Upoznajte Sherp – ruski srednji prst za vozače „terenskih“ automobila
Da… Kako tema već u naslovu nagovještava, eto još jednog dokaza da nekadašnji terenski automobili nisu sami sebi učinili uslugu kada su prešli pod SUV-klasifikaciju.
Vlasnici Audija, BMW-a, Mercedesa, Toyota, Hyundaija, Hummera i svih ostalih marki čiji se SUV nalazi u vašoj garaži, eto dokaza da Rusi razumiju tematiku terena i vremenskih (ne)prilika puno bolje od potpisnika vaših automobila.
Eto i dokaza da pretencioznost, iskazivanje statusa kroz vlasništvo nad predimenzioniranim automobilom i dodatna oprema ne znače ništa u usporedbi sa zabavom koju može pružiti jedan relativno jeftin i apsolutno usmjeren automobil koji ne pati od poremećaja vlastite osobnosti. No isto tako eto i dokaza da Rusi itekako dobro znaju što rade i da guštanje za volanom ponekad ne ovisi o dubini nečijeg novčanika i obrnuto.
Uglavnom, eto malene manufakture u vlasništvu čovjeka pod imenom Alexei Garagashyan i njegove praktične umotvorine nalik Tonka kamiončiću s kakvima smo se kao klinci igrali u pijesku.
Eto nam svima jednog smiješnog terenca pod nazivom Sherp.
Ako ćemo iskreno, Sherp je apsolutno smiješan automobil (odnosno bolje rečeno kamiončić) i zbog OGROMNIH kotača u kombinaciji s dužinom od tek 3,4 metra, Sherp na prvi pogled doista izgleda poput karikature.
Uostalom, ako bi ovaj ruski automobil mogao s nečime direktno usporediti, onda bi to bio neki stvaran automobil nacrtan u obliku karikature, odnosno „Koolart“. No s obzirom na sposobnosti ovog automobila, čovjeku bi smijeh bio na posljednjem mjestu.
Uostalom pogledajte video-uradak ispod ovog dijela teksta i sve će vam biti jasno.
Sherp je u svojoj srži u pravilu Pick-up kamionet koji je moguće kupiti s otvorenim ili pokrivenim stražnjim (tj. tovarnim) dijelom. To u prijevodu znači da mu je praktičnost itekako jedna od jačih strana.
No praktičnost je nešto čime se manje-više svaki Pick-up kamionet može pohvaliti, dok onaj pravi set atributa za ovu rusku umotvorinu kreće kada se u bravi paljenja okrene ključ.
Tada počinje zabava i iskreno vjerujem da bih za volanom ovog malenog čuda s ogromnim kotačima od samog paljenja do kasnovečernjeg gašenja cijelo vrijeme vrištao od smijeha i ponašao se poput malog djeteta.
Naime, Sherp na prvi pogled izgleda kao praktična demonstracija prekomjerne konzumacije vodke, ali to je samo privid.
Dapače, koliko god da se dotični kotači činili pretjerano velikima, imaju svoju ulogu i svrhu, te iz ovog malenog i smiješnog čuda na terenu stvaraju jedan od najsposobnijih automobila svih vremena.
Sherp je moguće voziti doslovce posvuda i neovisno o podlozi će vas prevesti od točke A do točke B. U tome mu izuzev kotača pomaže i maleni četverocilindrični 1,5-litarski Diesel-motor s tek nekih 45 konja koji potpisuje tvrtka Kubota.
Dotični motor nije u stanju fascinirati brzinom, no to mu niti nije svrha, jer navodnih 45 kilometara na sat maksimalne brzine tome itekako ide u prilog.
S druge pak strane dotični motor iz te relativno male snage razvija dovoljno okretnog momenta da 1,300 kilograma težak kamiončić bez problema gura po praktički bilo kakvom terenu koji bi vozaču eventualno mogao pasti napamet.
Doduše, vrijedi napomenuti kako kroz vodu Sherp može postići maksimalnu brzinu od 6 kilometara na sat, što se na prvi pogled čini malo – dok se ne vratite na početak ove rečenice i ponovno pročitate onaj dio koji kaže „kroz vodu“.
Gospodin Garagashyan je za ovaj automobilčić (ili kamionet – kako god vas volja) osmislio poseban pogon koji kroz naziv „Skid-Steer“ nikome baš nije jasan. No ukratko se radi o sustavu s kojim je Sherp moguće okrenuti oko vlastite osi i tako skretati i izmicati preprekama s kakvima bi se klasični terenski automobili itekako mučili.
Kao dodatak tome vrijedi spomenuti i činjenicu koja kaže da za volanom Sherpa nije potrebno previše izmicati eventualnim preprekama, jer zbog veličine kotača i karoserije koja je od podloge itekako vidljivo odmaknuta, ovaj automobilčić može bez problema ignorirati objekte na putu do visine od 70 centimetara.
Dakle Sherp možda izgleda poput igračke, no svojim sposobnostima i genijalnim rješenjima na terenu ispada apsolutno uvjerljivim, dok istovremeno zbog svojih raznih mogućnosti vezanih uz isto tako razne podloge ispada jednim od najposebnijih automobila na današnjem tržištu.
Uglavnom, kada se sve zajedno skupi na hrpu (koju Sherp prelazi bez problema ukoliko ne prelazi 70 centimetara), dobiva se jedan itekako hvale vrijedan i dobro osmišljen projekt.
Samim time se nadam da će usprkos relativno visokoj cijeni od 65,000 dolara za verziju bez krova, odnosno 70,000 dolara za onu pokrivenu, Sherp na tržištu zabilježiti uspjeh kakav zaslužuje.
Iako u pravilu nisam napet na terence, te u svom vlasništvu nikada ni približno nisam htio imati neki od takvih automobila, već sam na prvi pogled Sherp htio imati.
Zašto? Jednostavno zato što mislim da je današnji svijet automobila zaboravio na bitan faktor koji podrazumijeva dijete u svima nama, a Sherp taj faktor naglašava na sto i jednu potenciju, te time ispada genijalnim.
…a za sve one koji za volanom današnjih kvazi-terenaca misle da su super i da im je odabir na mjestu, eto jednog praktičnog i minimalistički-nastrojenog razloga da možda ipak razmisle ponovno.
















