopu navedenog natjecanja skupljaju bodove tijekom sezone.
Zapravo je već na prvi pogled jasno da Golf GTI TCR nije ni približno cestovni automobil, jer predimenzionirani aerodinamički dodaci već sami za sebe pričaju sasvim drugačiju priču. No s druge strane iz volkswagena nije stigao paket informacija koji bi ovaj automobil striktno smještao na stazu, pa sam „na prvu“ ispao malčice zbunjen.
To doduše i nije nešto pretjerano čudno s obzirom na Golf GTI ClubSport koji je nedavno izašao u prodaju, te Golf R400 koji je i dalje u planu (barem koliko je meni poznato). Isto tako vrijedi napomenuti i da će uskoro doći vrijeme održavanja još jednog Woodstocka za ljubitelje VW-ovih automobila, odnosno Wörthersee Treffen (ili okupljanje na Vrbničkom jezeru, ako ćemo po naški), za koje Volkswagen u znak zahvalnosti štovateljima marke svake godine ponudi nešto novo i posebno.
Stoga vjerujem da je početak sezone TCR-a u kombinaciji s prvim danima mjeseca svibnja (kada počinje ovogodišnje izdanje najvećeg VW-tuluma na svijetu na Vrbničkom jezeru (hehe)) ekipu inženjera probudio iz zimskog sna i pokrenuo ih u smjeru sastavljanja ovog automobila.
Naravno da se u sklopu interijera i eksterijera nalazi sto i jedan detalj koji je u paket Golfa GTI TCR stavljen zbog pravilnika koji propisuje FIA. No ne pada mi napamet nabrajati svu silu posebnih rezervoara za gorivo, sjedala, pojaseva, kotača od ultra-lakih legura i hrpetine karbonskih dijelova, jer u tome također ne vidim nekog pretjeranog smisla.
Dapače, vrijedi spomenuti samo da je Golf GTI TCR doista pravi trkaći stroj koji usprkos prednjim pogonskim kotačima predstavlja jedan itekako vrijedan pokušaj ulaska u neke nove pothvate. Uostalom, koliko bi ovaj automobil mogao biti uspješan na asfaltu možda najbolje pokazuje primjer s prašnjavih staza svjetskog prvenstva u Rallyju, gdje Volkswagen već neko vrijeme razvaljuje konkurenciju poput nekog zlog imperatora iz davnina.
Samim time nema mjesta sumnjama u dobre rezultate za Golf GTI TCR, koji će sigurno otvoriti još polja u kojima će se Volkswagen naći unutar konkurencije.
Tko zna…možda se konačno (nakon najava koje traju već skoro dva desetljeća) Volkswagen Racing nađe i u borbi za prevlast najluđeg (i najdosadnijeg) oktanskog cirkusa na svijetu – onog Formule 1.
No o tome nekom drugom prilikom, jer zasad i Volkswagen Golf GTI TCR predstavlja polje fascinacije za sve ljubitelje „narodnog automobila“ i šire.